۰
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۰۳

باز طراحی و باز تجهيز کتابخانه تخصصی کودک آستان قدس رضوی

خادمياران کتاب آستان قدس رضوي فرايند باز طراحي و باز تجهيز کتابخانه تخصصي کودک آستان قدس رضوي را آغاز کردند.
باز طراحی و باز تجهيز کتابخانه تخصصی کودک آستان قدس رضوی
گروه فرهنگي - جواد لگزيان: خادمياران کتاب آستان قدس رضوي فرايند باز طراحي و باز تجهيز کتابخانه تخصصي کودک آستان قدس رضوي را آغاز کردند. پنج شنبه 20 مهر 1402 جمعي از خادمياران کتاب آستان قدس همزمان با هفته ملي کودک با حضور در کتابخانه تخصصي واقع در منطقه خواجه ربيع مشهد با اهداي 200 جلد کتاب داستان کودک، 100 جلد کتاب درسي، 100 جلد کتاب کمک درسي، 200 کتاب معلومات عمومي و 100 بازي فکري و اسباب بازي براي کودکان برنامه جامع باز طراحي و باز تجهيز کتابخانه تخصصي کودک را آغاز کردند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در اين مراسم که با حضور صميمي و انگيزه‌بخش خانواده‌ها و کودکان همراه بود، کارگاه نوشتن خلاق و آشنايي با نويسندگان هم برگزار شد که در اين کلاس شرکت‌کنندگان دلنوشته‌ها و خاطرات خود از حضور در حرم مطهر امام رضا (ع) را به رشته تحرير درآوردند و به برگزيدگان جوايزي اهدا شد.
دکتر سيد عباس مرجاني مدير فعاليتهاي داوطلبانه و خادمياري سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي در اين مراسم گفت: در راستاي تاکيد توليت معزز آستان قدس رضوي براي خدمت به مناطق محروم، مرکز خادمياري با تمام توان برنامه جامع باز طراحي و باز تجهيز کتابخانه تخصصي کودک و نوجوان را به اجرا درمي‌آورد. اهداي کتاب و وسايل کمک آموزشي و برگزاري کلاسهاي ويژه آموزشي و اردوهاي جهادي براي کودکان بخشي از اين فعاليتهاست که انشاءالله بتدريج اين کتابخانه را به مرکز شايسته‌تري در جهت معرفي فضائل و کرامات امام رضا (ع) و گسترش معارف رضوي تبديل خواهد کرد. شايان ذکر است کتابخانه تخصصي کودک سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوي در سال 1398 در مجتمع فرهنگي و هنري امام خميني (ره) در منطقه خواجه‌ربيع در شهر مشهد افتتاح شده است. اين کتابخانه که براي استفاده کودکان سه تا سيزده سال راه‌اندازي شده است داراي بخشهاي ويژه‌اي براي کتاب‌هاي داستاني، بازي‌هاي فکري، نشريات کودکان و بازي‌هاي جسمي و حرکتي کودکان است.
 
 
 
کد مطلب: 204644
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *