۰
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
دروازه‌بان سرخ‌پوشان يکطرفه فسخ کرد

طلاق بيرو از پرسپوليس

دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس قراردادش با اين باشگاه را فسخ کرد.
طلاق بيرو از پرسپوليس
گروه ورزشي - محمد حسين يزدي: دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس قراردادش با اين باشگاه را فسخ کرد.
عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس با حضور در سازمان ليگ فوتبال قراردادش با پرسپوليس را فسخ کرد.
پيش از اين او دو بار نوتيس فسخ قرارداد به باشگاه پرسپوليس داده بود اما براي فسخ قرارداد بايد به سازمان ليگ مراجعه مي‌کرد تا اين کار نهايي شود که او اين کار را انجام داد.
پشت پرده استقلالي شدن بيرانوند
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،عليرضا بيرانوند برخلاف اعلام برخي رسانه ها به جاي مذاکره با حجت کريمي سرپرست باشگاه استقلال با يکي از هواداران متمول اين تيم گفت‌وگو کرده است.
شايعه حضور عليرضا بيرانوند تا حد زيادي قوت گرفته و برخي خبر از توافق دروازه‌بان اول تيم ملي با استقلال مي‌دهند اما اين در حالي است که حجت کريمي اعلام کرد هيچ ديدار و مذاکره‌اي با بيرانوند نداشته است.
با اين وجود پشت پرده اين مذاکره چندان هم نادرست نيست. بيرانوند با حجت کريمي ديدار و مذاکره‌اي نداشته است اما يکي از هواداران متمول استقلال که از حدود 4 سال پيش هميشه در کنار اعضاي هيئت مديره ديده شده بيرانوند را به دفتر خود دعوت کرده و با او مذاکره کرده است.
او در اين ديدار به دروازه بان اول تيم ملي اعلام کرده کاري به مديران استقلال نداشته باشد و چک 95 ميلياردي را از او خواهد گرفت تا قراردادش را با استقلال به امضا برساند.
اين در حالي است که اين هوادار استقلال با سيامک نعمتي هم ديدار کرده اما اين بازيکن به پيشنهاد استقلال پاسخ منفي داده است.
 آيا قرارداد جديد در راه است؟
 احتمال دارد عليرضا بيرانوند که قراردادش را با پرسپوليس فسخ کرده بار ديگر با اين تيم به توافق مالي جديدي دست پيدا کند و فسخ قراردادش هم در همين راستا بوده است و خبري از حضور او در استقلال نخواهد بود.
جدايي عليرضا بيرانوند از پرسپوليس، غيرقابل پيش‌بيني‌ترين اتفاقي بود که مي‌توانست رخ دهد. دروازه‌باني که پس از عملکرد ناموفق در فوتبال اروپا و البته تيم‌هاي درجه چندم پرتغالي و بلژيکي در نهايت به پرسپوليس بازگشت. اينطور به نظر مي‌رسيد که بيرانوند ديگر نتواند همان دروازه‌بان سه چهار سال پيش شود؛ اما او در پرسپوليس احيا شد و توانست يکي از عوامل 2 قهرماني اين تيم در ليگ برتر و جام حذفي باشد.
اقدام عجيب بيرانوند در فسخ قرارداد با پرسپوليس که انجام داد باعث حيرت هواداران اين تيم شد. گفته مي‌شود بيرانوند از استقلال پيشنهاد دارد و دليل فسخ قرارداد او با پرسپوليس هم همين موضوع بوده است؛ اما با اين وجود بعيد به نظر مي‌رسد اين انتقال انجام شود؛ چرا که سرپرست باشگاه استقلال اعلام کرد که اين باشگاه مذاکره‌اي با بيرانوند نداشته‌ است و شايعه پيشنهاد 90 ميلياردي به اين دروازه‌بان واقعيت ندارد. وي گفت:«وقتي ملاقاتي صورت نگرفته است، طبيعتا پيشنهاد 95 ميلياردي نيز در کار نيست و چنين پيشنهادي مطرح نشده است.»
با توجه به اينکه فسخ يکطرفه بازيکنان بايد در شرايط خاصي انجام شود به احتمال فراوان کميته تعيين وضعيت حق را به بيرانوند نمي‌دهد و اين دروازه‌بان نخواهد توانست قرارداد خود را با پرسپوليس فسخ کند. به نظر مي رسد بيرانوند با علم به اين موضوع اقدام به فسخ يکطرفه قراردادش کرده است. مهمترين دليلي که او چنين کاري انجام داده مي‌تواند بستن قرارداد جديد با پرسپوليس باشد.
حتي اگر کميته تعيين وضعيت در خصوص فسخ قرارداد بيرانوند حق را به پرسپوليس بدهد اما با اين حال اين باشگاه مجبور خواهد بود رضايت دروازه‌بان ملي‌پوش خود را کسب کند و اين جلب رضايت مي‌تواند بستن يک قرارداد جديد با پرسپوليس باشد که شايد مبلغش 90 ميليارد تومان نباشد؛ اما قطعا بيشتر از رقم قرارداد قبلي او خواهد بود.
در چنين شرايطي يک بار ديگر مشخص شد تعيين سقف بودجه براي تيم‌هاي ليگ برتري پروژه‌اي شکست خورده است و تيم‌ها تلاش مي‌کنند به هر نحو ممکن در جذب بازيکنان اسم و رسم‌دار از يکديگر سبقت بگيرند. در حال حاضر پرسپوليسي‌ها در نقل‌اونتقالات عملکرد ضعيف‌تري نسبت به رقباي خود داشته‌اند و تاکنون تنها شهاب زاهدي را خدمت گرفته‌اند. از طرفي احتمال جدايي ميلاد سرلک و سعيد صادقي از اين تيم هم وجود دارد و همه اين اتفاقات مي‌تواند اهرم فشاري باشد براي بالا رفتن مبلغ قرارداد بيرانوند با پرسپوليس.
وقتي رقم عجيب 95 ميليارد تومان مطرح مي‌شود مديران پرسپوليس مجبور خواهند شد حداقل با نيمي از اين عدد با بيرانوند به توافق برسند؛ آن هم در شرايطي که رقم قرارداد او با پرسپوليس براي فصل آينده 15 ميليارد تومان بوده است. در فضاي فوتبالي کشور که به شدت تحت تاثير ميل هواداران است برخي بازيکنان از اين فضا به نغع خودشان استفاده مي‌کنند و هر مديري که مقابل اين جريان بايستد در نهايت محکوم به شکست خواهد بود.
واکنش باشگاه استقلال به شايعه جذب بيرانوند
دروازه‌بان ملي‌پوش پرسپوليس در صورت انتقال به استقلال، جنجالي‌ترين نقل و انتقال تابستاني 20 سال گذشته را شکل خواهد داد.
به گزارش ورزش سه، يقينا همه علاقمندان به فوتبال به صورت لحظه به لحظه، جدايي احتمالي علي بيرانوند از باشگاه پرسپوليس را تعقيب مي‌کنند.در حال حاضر در متن ماجرايي است که ممکن است منجر به تمديد قرارداد او با رقم بالاتر در باشگاه پرسپوليس يا جدايي‌اش از جمع قرمزها و حضورش در باشگاهي ديگر بشود؛ باشگاهي که بتواند تمنيات مالي او را پاسخ بدهد.
از آنجايي که بيرانوند قبلا نيز به استقلال نزديک شده اما در نهايت به پرسپوليس پيوسته، مديران باشگاه استقلال به شدت در قبال شايعه حضور او در اين باشگاه، دست به عصا هستند. در شرايطي که سرنوشت ادامه کار سيد حسين حسيني، ديگر دروازه‌بان ايران در جام جهاني 2022 با استقلال نامشخص است اما مذاکراتي بين طرفين در جريان است، بحث‌هايي درباره صحبت‌هاي بيرانوند با حجت کريمي مطرح شده که هيچ منبعي آن را تاييد نکرده اما ظاهرا چيزهايي بين طرفين از سوي افراد واسط رد و بدل شده است.
حجت کريمي در ابتدا  منکر موضوع تماس بيرانوند و باشگاه استقلال شد اما بعد آن را تاييد کرد و سپس گفت نه تاييد ميکند و نه تکذيب!
جالب اينکه علي اميري، معاون ورزشي باشگاه استقلال هم که مهره کليدي اين باشگاه در موضوع نقل و انتقالات است و با جواد نکونام، سرمربي آبي‌ها نيز در هماهنگي کامل است، در اين باره به سختي صحبت مي‌کند.
وقتي از اميري درباره حضور احتمالي بيرانوند در استقلال مي‌پرسيم، او مي‌گويد: البته خيلي از فوتبالي‌ها مي‌دانند که آقاي بيرانوند، طرفدار استقلال بوده و به همين دليل هم يک‌بار قصد حضور در استقلال را داشته است اما به هر صورت ايشان بازيکن باشگاه پرسپوليس محسوب مي‌شود و ما در زمينه حضور ايشان در باشگاه استقلال اظهارنظر خاصي نمي‌توانيم انجام بدهيم.
اميري که به هيچ وجه دوست ندارد در اين زمينه چيزي درز بدهد، در پاسخ به اين سوال که آيا صحبتي بين کريمي و بيرانوند انجام گرفته است، مي‌گويد: ما در فصل نقل و انتقالات مطابق با نظر آقاي جواد نکونام و در پست‌هاي مورد نياز ايشان اقدام به جذب بازيکنان ممتاز فوتبال ايران خواهيم کرد و اميدوارم که هواداران از نتيجه کار باشگاه استقلال راضي باشند.
آخرين سوال ما از اميري درباره حضور يک هوادار متمول براي تامين عدد اغواکننده‌اي براي کشاندن بيرانوند به استقلال است که او باز هم پاسخي به اين سوال نمي‌دهد‌.
با اين صحبت‌هاي مبهم بايد در انتظار تحولات بعدي اين خبر پر سر و صدا و جنجالي باقي ماند، چرا که نه حجت کريمي و نه علي اميري، هيچ تمايلي به افشاگري در اين زمينه ندارند.
حمايت  پورعلي‌گنجي از بيرانوند
 مرتضي پورعلي‌گنجي مدافع تيم فوتبال پرسپوليس با انتشار پستي در صفحه مجازي خود از عليرضا بيرانوند حمايت کرد.
مرتضي پورعلي‌گنجي مدافع تيم فوتبال پرسپوليس با انتشار پستي در صفحه مجازي خود از عليرضا بيرانوند حمايت کرد و نوشت: اين حال و روز باشگاهي است که همين چند روز پيش، دو جام قهرماني را بالاي سر برده و کار مسئولان فوتبال ايران را براي برگزار نکردن بازي سوپرجام ساده کرده است؛ باشگاهي که بايد امروز با تزريق منابع مالي به واسطه عملکرد درخشان در فصل گذشته، بهتريت شروع را داشته باشد اما از همه جا مي‌شنويم که امسال، سال سياست‌هاي انقباضي و کاهش هزينه‌ها و ... است.
من به عنوان يک بازيکن حق دارم از خودم سوال کنم که چرا پرسپوليس بعد از نمايش فوق‌العاده پارسال که با همت بازيکنان و کادرفني و البته حمايت مديران باشگاه حاصل شد، بايد در چنين مضيقه‌اي قرار داشته باشد؟ تا کي قرار است قهرماني‌ها بدون پاداش و بدون جايزه باقي بماند؟ اگر فوتبال منفعت بزرگي به همراه دارد، اين منفعت مالي چرا به بازيکنان و مربيان به عنوان مهم‌ترين چرخ‌دنده‌هاي اين بازي بزرگ نمي‌رسد.
افشاي وحيد اميري از تصميم بيرانوند
وحيد اميري بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس با انتشار پستي در صفحه مجازي خود به فسخ قرارداد عليرضا بيرانوند واکنش جالبي نشان داد.
وحيد اميري بازيکن تيم فوتبال پرسپوليس که رابطه بسيار نزديکي با بيرانوند دارد با انتشار پستي در صفحه مجازي خود نوشت: ما لرها سرمان مي‌رود اما پاي عهدمان مي‌مانيم، عليرضا هرچقدر هم دلخور باشد محبت هواداران پرسپوليس را فراموش نخواهد کرد. عليرضا جايي نمي‌رود که قلب هواداران و عاشقان پرسپوليس شکسته شود.
گل‌محمدي: نتيجه جلسه هيات مديره خوب نبود
سرمربي پرسپوليس معتقد است جلسه فوري هيات مديره اين باشگاه نتايج خوبي نداشته است.
پس از فسخ قرارداد عليرضا بيرانوند با پرسپوليس، هيات مديره اين باشگاه با حضور يحيي گل‌محمدي، سرمربي اين تيم تشکيل جلسه‌اي فوري داد.
گل‌محمدي پس از پايان اين جلسه گفت: باشگاه مشکلات زيادي دارد و در اين جلسه هم به نتايج خوبي نرسيديم.
وي درباره ماندنش در باشگاه پرسپوليس عنوان کرد: سعي داريم مشکلات را حل کنيم.
کد مطلب: 198537
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *