۰
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۰
دو شب حساس در لیگ قهرمانان فوتبال اروپا

کدام تیمها صعود می کنند؟

لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در مرحله گروهی به دور آخر رسیده و روزهای سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری 16 بازی در گروههای هشت گانه، چهره 16 تیم صعودکننده به مرحله دوم و 8 تیم راه یافته به لیگ اروپا و همچنین 8 تیم حذف شده مشخص خواهد شد.
کدام تیمها صعود می کنند؟
لیگ قهرمانان فوتبال اروپا در مرحله گروهی به دور آخر رسیده و روزهای سه شنبه و چهارشنبه با برگزاری 16 بازی در گروههای هشت گانه، چهره 16 تیم صعودکننده به مرحله دوم و 8 تیم راه یافته به لیگ اروپا و همچنین 8 تیم حذف شده مشخص خواهد شد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، تیمهای اول و دوم هر گروه به مرحله دوم صعود می کنند و تیمهای سوم به لیگ اروپا می روند تا در آنجا به رقابت خود ادامه دهند. اما 8 تیمی که در گروههای خود قعرنشین می شوند حذف خواهند شد. البته صعود برخی تیمها قطعی شده است. بایرن مونیخ، پاری سن ژرمن، چلسی، بارسلونا، منچسترسیتی، بشیکتاش، تاتنهام و رئال مادرید به مرحله بعدی صعود کرده اند و طی دو شب، چهره 8 تیم صعودکننده دیگر هم مشخص می شود. رقابتهای گروههای A تا D  سه شنبه شب و رقابتهای گروههای E تا H چهارشنبه شب برگزار خواهد شد. اما کدام تیمها صعود می کنند؟

گروه A
در این گروه حذف بنفیکا پرتغال قطعی است. این تیم هر 5 بازی قبلی خود را واگذار کرده است و حالا در بازی آخر میزبان بازل سوئیس است. منچستریونایتد هم میزبان زسکا مسکو روسیه است و جالب اینجاست که هر سه تیم شانس صعود دارند. منچستریونایتد با 12 امتیاز صدرنشین است اما هنوز صعودش قطعی نیست. چراکه بازل و زسکا که هر دو 9 امتیازی هستند در صورت پیروزی می توانند به مرحله دوم صعود کنند. اما منچستریونایتد تنها نیاز به یک مساوی دارد تا صعود کند.

گروه B
بازیهای این گروه تشریفاتی است چراکه صعود پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ به مرحله بعدی قطعی شده است. با این حال بازی این دو تیم بسیار جذاب می تواند باشد. بایرن مونیخ که در بازی رفت با 3 گل مغلوب پاری سن ژرمن شده بود حالا در اندیشه انتقام است. پاری سن ژرمن هر 5 بازی خود را برده و بایرن مونیخ تنها به پاری سن ژرمن باخته است. در دیگر بازی این گروه، سلتیک میزبان اندرلخت است تا بتواند سهمیه لیگ اروپا را کسب کند. سلتیک در بازی رفت که در زمین اندرلخت بلژیک برگزار شد با 3 گل پیروز شده بود و حالا بعید به نظر می رسد کار دشواری برای صعود داشته باشد.

گروه C
در گروهی که تیم ضعیف قره باغ آذربایجان حذف شده و صعود چلسی قطعی است، آ اس رم و اتلتیکو مادرید برای صعود باید با حریفانشان بجنگند. با این تفاوت که آاس رم 8 امتیازی در زمین خود در مقابل قره باغ کار راحتی دارد اما اتلتیکو مادرید 6 امتیازی باید در زمین چلسی 10 امتیازی به میدان برود که کار این تیم را سخت می کند. اتلتیکومادرید باید امیدوار باشد آاس رم در مقابل تیم ضعیف قره باغ امتیاز از دست بدهد که بعید به نظر می رسد. اتلتیکو مادرید به خاطر دو مساوی در مقابل همین تیم قره باغ شانس خود را برای صعود به مرحله دوم لیگ قهرمانان اروپا کمرنگ می بیند و حالا باید امیدوار باشد قره باغ در زمین رم امتیاز بگیرد. هرچند حتی در صورت توقف رم، شکست دادن چلسی در استنفوردبریج هم کار دشواری برای اتلتیکومادرید خواهد بود. بنابراین احتمالا چلسی و آاس رم از این گروه صعود خواهند کرد و اتلتیکومادرید به لیگ اروپا می رود.

گروه D
در این گروه المپیاکوس حذف شده و حتی شانسی برای لیگ اروپا هم ندارد تا شاهد حضور کریم انصاریفرد در ترکیب این تیم در مراحل بعد باشیم. انصاریفرد در لیگ یونان می درخشد اما نامش برای حضور در لیگ قهرمانان ثبت نشده بود و حالا المپیاکوس که با یک امتیاز حذف شده میزبان یوونتوس است که برای صعود نیاز به برد یا امید به توقف اسپورتینگ لیسبون دارد. اسپورتینگ لیسبون پرتغال هم میهمان بارسلونا است. در این گروه بارسا با 11 امتیاز صدرنشین است و صعود خود را قطعی کرده و رقابت برای صعود به عنوان تیم دیگر بین یوونتوس 8 امتیازی و اسپورتینگ لیسبون 7 امتیازی است. اگر یوونتوس در زمین المپیاکوس یونان پیروز شود، قطعا صعود می کند و اسپورتینگ لیسبون به لیگ اروپا می رود اما در صورتی که یوونتوس موفق به پیروزی نشود باید در انتظار نتیجه بازی اسپورتینگ لیسبون در نیوکمپ بماند. یوونتوس که فصل گذشته قهرمانی را در فینال از دست داد تا دست بوفون از جام خالی بماند، می خواهد یک بار دیگر شانس خود را برای قهرمانی امتحان کند. آن هم در آخرین سالی که بوفون برای این تیم بازی می کند و حالا که ایتالیا هم به جام جهانی نرسیده، لیگ قهرمانان اروپا آخرین دلخوشی برای یوونتوس و بوفون و هواداران این تیم است.

گروه E
در این گروه ماریبور با 2 امتیاز حذف شده اما هر سه تیم دیگر شانس صعود به مرحله دوم را دارند. لیورپول که با 9 امتیاز صدرنشین است میزبان اسپارتاک 6 امتیازی خواهد بود. لیورپول با یک مساوی هم قطعا به مرحله بعد صعود می کند اما اسپارتاک نیاز به برد در آنفیلد دارد. از آن سو سویا که 8 امتیازی است در زمین ماریبور به میدان می رود تا در صورت پیروزی صعود کند. سویا در صورت توقف در مقابل ماریبور هم شانس صعود دارد؛ اگر اسپارتاک نتواند در زمین لیورپول امتیاز بگیرد.

گروه F
منچسترسیتی با 5 برد، صعود خود را به دور دوم قطعی کرده است. اما شاختاردونتسک 9 امتیازی و ناپولی 6 امتیازی، برای صعود به عنوان تیم دوم رقابت می کنند. شاختار در اوکراین میزبان منچسترسیتی است و در صورت کسب یک مساوی هم قطعا صعود خواهد کرد. اما کسب مساوی هم در مقابل تیم آماده منچسترسیتی کار راحتی نیست. از آن سو ناپولی که در لیگ ایتالیا عملکرد موفقی داشته اما در لیگ قهرمانان فقط با 2 برد، عملکرد قابل قبولی نداشته است، میزبان فاینورد هلند است. فاینورد با 5 باخت از 5 بازی، شانسی برای صعود ندارد. اما ناپولی برای صعود باید پیروز شود و امیدوار باشد که شاختار در مقابل منچسرسیتی متوقف شود. در غیر این صورت ناپولی به لیگ اروپا خواهد رفت.

گروه G
بشیکتاش ترکیه در این گروه با 11 امتیاز صدرنشین است و صعود خود را قطعی کرده است. اما دو تیم 7 امتیازی پورتو و لایپزیش برای صعود به دور دوم به دیدار حریفان خود خواهند رفت. ضمن اینکه موناکو هم با 2 امتیاز حذف شده است. پورتو در زمین خود به مصاف موناکوی حذف شده می رود و از این منظر شانس بیشتری برای صعود دارد. اما لایپزیش میزبان بشیکتاش است. لایپزیش در بازی رفت در مقابل بشیکتاش 2 بر صفر باخته و پورتو هم در بازی رفت در مقابل موناکو با 3 گل پیروز شده است. به همین دلیل شانس صعود پورتو بیشتر ارزیابی می شود. اما در هر حال یکی از دو تیم پورتو یا لایپزیش به مرحله دوم صعود می کند و دیگری به لیگ اروپا خواهد رفت.

گروه H
بازیهای این گروه از نظر تعیین دو تیم صعودکننده تشریفاتی است چراکه تاتنهام با 13 و رئال مادرید با 10 امتیاز به دور دوم صعود کرده اند. اما دورتموند آلمان و آپوئل نیکوزیای قبرس که هر دو 2 امتیازی هستند در صدد کسب سهمیه لیگ اروپا هستند. دورتموند در زمین رئال مادرید کار دشواری در پیش دارد و آپوئل نیکوزیا هم در زمین تاتنهام کار راحتی در پیش نخواهد داشت. اینکه کدام تیم به لیگ اروپا صعود می کنند و این که از بین رئال مادرید و تاتنهام کدام تیم صدرنشین می شود پس از بازیهای چهارشنبه شب مشخص خواهد شد.
 
کد مطلب: 78179
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *