۰
جمعه ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۵
دستگيري فرد متعرض در تهرانسر قدم اول است

بار ديگر خشونت عريان در برخورد با زنان

چهارشنبه گذشته در حالي که شهروندان ايراني با بهت ماجراي گسترش مسموميت سريالي دانش آموزان به مناطق مختلفي از کشور از جمله سه نقطه از تهران را دنبال مي‌کردند، انتشار ويديويي در فضاي مجازي با عنوان «برخورد مامور لباس شخصي با مادر يکي از دانش‌آموزان مسموم شده در تهرانسر» بسيار مورد توجه قرار گرفت، ويديويي که يکبار ديگر موضوع برخوردهاي خشن با زنان و دختران را که در ماه‌هاي اخير بسيار ديده شده، زنده کرد.
بار ديگر خشونت عريان در برخورد با زنان
گروه سياسي - هديه گل‌محمدي: چهارشنبه گذشته در حالي که شهروندان ايراني با بهت ماجراي گسترش مسموميت سريالي دانش آموزان به مناطق مختلفي از کشور از جمله سه نقطه از تهران را دنبال مي‌کردند، انتشار ويديويي در فضاي مجازي با عنوان «برخورد مامور لباس شخصي با مادر يکي از دانش‌آموزان مسموم شده در تهرانسر» بسيار مورد توجه قرار گرفت، ويديويي که يکبار ديگر موضوع برخوردهاي خشن با زنان و دختران را که در ماه‌هاي اخير بسيار ديده شده، زنده کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در اين ويديو، فردي با خشونتي باور نکردني موهاي زني معترض را مي‌کشد و ديگري دهان او را مي‌گيرد. به نظر مي‌رسد اين افراد سعي در بازداشت کردن اين زن دارند. در فضاي مجازي همچنين عنوان شده که اين زن بعد از اين اتفاق دستگير شده و توسط نيروها برده شده است. در قسمتي ديگر از اين ويديو فرد مزبور را نشان مي‌دهد که در مقابل مدرسه ايستاده و به نظر مي‌رسد از ماموران لباس شخصي است.
اين ويديو باعث اعتراض‌هاي بسياري شد. از جمله محسن برهاني، حقوقدان در واکنش به اين ويدئو نوشت: زني که در اعتراض به وجود مسموميت در مدرسه فرزند دانش‌آموزش، جيغ مي‌زند، مجرم نيست، معترض است و نگران. جيغ زدن يک مادر را امنيتي نکنيد؛ همدردي کنيد. کشيدن مو و لمس صورت و دهان وي براي قطع صدايش هم حلال شد؟ برکدامين شريعت و آيين هستيد؟
جلال رحيمي جهان‌آبادي، نماينده مجلس نيز در توئيتي با بازنشر عکس اين رفتار خشن و غيرانساني نوشت : تکليف اين فرد و اين رفتار بايد از سوي مسئولان قضايي؛ امنيتي و انتظامي در اسرع مشخص شود و الا عليه هر مسئول اجرايي که مقصر باشد يا کوتاهي نمايد در مجلس اقدام مي‌کنيم اينجا جنگل نيست مردم ايران داراي حقوقي شهروندي هستند افسار اين وحشي را چه کسي رها کرده!؟
خشونت عريان و باورنکردني در اين ويديو همچنين باعث شد که بلافاصله بعد از انتشار آن، نيروي انتظامي در اطلاعيه اي عنوان کند که اين فرد جزو نيروهاي پليس نيست و بعد از يکروز خبرگزاري‌ها از دستگيري او خبر دهند.
در اطلاعيه اوليه پليس آمده بود که فرمانده انتظامي تهران بزرگ بلافاصله پس از اطلاع از رخ داد مذکور ،تيمي از افسران حرفه‌اي خويش را مامور پيگيري چند و چون آن حادثه نموده است. تجسس‌هاي آن ماموران نشان داده است در آن رخ داد کارکنان پليس هيچ نقشي، خواه مستقيم يا غير مستفيم، نداشته‌اند. همچنين، دفتر سخنگوي فراجا ياد آور  شد که پليس ضمن تبرا جستن از اينگونه اقدامات ، پس از انجام بررسي‌هاي لازم، نتيجه را به سمع و نظر شهروندان محترم خواهد رساند.
از سوي ديگر احمد وحيدي وزير کشور به عنوان جانشين فرماندهي معظم کل قوا در فراجا از فرمانده نيروي انتظامي خواست تا عامل يا عوامل برخورد نامناسب با يکي از بانوان که فيلم آن منتشر شده است، شناسايي و به مراجع ذي‌صلاح معرفي شوند.
او در دستور خود به سردار رادان نوشت: به دنبال انتشار تصاوير برخورد نامناسب فردي با يکي از بانوان، ضمن تشکر از انتشار مسئولانه اطلاعيه فراجا، مقتضي است تا در پرتو اهتمام جدي دولت به صيانت از حقوق عموم شهروندان و به خصوص بانوان در جامعه اسلامي و جلوگيري از تعدي به حريم ايشان، با قيد فوريت نسبت به بررسي موضوع و شناسايي و معرفي فرد يا افراد خاطي به مراجع ذيصلاح اقدام نمائيد. پس از اين اعلام شد که چهار نفر در خصوص اين رفتار خشونت آميز دستگير شده اند. از سوي ديگر بعضي سايت‌هاي اصولگرا ادعا کردند که زني که در اين فيلم مورد تعرض واقع مي‌شود، مادر دانش آموزي نبوده است! با اين حال سطح خشونت به اندازه اي بود که آنها در همين حد به توجيه ماجرا پرداختند. نکته ديگر هم انتشار عکسي از فرد دستگير شده در فضاي مجازي بود که مشغول عرق خوري است. در توضيحي که بعضي کانال‌هاي اصولگرا نوشته اند اين عکس را دال بر اغتشاشگر بودن اين فرد دانسته‌اند.  اگرچه دستگير اين فرد و همدستانش اميدوار کننده و قابل تقدير است اما به نظر مي‌رسد افکار عمومي هنوز منتظر توضيحات رسمي و تکميلي در اين خصوص هستند و صرف اين اعلام دستگيري قانع نشده‌اند، بخصوص اينکه درباره خشونت‌هاي مشابه در ماه‌هاي قبل هم خبر و توضيح قانع کننده‌اي داده نشده است.
کد مطلب: 190850
برچسب ها: خشونت زنان پلیس
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *