۰
يکشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۱

مطالب عجیبی که در مورد زنبور عسل نمی دانید!

برای رشد بسیاری از میوه هایی که می خوریم به خاک و آب و مواد مغذی نیاز داریم... اما علاوه بر این، عمل گرده افشان ها ضروری است. در واقع زنبور عسل ۱۷۰۰۰۰ گونه مختلف از گیاهان را گرده افشانی می کنند که برای بدن بسیار مفید است.
مطالب عجیبی که در مورد زنبور عسل نمی دانید!

نحوه عملکرد زنبور عسل

این نوع حشرات ریز اما شگفت انگیز در طول عمر خود که در زنبورهای کارگر حدود ۶ هفته تخمین زده می شود، ۱۲/۱ قاشق غذاخوری عسل تولید می کند. در واقع برای تولید یک کیلو عسل، یک زنبور عسل باید چهار میلیون گل را ببیند و مسافتی معادل چهار بار دور زدن جهان را طی کند. همچنین یک کلنی زنبور عسل از نظر تعداد با یک شهر کوچک قابل مقایسه است. میزبان بین ۳۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ کارگر، ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ زنبور نگهبان و یک ملکه است.

آنها به خواب زمستانی نمی روند، اما در طول زمستان فعال باقی می مانند. با این حال، در این زمان آنها گرد هم می آیند تا یکدیگر را گرم کنند. زنبورهای عسل تنها گونه از این حشرات هستند که پس از نیش عمرشان به پایان می رسد. زنبورها سازندگانی هستند که حس اقتصادی و عقلانی بالایی دارند.

لانه زنبوری یکی از بهترین سازه های طراحی شده و سازمان یافته در طبیعت است. دیوارهای آنها در زاویه ۱۲۰ درجه به هم می رسند و شش ضلعی کامل را تشکیل می دهند. این نوع زنبورها همچنین به محض اینکه دمای بیرون از ۱۰ درجه سانتیگراد بیشتر شود کندو را ترک می کنند. در ادامه بیشتر می توانید با عجایب زنبور عسل آشنا شوید.

زنبورهای عسل چرا شگفت انگیز هستند؟

این حشرات، بسیار سازگار که بازماندگان بزرگ دوران پیش از تاریخ هستند، حواس خود را توسعه داده اند، که آنها را به یکی از بهترین موجودات زنده روی زمین تبدیل می کند. زنبورهای عسل دارای اجتماعی سازماندهی شده هستند که با هیچ گونه دیگری قابل قیاس نیست.

در واقع آنها با سیستم کاست (نظام اجتماعی) پیچیده ای که دارند به راحتی کنار هم بدون مشکل زندگی می کنند و کندو عسل را می سازند. به همین دلیل است که ما از کلنی زنبور عسل به عنوان یک ابر ارگانیسم صحبت می کنیم که در آن تعامل بین اجزای آن باعث ایجاد یک فرد واحد می شود.

خرید کندو عسل

همانطور که دیدید زنبور عسل یک موجود شگفت انگیز است که مقالات زیادی در این خصوص در سراسر دنیا توسط مراکز دانشگاهی، آزمایشگاهی و تحقیقاتی به چاپ رسیده است. شما می توانید با مطالعه مقاله زنبور عسل اطلاعات کاملی از این محصول و مواد طبیعی به دست بیاورید.

اگر هم به دنبال عسل اصل با کیفیت تضمین شده هستید و یا به دنبال خرید کندو عسل برای پرورش و تولید عسل خالص می گردید، زنبورستان دکتر هانی راد بهترین مکان برای شما خواهد بود.

زنبورستان دکتر هانی راد متخصص در پرورش نژاد های مختلف زنبور عسل و کندو عسل بوده و شما می توانید مشاوره رایگان از آنها دریافت کنید.

کنجکاوی در مورد ملکه زنبور عسل

زنبورهای ملکه می توانند تا ۶ سال عمر کنند و با افزایش سن ظرفیت تولید مثلی آنها کاهش می یابد. میانگین عمر ۳ سال محاسبه می شود. برای افزایش عملکرد تخمگذار، در زنبورداری صنعتی، زنبورهای ملکه هر سال "حذف" می شوند، به همین دلیل آنها با رنگی مشخص می شوند که سال تولد آنها را تعیین می کند.

در زنبورداری ارگانیک، ملکه حداقل به مدت دو سال نگهداری می شود و از جایگزینی یا ازدحام طبیعی استفاده می شود.

زنبورهای ملکه نیش کوتاهی دارند، نیش نمی زنند. زنبورهای نر نیش دارند. زنبورهای کارگر در لحظه چسباندن نیش خود ۵۰ درصد سم را تزریق می کنند، بقیه کم کم از این سم جاری می شود. نیش شبیه اره است و در بیشتر موارد زنبور قادر به بازیابی آن نیست و بخشی از اندام های حیاتی خود را از دست می دهد و پس از چند دقیقه می میرد.

برای به دست آوردن زهر زنبور عسل برای مصارف درمانی، از پایه های سیلیکونی یا تورهای فلزی استفاده می شود که اجازه می دهد نیش وارد شود، بازیابی شود یا از برش عمیق جلوگیری کند.

زنبورها چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند؟

ارتباط بین زنبورها بسیار پیچیده است. به عنوان یک حیوان اجتماعی، باید اطلاعات ارزشمندی را به کل کلنی منتقل کند. آنها از تمام حواس خود برای انتقال پیام استفاده می کنند. صدای زنبور عسل نشان دهنده یک سیگنال خطر یا مکان است. معمولاً آنها با این صدا با ذوق از انواع گیاهان برای نوشیدن خبر می دهند.

یکی از پیچیده‌ترین پیام‌ها « رقص زنبورها » است که با آن یک جوینده (کارگر بالغ که به سمت گل‌ها می‌رود) به همراهانش نشان می‌دهد که موقعیت نسبی نسبت به خورشید به کدام سمت پرواز کنند و چه مسافتی را طی کنند.

نتیجه گیری

از آنجا که عملکرد گرده افشانی زنبور عسل در طبیعت بسیار مهم است، موضوع مطالعات عمیق توسط علم بوده است که داده های واقعاً قابل توجهی از خود به جای گذاشته است. برای مثال زنبور عسل بیشتر وقت خود را صرف پرواز می کند و این کار را با سرعت ۲۵ کیلومتر در ساعت انجام می دهد و بال های خود را ۲۰۰ بار در ثانیه می زند.

کد مطلب: 195643
برچسب ها: زنبور عسل عسل
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *