۰
دوشنبه ۱۲ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۲۰

تلاش سخت مکرون براي کنترل شورش خشم

براساس آمارهاي رسمي، از سه‌شنبه شب تاکنون حداقل سه هزار و 200 نفر در جريان ناآرامي‌هاي فرانسه بازداشت شدند که ميانگين سني آنها 17 سال است.
تلاش سخت مکرون براي کنترل شورش خشم
گروه بين الملل - هديه گل‌محمدي: براساس آمارهاي رسمي، از سه‌شنبه شب تاکنون حداقل سه هزار و 200 نفر در جريان ناآرامي‌هاي فرانسه بازداشت شدند که ميانگين سني آنها 17 سال است. روزنامه فرانسوي «لوفيگارو»، «ژرال دارمنن» وزير کشور فرانسه ديروز اعلام کرد که دو سوم بازداشت‌شدگان در جريان ناآرامي‌هاي اخير، براي پليس شناخته شده نيستند.
وي همچنين ميانگين سني اين افراد را 17 سال اعلام کرد و گفت در ميان بازداشت‌شدگان کودکان 12-13 ساله هم هستند در به آتش‌افروزي و حمله به نيروهاي پليس اقدام کرده بودند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در حالي که گفته مي‌شود بيشتر بازداشت شدگان را نوجواناني زير سن قانوني تشکيل مي‌دهد، وزير دادگستري اعلام کرد: گستردگي تخلفاتي که طي چند روز گذشته در بسياري از شهرهاي سراسر کشور رخ داده، سازماني را مي‌طلبد که امکان پردازش کارآمد رويه‌هاي آغاز شده در مورد اين حقايق را فراهم کند تا بتواند پاسخ جنايي سريع، قاطع و سيستماتيک به عاملان آنها را بدهد.
در همين حال، رئيس‌جمهوري فرانسه، با اشاره به ناآرامي‌هاي کنوني و آنچه مي‌تواند منجر به رويدادهاي مشابه شود، دستور داده يک کار دقيق و طولاني‌مدت براي درک آنچه در فرانسه رخ داده است، آغاز شود.
دستورات امانوئل مکرون، رئيس‌جمهوري فرانسه به اعضاي دولتش شامگاه يکشنبه در کاخ اليزه طي نشستي در ستاد عمليات با هدف غلبه بر ناآرامي‌ها و شناسايي علل ناآرامي‌هاي فرانسه از 27 ژوئن مطرح شد.
شبکه فرانسوي BFMTV گزارش داد، اين ديدار قبلاً در دستور کار رئيس جمهوري فرانسه نبوده و حاکي است که رئيس جمهوري فرانسه به جرالد دارمنن، وزير کشور و اريک دوپون مورتي وزير دادگستري دستور داده است تا تمام اقدامات لازم را براي کاهش ناآرامي در کشور انجام دهند.
کد مطلب: 198539
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *