۰
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۰
واکنش‌ها به ترور نايب رئيس دفتر سياسی حماس ادامه دارد

جنون اسرائيل برای جنگ

اسرائيل دست به ترور يکي از مقامات ارشد حماس زده‌است. شامگاه سه‌شنبه رسانه‌هاي لبناني سه گزارش دادند که انفجاري در منطقه المشرفيه ضاحيه جنوبي بيروت رخ داد که ناشي از حمله يک پهپاد اسرائيلي به دفتر حماس در ضاحيه جنوبي بيروت بود.
جنون اسرائيل برای جنگ
گروه بينالملل-خاطره میرزا: اسرائيل دست به ترور يکي از مقامات ارشد حماس زده‌است. شامگاه سه‌شنبه رسانه‌هاي لبناني سه گزارش دادند که انفجاري در منطقه المشرفيه ضاحيه جنوبي بيروت رخ داد که ناشي از حمله يک پهپاد اسرائيلي به دفتر حماس در ضاحيه جنوبي بيروت بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،در اين حمله صالح العاروري و تعداد ديگري از اعضاي حماس به شهادت رسيدند. الميادين اعلام کرد که پهپاد اسرائيلي با سه موشک اين ساختمان را هدف قرار داد و در پي آن، چهار تن به شهادت رسيدند. به دنبال شهادت العاروري گروه‌هاي فلسطيني با تأکيد بر ادامه «مقاومت»، «عزاي عمومي ملي، اعتصاب همه جانبه و اقدام انقلابي در همه عرصه‌ها و جبهه‌ها» را اعلام کردند.
اين گروه‌ها تاکيد کردند که «اين هدف قرار دادن بزدلانه و خائنانه در سرزمين و پايتخت عربي، تجاوزي به کل ملت عربي و اسلامي، نه فقط لبنان و فلسطين است» و اين ترور مستلزم موضع قاطع و فوري کشورهاي عربي و مردم آزاده آنها در پاسخ به اين تروريسم صهيونيستي است.
همچنين جنبش حماس اعلام کرد: در پي ترور صالح‌العاروري، نائب رئيس دفتر سياسي اين جنبش مذاکرات آتش‌بس وتبادل اسرا را متوقف مي‌کنيم. اين جنبش تاکيد کرد که شهيد العاروري در تهيه ليست نام‌هاي اسرا در مراحل مختلف تبادل اسرا  مشارکت داشت.
واکنش تند تهران
«حسين اميرعبداللهيان» در پيامي در شبکه ايکس نوشت: شهادت آقاي شيخ صالح العاروري و تعدادي از همراهان ايشان را به آقاي شيخ اسماعيل هنيه، رئيس دفتر سياسي حماس، اعضاي اين جنبش آزاديبخش و ملت قهرمان فلسطين تسليت مي‌گويم.
اينچنين عمليات‌هاي بزدلانه تروريستي ثابت مي‌کند که رژيم‌صهيونيستي پس از هفته‌ها جنايت جنگي و نسل‌کشي و ويراني در غزه و کرانه باختري علي‌رغم حمايت مستقيم ايالات متحده به هيچ يک از اهداف خود نرسيده است. فعاليت شرورانه ماشين ترور اين رژيم تروريستي در ساير کشورها تهديد واقعي صلح و امنيت و زنگ هشدار جدي براي امنيت کشورهاي منطقه است. «ناصرکنعاني» سخنگوي وزارت امور خارجه اقدام رژيم تروريستي صهيونيستي در ترور شهيد صالح العاروري را در نتيجه درماندگي و شکست سنگين و غيرقابل ترميم در برابر گروه‌هاي مقاومت فلسطيني و ملت مقاوم فلسطين در عمليات طوفان الاقصي و ايستادگي قهرمانانه در برابر ماشين جنگي رژيم متجاوز صهيونيستي عليه غزه در سه ماه گذشته دانست.
کنعاني ضمن عرض تبريک و تسليت به رهبري جنبش حماس، مردم مبارز فلسطين و خانواده شهيد راه قدس، شهيد صالح العاروري و ديگر شهداي همراه ايشان تصريح کرد که خون شهيد، قطعا جوششي ديگر در رگ‌هاي مقاومت و انگيزه مبارزه عليه اشغالگري صهيونيست‌ها، نه تنها در فلسطين، بلکه در منطقه و در بين همه آزادي‌خواهان جهان ايجاد خواهد کرد.
سخنگوي دستگاه سياست خارجي همچنين ضمن محکوم کردن نقض حاکميت و تماميت سرزميني لبنان توسط رژيم متجاوز صهيونيستي، مسؤليت نهادهاي بين‌المللي بويژه شوراي امنيت سازمان ملل متحد براي واکنش فوري و مؤثر نسبت به اين اقدامات تروريستي رژيم صهيونيستي را مورد تاکيد قرار داد و مسؤليت عواقب ماجراجويي جديد رژيم صهيونيستي را تنها متوجه اين رژيم و حاميان آن دانست.
سکوت مطلق کابينه جنگ نتانياهو
نخست وزير رژيم صهيونيستي از اعضاي کابينه و اعضاي پارلمان اين رژيم (کنست) خواسته است که از اظهارنظر در خصوص ترور نائب رئيس دفتر سياسي حماس در ضاحيه جنوبي بيروت خودداري کنند. بنيامين نتانياهو، يوآو گالانت وزير جنگ، بني گانتس و گادي آيزنکوت عضو کابينه جنگ رژيم صهيونيستي در پي ترور صالح العاروري تشکيل جلسه دادند.
از سوي ديگر، آکسيوس به نقل از مقامات ارشد آمريکايي نوشت که رژيم صهيونيستي عامل ترور صالح العاروري است، اما از قبل به ايالات متحده در اين باره اطلاع نداده‌است.
اين وبگاه آمريکايي افزود که اشغالگران به ايالات متحده درباره اين عمليات ترور اطلاع قبلي ندادند، اما در زمان انجام عمليات، دولت جو بايدن، رئيس جمهور آمريکا را در جريان قرار دادند.
اين در حالي است که وال استريت ژورنال نيز به نقل از مقامات صهيونيستي اوايل ماه گذشته گزارش داد که سرويس‌هاي اطلاعاتي اشغالگران در حال آماده شدن براي تعقيب و ترور رهبران حماس در سراسر جهان، به ويژه قطر، لبنان و ترکيه هستند.
مقامات صهيونيست گفتند که به دستور بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي اطلاعات در حال توسعه طرح‌هايي براي تعقيب رهبران حماس، به ويژه در لبنان، ترکيه و قطر است.
اين روزنامه تاييد کرده بود که اين احتمالا آغاز يک دهه عمليات مخفي اشغالگران در سراسر جهان باشد.
سابقه طولاني اسرائيل در ترور
از زمان آغاز مبارزه مسلحانه دستگاه‌هاي اطلاعاتي رژيم صهيونيستي رهبران گروه‌هاي فلسطيني را در کشورهاي مختلف جهان تحت پيگرد قرار داده و آنها را ترور کرده‌اند.
عمليات امنيتي در رم، پاريس، قبرس و ديگر مناطق جهان رخ داده و و بيروت استثنا نيست. بيروت از دهه‌ 70 مقر گروه‌هاي مقاومت فلسطين و رهبران جنبش‌هاي مسلح بوده است و همين مسئله باعث شده تا از سوي دستگاه‌هاي امنيتي رژيم صهيونيستي مورد هدف قرار گيرند.
از جمله مهم‌ترين عمليات ترور رهبران فلسطيني در لبنان عمليات «فردان» يا عمليات «ينبوع الشباب» بود. اين يک عمليات نظامي بود که 10 آوريل 1973 توسط نيروهاي رژيم صهيونيستي انجام شد و آنها توانستند سه رهبر فتح را ترور کنند که عبارتند از کمال عدوان، کمال ناصر و ابو يوسف النجار. همچنين صهيونيست‌ها مقر جبهه دموکراتيک آزادي فلسطين را منفجر کردند. قبل از آن نيز در ژوئيه 1972 غسان کنفاني، اديب و داستان نويس فلسطيني در انفجار يک بمب در خودرواش در بيروت کشته شد اما رژيم صهيونيستي در آن سال و همچنين امروز در سال 2024 رسما به انجام عمليات ترور اذعان نکرده است اما انگشت اتهام تنها به سمت تل‌آويو نشانه مي‌رود. شايد الامير الاحمر، علي حسن سلامه يا ابوحسن جزو مهم‌ترين رهبراني باشد که رژيم صهيونيستي آنها را در بيروت ترور کرده است. سلامه که يکي از رهبران ارشد سازمان آزادي بخش فلسطين (ساف) و يک شخصيت معروف و کاريزماتيک در ميان جامعه فلسطين و لبنان بوده است عمليات ويژه‌اي عليه سازمان اطلاعات رژيم صهيونيستي در جهان را از لبنان رهبري کرد اما موساد 22 ژانويه 1979 با يک خودروي بمب گذاري شده وي را در 37 سالگي ترور کرد.
رژيم صهيونيستي سه‌شنبه صالح العاروري معاون رئيس جنبش حماس را در يک حمله پهپادي در منطقه المشرفيه در ناحيه جنوبي بيروت ترور کرد.
کد مطلب: 209272
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *