۰
جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۴۱
حملات اپوزيسيون صهيونيستی با چراغ سبز واشنگتن تشديد شده است

فراخوان شورش عليه نتانياهو در اسرائيل

«بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل نه تنها در افکار عمومي جهاني که در قلب سرزمين اشغالي هم به يک چهره منفور تبديل شده است.تا پيش از طوفان الاقصي در هفتم اکتبر، ظرف 40 هفته خيابان‌هاي سرزمين اشغالي صحنه اعتراضات گسترده جامعه عمدتا ليبرال صهيونيستي عليه کابينه دست راستي و راديکال مذهبي صهيونيستي بود.
فراخوان شورش عليه نتانياهو در اسرائيل
گروه بينالملل-علي ودايع: «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل نه تنها در افکار عمومي جهاني که در قلب سرزمين اشغالي هم به يک چهره منفور تبديل شده است.تا پيش از طوفان الاقصي در هفتم اکتبر، ظرف 40 هفته خيابان‌هاي سرزمين اشغالي صحنه اعتراضات گسترده جامعه عمدتا ليبرال صهيونيستي عليه کابينه دست راستي و راديکال مذهبي صهيونيستي بود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،پس از سيلي سنگين حماس به رژيم صهيونيستي، بنا به نوشته روزنامه يديعود حاآرانوت : «بسياري از اسرائيلي‌ها مي‌پرسيدند که در زمان عمليات طوفان الاقصي ارتش کجا بود؟!» نخست وزير صهيونيستي براي فرار از پاسخگويي و احتمالا مجازات، دست به يک عمليات زميني گسترده درعزه زد با اين اميد که منجر به نابودي حماس بشود يا حداقل اسراي صهيونيستي را نجات بدهد اما همه نقشه‌هاي بي بي نقش بر آب شده است.
ماجراهاي مناقشه و بگو مگو در اطاق جنگ اسرائيل به پاي ثابت رسانه‌هاي صهيونيستي تبديل شده است. سفر هفته گذشته «يوآف گالانت» به واشنگتن بدون هماهنگي با نخست وزير نشان دهنده عمق شکاف در قلب رژيم صهيونيستي است.
در همين حال، «يائير لاپيد» رپيس اپوزيسيون اسرائيل مي‌گويد که تندروترين افراد در کابينه کنوني رژيم اسرائيل به رياست بنيامين نتانياهو حضور دارند.
به گزارش شبکه 14 رژيم صهيونيستي، نخست وزير سابق اسرائيل تاکيد کرد: «خشن‌ترين و تندروترين افراد موجود در اسرائيل در کابينه بنيامين نتانياهو حضور دارند.» لاپيد روز چهارشنبه نيز گفته بود که اگر نتانياهو در منصب نخست‌وزيري بماند فاجعه ديگري در سرزمين‌هاي اشغالي رخ خواهد داد.اظهارات لاپيد پس از آن مطرح شد که تحقيقات نشان داد که نتانياهو از ناامن بودن کوه «ميرون» که در آنجا طي يک مراسم مذهبي در سال 2021 دست‌کم شهرک نشين کشته شدند، خبر داشته است.
اخيرا روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» با عنوان «خيابان‌هاي اراضي اشغالي را پر کنيد و بگوييد نتانياهو بايد برود»، نوشت: بنيامين نتانياهو، نخست وزير، مسئول بزرگترين فاجعه از زمان تشکيل اسرائيل است. از هفتم اکتبر پنج ماه گذشته اما نتانياهو و شرکايش هنوز نمي‌توانند مسئوليت اين فاجعه را بر عهده بگيرند. وي و دولتش از آن زمان براي تحريک عليه نهاد امنيتي و سرزنش کردن اين نهاد به خاطر اين شکست تلاش مي‌کنند.
اين روزنامه صهيونيستي ضمن ابراز نگراني از ادامه فعاليت کابينه کنوني رژيم به نخست وزيري نتانياهو و همچنين ادامه جنگ تل آويو عليه مردم غزه، نوشت: نتانياهو در زمان جنگ، اسرائيل را متلاشي مي‌کند و ائتلاف با واشنگتن را به خطر مي‌اندازد.
اين روزنامه صهيونيستي با اشاره به اينکه بر اساس نظرسنجي‌ها مقبوليت نتانياهو ميان صهيونيست‌ها کاهش يافته است، افزود: «نتانياهو پس از کاهش مقبوليت خود در نظرسنجي‌ها، اميدوار است از خشم اسرائيلي‌ها براي برآورده شدن اهداف انتخاباتي استفاده کند.»
هاآرتص اضافه کرد: «اسرائيلي‌ها از نتانياهو خسته شده‌اند اما او همچنان به قدرت چسبيده است».
اين روزنامه نوشت: ظلم سياسي عليه شهروندان عرب در اراضي اشغالي و شهروندان يهودي که خواهان پايان جنگ هستند يا آنهايي که در اعتراضات عليه کابينه شرکت مي‌کنند، روش نظام‌هايي است که بر اساس ديکتاتوري ايجاد شده‌اند. اکنون زماني است که نياز شديدي به ازسرگيري اعتراضات عليه کابينه و درخواست براي انتخابات زود هنگام وجود دارد. نتانياهو و کابينه بي مسئوليت وي بايد برکنار شوند.
تزلزل جايگاه نتانياهو
نقطه اتکاي اپوزيسيون اسرائيل براي تشديد حملات عليه نخست وزير اين است که بنيامين نتانياهو در ميان صهيونيست‌ها هم جايگاهي ندارد. براساس تازه ترين نظرسنجي انجام شده در سرزمين‌هاي اشغالي، 44 درصد اسرائيلي‌ها گفته اند که نتانياهو مسؤول اصلي شکست 7 اکتبر (15 مهرماه) است.
 برپايه نظرسنجي که شبکه 13 تلويزيون رژيم صهيونيستي انجام داده، همچنين، 43 درصد از اسرائيلي‌ها روساي ستاد کل ارتش، سازمان اطلاعات نظامي و ارتش را مسؤول اين شکست دانسته‌اند.
اين نظرسنجي افزوده که 43 درصد اسرائيلي‌ها نيز حمايت خود را از توافق مبادله اسرا در مقابل آزادي صدها اسير فلسطيني و آتش‌بس در غزه اعلام کردند.36 درصد نيز با چنين توافقي مخالفت کرده و 45 درصد نيز اذعان کرده‌اند که امکان پيروزي کامل بر حماس در اين جنگ وجود ندارد.
پيشنهاد شورش مدني و اعتراضات خياباني اتفاق جديدي در عرصه داخلي سرزمين اشغالي نيست اما نکته اينجاست که سفر گالانت به واشنگتن مي‌تواند تبعات متفاوتي در وضعيت داخلي رژيم اشغالگر قدس ايجاد کند. عدم تمکين نتانياهو به پذيرش آتش بس، ارسال کمک با هواپيما توسط آمريکا و موضع گيري‌هاي رسمي واشنگتن نشان مي‌دهد که بزرگ ترين حامي اسرائيل هم نمي‌خواهد شريک هزينه‌هاي ادامه جنگ باشد.  بايد منتظر ماند و ديد که آيا آمريکا دست به يک انقلاب مخملي در سرزمين اشغالي مي‌زند يا باتوجه به شرايط منطقه حاضر به ارائه تضمين براي بقاي موقت نتانياهو مي‌شود.
کد مطلب: 212987
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *