۰
جمعه ۹ تير ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
نخستين تمرين آبي‌ها حاشيه‌ساز شد

درگيري در اردوگاه استقلال

نخستين تمرين تيم فوتبال استقلال تهران با حواشي ناراحت کننده‌اي همراه شد. دومين تمرين استقلالي‌ها هم ديروز بدون حضور طرفداران اين تيم انجام شد. تمرين با صحبت‌هاي جواد نکونام آغاز شد، او دقايقي براي شاگردانش حرف زد.
درگيري در اردوگاه استقلال
گروه ورزشي - محمد حسين يزدي: نخستين تمرين تيم فوتبال استقلال تهران با حواشي ناراحت کننده‌اي همراه شد. دومين تمرين استقلالي‌ها هم ديروز بدون حضور طرفداران اين تيم انجام شد. تمرين با صحبت‌هاي جواد نکونام آغاز شد، او دقايقي براي شاگردانش حرف زد. سرمربي استقلال از اتفاقات و حاشيه‌هايي که در تمرين ديروز رخ داد ابرار ناراحتي کرد و اظهار اميدواري کرد ديگر از اين حاشيه ها خبري نباشد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،حميد رضا رجبي دستيار جواد نکونام در فولاد خوزستان صبح جمعه به جمع کادر فني استقلال به صورت رسمي اضافه شد. در اين تمرين بازيکنان زير نظر محمد نوازي بدن‌هاي خودشان را گرم کردند. حواشي روز پنج‌شنبه منجر به مداخله شخص وزير ورزش و جوانان شد ؛ وزارت ورزش و جوانان با ابراز تاسف از آنچه روز گذشته در جريان تمرين تيم استقلال رخ داد و با تاکيد بر اينکه تکريم هواداران در ورزش از دستورات و تاکيدات هميشگي وزير محترم ورزش و جوانان بوده، اعلام کرد: «با دستور صريح و موکد مقام عالي وزارت، حراست اين وزارتخانه ماموريت دارد بطور دقيق و کارشناسي اتفاقات رخ داده و تاسف‌برانگيز در جريان تمرين ديروز تيم استقلال را پيگيري کند. بر اساس اين دستور، برخورد جدي با عوامل داخل باشگاه که مسبب اتفاقات روز گذشته بودند نيز بايد انجام پذيرد و در اين بين نبايد هيچ‌گونه مماشاتي بدليل سمت احتمالي مقصران اين اتفاق در کار باشد. همچنين حراست وزارت ورزش و جوانان ماموريت دارد با همکاري دستگاه‌هاي ذي‌صلاح، عوامل خارجي که خارج از مجموعه باشگاه استقلال از ديگر مسببان برخورد زشت و زننده با هواداران بودند، شناسايي و نسبت به برخورد قانوني با آنها از طريق محاکم مربوطه اقدام کند.
درگيري در کمپ استقلال
 روز پنج شنبه، هواداران استقلال  روزخوبي با تمرينات بازيکنان آبي‌پوشان داشتند و بارها به تشويق جواد نکونام، ساير مربيان و بازيکنان پرداختند.
البته آنها پيش از آغاز تمرين نيز در گفت وگو با رسانه‌ها نسبت به جذب نشدن بازيکنان جديد ناراحتي خود را اعلام کردند. پس از گذشت حدود 50 دقيقه از آغاز تمرين، هواداران استقلال با سردادن شعار «حيا کن، رها کن» برعليه حجت کريمي خواستار جدايي سرپرست مديرعاملي باشگاه استقلال شدند.
تداوم اين شعارها موجب دو دستگي بين هواداران شد. تعدادي از اراذل معروف تهران، اقدام به کتک زدن برخي از هواداراني که عليه سرپرست باشگاه استقلال شعار مي‌دادند کردند.
اين در حالي است که بنرهاي بزرگي در کمپ زنده ياد ناصرحجازي محل برگزاري تمرين استقلال از حجت کريمي نصب شده که او را مديري دلسوز و جان نثار خطاب کرده است!
برخورد انجام شده از سوي برخي افراد با يکي از هواداران استقلال در جريان تمرين امروز تيم استقلال، پاي حراست وزارت ورزش و جوانان را به اين موضوع باز کرد و قرار است اين موضوع بصورت ويژه دنبال شود.
پس از اين اتفاق بود که باشگاه استقلال بيانيه‌اي صادر کرد. در اين بيانيه آمده :«افرادي که براي برهم زدن نظم اولين تمرين سال که با حضور پرشور و رشک برانگيز هواداران برگزار شد، همه تلاش خود را براي بي‌احترامي به ارکان باشگاه انجام دادند. همچنين در تمرين امروز شاهد برخوردهاي زننده‌اي با هواداران فهيم استقلال بوديم. باشگاه استقلال ضمن محکوميت شديد اين حادثه، از تمامي هواداران دوست‌داشتني عذرخواهي مي‌کند. حضور افرادي که پيش از اين به راحتي در کنار مجموعه‌ي‌ باشگاه استقلال حضور داشتند، از امروز و به دستور سرپرست مديرعاملي باشگاه ممنوع شد و بدون شک و با همکاري خود هواداران که صاحبان اصلي باشگاه هستند.»
در اين بيانيه تلاش شده حضور اراذل در تمرين استقلال متوجه مديران پيشين استقلال شود؛ اما تصاوير منتشر شده از اتفاقات روز گذشته نشان مي‌دهد حجت کريمي با سردسته اين اراذل خوش و بش مي‌کند. اينکه حضور اراذل در تمرين استقلال با هماهنگي کريمي بوده يا خير مشخص نيست؛ اما کتک‌کاري که روز گذشته رخ داد به دليل شعارهايي بود که عليه سرپرست باشگاه استقلال داده مي‌شد و هر هواداري که چنين شعارهايي مي‌داد زير مشت و لگد اراذل قرار گرفت. همين مسئله شائبه‌ها را در خصوص نقش سرپرست باشگاه استقلال در اين اتفاقات بيشتر کرد. از طرفي در اولين تمرين استقلال بنري در کمپ مرحوم حجازي نصب شده بود و در آن تصوير حجت کريمي نقش بسته بود و پايين تصور هم نوشته شده بود حجت کريمي، دلسوز و جان نثار استقلال. اينکه اين شعار تا چه حد به واقعيت نزديک باشد را گذشت زمان مشخص خواهد کرد؛ اما دوره چنين اقداماتي که به صورت غير خودجوش توسط بوقچي‌ها و ليدرها انجام مي‌شود گذشته است؛ ضمن اينکه کتک‌ زدن هواداران هم نمي‌تواند مانع اعتراض آنها به عملکرد مديران باشگاه شود و اگر مديري به دنبال حفظ سمتش است بايد با عملکردش به اين هدف دست پيدا نکند و نه با کمک زور و تهديد.
در بخشي ديگري از بيانيه باشگاه استقلال که در خصوص اتفاقات روز گذشته منتشر شد آمده که «فرهنگ هواداري و مکتب استقلال عاري از هرگونه بداخلاقي است.» در اين که باشگاه استقلال جزو تيم‌هاي بزرگ و پرافتخار فوتبال کشور است شکي وجود ندارد؛ اما سرپرست اين باشگاه چندي پيش عليه ريکاردو ساپينتو، سرمربي پيشين تيم فوتبال اين باشگاه صحبت‌هايي انجام داد که به هيچ عنوان در شأن اين باشگاه بزرگ نبود.
اين که وي با سرمربي فصل گذشته استقلال به مجادله مجازي روي آورد در وهله اول يک خودزني بزرگ عليه استقلال بود. فراموش نشود ساپينتو يک فصل سرمربيگري استقلال را بر عهده داشت و با اين تيم توانست سوپرجام را نيز کسب کند و نامش در تاريخ تيم فوتبال استقلال به عنوان يکي از سرمربيان اين تيم ثبت شد.
کريمي علاقه زيادي دارد که به عنوان مديرعامل باشگاه استقلال منصوب شود؛ اما به نظر مي‌رسد در مسيري قرار گرفته که منتهي به شکست است. مديران باسابقه‌تر از او که تبحر زيادي در شانتاژ سکوها داشتند در نهايت منفور هواداران شدند و بعيد است کريمي گوشه‌اي از توانايي پوپوليستي اين مديران را داشت باشد؛ اما به نظر مي‌رسد اين مسئله براي سرپرست باشگاه استقلال درس عبرت نشده است.
در نهايت ديروز ، «هاني خليفه دار» پيام نظري و علي تشتکي در حاشيه تمرين تيم استقلال تهران مبني بر بدرفتاري نسبت به هواداران حاضر در کمپ تمريني مرحوم حجازي، تخلفات فوق درخور صدور دستور موقت بوده و نفرات فوق تا اطلاع ثانوي از حضور در کليه ورزشگاه هاي ورزشي فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي محروم هستند.
کنايه قرباني
پيروز قرباني با اشاره به حواشي و اتفاقات اخير در تمرين استقلال تهران که با واکنش‌هاي مختلفي هم همراه بود، تاکيد کرد: فقط بايد نسبت به اين اتفاقات ابراز تاسف کرد، چيزي ندارم بگويم.
وي ادامه داد: در برخي مواقع نياز به حرف زدن نيست و حتي سکوت کردن هم مي‌تواند کمک‌حال استقلال باشد. سطح توقع از استقلال بالاست و بايد توقعات به حق هواداران را پاسخ داد. به هر حال شرايط استقلال مشخص است و همه بايد کمک کنيم تا نکونام در اين فصل موفق باشد.
او در مورد جدايي قائدي و محبي گفت: 50 درصد فاکتورهاي هجومي استقلال به اين دو بازيکن باز مي‌گردد،‌ اگر آنها بروند بايد بازيکني در حد و اندازه‌هاي آنها جذب شوند. استقلال به بازيکناني در حد ملي نياز دارد، خيلي از بازيکناني که مستعد بوده و توانمند هستند در استقلال شايد آن توانايي را نتوانند نشان دهند و براي همين بايد در جذب بازيکنان دقت لازم صورت گيرد. بازيکن اسبق استقلال تهران تاکيد کرد: در 10 سال اخير نفراتي به استقلال آمدند که در حد شان و نام استقلال نبودند، شايد بتوان گفت بيش از 80 درصد افراد شامل اين شرايط بودند. وي در مورد سبک بازي نکونام در فولاد و احتمال موفقيت وي با همين سبک در استقلال تصريح کرد: آن سبک بازي در استقلال جواب نمي‌دهد، حتي اگر استقلال قهرمان هم بشود هواداران دوست دارند بازي زيبا و تماشايي را از نظاره‌گر باشند.
کد مطلب: 198344
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *