۰
سه شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۳
روز سرنوشت برای هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ

تعداد آرای الکترال هر ایالت‌ آمریکا چقدر است؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار می شود تا از بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، یک نفر به عنوان رییس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود.
تعداد آرای الکترال هر ایالت‌ آمریکا چقدر است؟
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار می شود تا از بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، یک نفر به عنوان رییس جمهور بعدی آمریکا انتخاب شود.
به گزارش نکونیوز، طی دهه های اخیر همواره ریاست جمهوری آمریکا بین جمهوریخواهان و دموکراتها دست به دست شده و اگر قرار باشد همان روال حفظ شود اکنون نوبت جمهوریخواهان و کاندیدای پرحاشیه آنها دونالد ترامپ است تا به ریاست جمهوری برسد. اما از آن سو، اگرچه نتایج نظرسنجی ها حکایت از فاصله اندک دو کاندیدا از هم است اما بررسی آرای الکترال هر کاندیدا که تعیین کننده است نشان می دهد هیلاری شانس بیشتری برای راهیابی به کاخ سفید دارد.
پیش از این نکونیوز در یک پرونده ویژه درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، زوایای مختلف این انتخابات و همچنین چگونگی تاثیر کالج الکترال بر انتخاب رییس جمهور آمریکا را بررسی کرده بود. به طور خلاصه، در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نامزدی که از بین 538 رای الکترال 270 رای را بدست آورد، پیروز انتخابات خواهد بود. تعداد الکترال کالج هر ایالت برابر با تعداد نمایندگان آن ایالت در کنگره فدرال به اضافه دو(که همان تعداد نماینده سنای هر ایالت در سنای فدرال بوده) است.
اما مروری بر تعداد آرای الکترال هر ایالت به طور جداگانه نشان می دهد که برخی ایالتها نقش بسیار تعیین کننده ای در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند. کالیفرنیا با ۵۵ رای الکترال و تگزاس با ۳۸ رای الکترال مهمترین ایالتهای آمریکا در انتخابات این کشور محسوب می شوند که در این دو ایالت بر اساس نظرسنجی ها به ترتیب هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ پیش هستند. اما برخی ایالتها تعداد آرای الکترال اندکی دارند که واشنگتن دی سی نیز در زمره این ایالتها است.
تعداد رای الکترال ایالت های مختلف آمریکا به شرح زیر است:
آلاباما (9)، آلاسکا (3)، آرکانزاس (6)، آیداهو (4)، ایندیانا (11)، کانزاس (6)، کنتاکی (8)، لوئیزیانا (8)، می سی سی پی (6)، میسوری (10)، مونتانا (3)، نبراسکا (4)، داکوتای شمالی (3)، اوکلاهاما (7)، کارولینای جنوبی (9)، داکوتای جنوبی (3)، تنسی (11)، تگزاس (38)، وایومینگ (3)، ویرجینیای غربی (5)، جورجیا (16)، آیوا (6) آریزونا (11)، فلوریدا (29)، اوهایو (18)، بخش دوم کنگره ای ایالت مین (1)، بخش دوم کنگره ای نبراسکا (1)، کارولینای شمالی (15)، یوتا (6)، کلرادو (9)، میشیگان (16)، نیوهمپشایر (4)، پنسیلوانیا (20)، ویرجینیا (13)، ویسکانسین (10)،کالیفرنیا (55)، کنتیکت (7)، دلاویر (3)، واشنگتن دی سی (3)، هاوایی (4)، ایلینویز (20)، مین (3)، مریلند (10)، ماساچوست (11)، نیوجرسی (14)، نیویورک (29)، اورگان (7)، رودآیلند (4)، ورمونت (3)، واشنگتن (12)، مینه سوتا (10)، نیومکزیکو(۵)
کد مطلب: 63084
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *