۰
شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۱
مجوز نخستین ETF بیت‌کوین به بلک‌راک اعطا می‌شود؟

صعود ۴ درصدی بیت‌کوین

بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین در این روزها با اخبار امیدوارکننده ای روبرو شده است. همانطورکه پیش بینی‌ها نیز از رونق گرفتن بازار کریپتو در پایان سل جاری میلادی مطرح بود در روزهای اخیر بیت کوین وارد کانال‌های جدید قیمتی خود می‌شود.
صعود ۴ درصدی بیت‌کوین

گروه اقتصادی- حسین قبادیان: بازار ارزهای دیجیتال به رهبری بیت کوین در این روزها با اخبار امیدوارکننده ای روبرو شده است. همانطورکه پیش بینی‌ها نیز از رونق گرفتن بازار کریپتو در پایان سل جاری میلادی مطرح بود در روزهای اخیر بیت کوین وارد کانال‌های جدید قیمتی خود می‌شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از مارکت بازار رمزارزهای دیجیتال صعودی شد و بیت‌کوین بیش از چهار درصد افزایش یافت. پس از اینکه بار دیگر کمیته بازار آزاد فدرال رزرو ایالات‌متحده (FOMC) تصمیم خود را برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره کلیدی اعلام کرد، ارزهای دیجیتال بزرگ جهانی با افزایش بیش از چهار درصد بیت‌کوین افزایش یافتند.

هیات استانداردهای حسابداری مالی ایالات‌متحده (FASB) نیز به‌روزرسانی استانداردهای حسابداری را برای اطمینان از ارزیابی دقیق‌تر و سازگارتر برای ارزهای دیجیتال منتشر کرد.همچنین شرکت کوین بیس اظهار کرد که بازارهای نقدی (اسپات مارکت) را برای کاربران واجد شرایط خارج از ایالات‌متحده راه‌اندازی خواهد کرد.بیت‌کوین با ۴.۶۲ درصد افزایش به ۴۳ هزار و ۳۹۶ دلار و اتریوم در همان زمان با ۳.۳۹ درصد افزایش به ۲۱۷۷ دلار رسید.
مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۱.۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۴.۱۰ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۲.۱۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۱۶ درصد افزایش داشته است.حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۸۹ میلیارد دلار است که ۴.۸۷ درصد کاهش داشته است.
حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۷.۶۵ میلیارد دلار است که ۱۱.۴۴ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۴۴ میلیارد دلار است که ۹۰.۳۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.به گزارش مردم سالاری،شرکت بلک‌راک سعی کرده با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار صندوق قابل معامله بیت‌کوین خود، به نخستین نهادی تبدیل شود که توانسته مجوز استفاده از این نرم‌افزارها را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کند.
شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری بِلک‌راک (BlackRock) اعلام کرده نرم‌افزار مربوط به صندوق قابل معامله بیت‌کوینِ این شرکت یا همان ETF بیت‌کوین، شرایط را برای حضور بانک‌های وال‌استریت در این صندوق فراهم می‌کند.
به نوشته کوین‎‌تلگراف، بانک‌های وال‌استریت می‌توانند علاوه بر بیت‌کوین به وسیله پول نقد نیز در این صندوق‌ها اقدام به ایجاد سهام‌های جدید کنند؛ امری که پیش از این ممکن نبود. این اتفاق باعث می‌شود غول‌های بانکداری آمریکا مانند جی‌پی مورگان و گلدمن ساکس نیز در این عرصه حضور پیدا کنند. در واقع این امکان به بانک‌ها اجازه می‌دهد بر محدودیت‌هایی که مانع از نگه داشتن بیت‌کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در ترازنامه‌شان می‌‎شود، غلبه کنند.این مدل جدید از نرم‎افزار یادشده توسط شش عضو شرکت بلک‌راک و سه عضو بازار بورس سهام نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جریان جلسه‌ای که در 28 نوامبر برگزار شده، ارائه شده است.
در صورت تصویب، این اتفاق می‌تواند یک تغییردهنده بازی برای بانک‌های وال‌استریت با ترازنامه‌های تریلیون دلاری باشد که به دنبال مشارکت در این زمینه هستند، چراکه بسیاری از بانک‌ها اجازه نگهداری بیت‌کوین را ندارند.بر اساس مدل اصلاح شده، شرکت‌کنندگان مجاز پیش از ذخیره‌سازی پول نقد خود در نزد ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله،پول خود را برای تبدیل شدن به بیت‌کوین به یک واسطه انتقال می‌‎دهند.
کد مطلب: 208160
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *