۰
يکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۰۰

بایدن معترضان را «احمق» خطاب کرد

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان یک سخنرانی انتخاباتی در ایالت ایلینوی، معترضان جمهوری‌خواه خود را احمق خطاب کرد.
بایدن معترضان را «احمق» خطاب کرد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فاکس‌نیوز،جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی در شهر «جولیت» در ایالت ایلینوی، مخالفان و معترضان جمهوری‌خواه را «احمق» خطاب کرد.
بایدن که برای حمایت از نامزد دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره سخنرانی می‌کرد، معترضان جمهوری‌خواهی که بیرون از محل سخنرانی‌اش تجمع کرده بودند را «احمق» خطاب کرد.
معترضان در اعتراض به برنامه‌های رفاهی و درمانی دولت بایدن دست‌نوشته‌هایی مانند «سوسیالیسم بد است»، «در اعتراض به سقط جنین»، «نانسی (پلوسی) کجاست؟» را با خود حمله می‌کردند.
بایدن پس از دفاع از برنامه «امنیت اجتماعی» و «مدیکِر» دولت خود که این برنامه‌ها را «وعده‌ای» انجام‌شده برای نسل‌های آمریکایی نامید، خطاب به معترضان جمهوری‌خواه که او را سوسیالیست خطاب کرده بودند گفت: «سوسیالیسم، بی‌خیال بابا، چه احمق‌هایی».
شمارش معکوس برای انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا آغاز شده است؛ انتخاباتی که قرار است هشتم نوامبر ۲۰۲۲ برابر با ۱۷ آبان ماه ۱۴۰۱ برگزار شود.
در جریان این انتخابات تمامی ۴۳۵ صندلی مجلس نمایندگان و یک سوم از ۱۰۰ کرسی سنا یعنی ۳۵ صندلی آن مجلس به رقابت گذاشته می‌شود. ضمن اینکه همزمان نامزدهای احزاب جمهوریخواه و دموکرات برای تصاحب سمت فرمانداری در ۳۶ ایالت آمریکا به رقابت خواهند پرداخت.
ناکامی بایدن در برابر چالش‌های متعدد پیش روی دولت در حوزه‌های مختلف، باعث شده تا انتخابات میان‌دوره ای امسال کنگره نسبت به سال‌های گذشته از حساسیت فوق العاده برخوردار باشد.
کد مطلب: 179673
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *