۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۳

مطبوعات بوشهر خانه ندارد

چندین سال است که مطبوعات بوشهر، بی خانه شده است و به عبارتی خانه مطبوعات استان بوشهر جا و جایگاه مناسبی برای استقرار ندارد.
چندین سال است که مطبوعات بوشهر، بی خانه شده است و به عبارتی خانه مطبوعات استان بوشهر جا و جایگاه مناسبی برای استقرار ندارد.
به گزارش ایسنا، مازیار هوشمند، مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر در خصوص وضعیت خانه مطبوعات این استان گفت: این خانه در حال حاضر جایگاه استقرار ثابتی ندارد و متاسفانه فاقد یک ساختمان است. پیش از این از طرف شهرداری یک واحد در خیابان باغ زهرا -پس از تجهیز- به خانه مطبوعات تحویل داده شد، امّا در ابتدای واگذاری، برق واحد به دلیل بدهی ۳۵ میلیون تومانی -مربوط به سال‌های گذشته- قطع شده بود که باعث شد این واحد تقریباً بدون استفاده بماند.
وی افزود: با پیگیری‌های ما چندین بار برق وصل شد، اما به شکل موقت و چند روزه و به علت مشکلات موجود در شهرداری بوشهر انگیزه ای برای پیگیری این مشکلات وجود نداشت، تا این که آب آن واحد نیز قطع شد، ما چندین بار به استانداری مراجعه کردیم اما به ما گفتند صبر کنید.
وی تاکید کرد: از زمان استاندار سابق اعتباری مربوط به احداث خانه مطبوعات اختصاص داده شد و یک ملک در بافت قدیم بوشهر در نظر گرفته شد که اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیز از طرف استانداری بوشهر -در زمان استاندار سابق- به منظور بازسازی آن تخصیص داده شد، مشروط به اینکه در اختیار موزه چاپ و نشر و خانه مطبوعات باشد، اما متاسفانه در حال حاضر درب این مجموعه بسته شده و با وجود افتتاح در سال گذشته، بدون استفاده مانده است، و هیئت امنا آن ملک با استقرار خانه مطبوعات مخالفت می‌کند.
به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات کشور، پروژه مرمت عمارت علوی از سال ۹۵ آغاز شده و بازسازی آن به درازا کشیده است، تا اینکه در شهریور ماه سال ۹۷ به بهره برداری رسید، ولی مجموعه را به خانه مطبوعات تحویل ندادند، در حالی که بخشی از اعتبار تخصیص داده شده از طرف استانداری مربوط به ایجاد مکانی برای خانه مطبوعات بوده است.
هوشمند ادامه می دهد: در این مورد چندین جلسه با استاندار و مسئولان استانداری داشته‌ایم، به مسئولان میراث فرهنگی و ارشاد نیز مراجعه کرده و پیگیری نموده ایم، اما هنوز اقدامی انجام نشده است.
وی خاطرنشان کرد: چندین بار به استانداری نامه نوشته ام و خواستم که حداقل بودجه ای اختصاص داده شود تا مکانی را برای استقرار خانه مطبوعات اجاره کنیم و از طرف دیگر نیز درخواست دادیم که زمین به ما بدهند. از طرف مسکن و شهرسازی قول مساعد داده اند، و مدیرکل آن دستور همکاری داده‌ که بتوانیم زمینی را خریداری کنیم و خانه مطبوعات ساخته شود.
مدیر خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بوشهر عنوان کرد: پیگیری‌های ما ادامه دارد و امیدواریم که با حمایت استانداری این کار انجام شود. مشکل ما این است که چرا اعتبار مربوط به خانه مطبوعات بر زمین مانده و این کار متوقف شده است؛ با توجه به تورم امروز باید تکلیف اعتبار مصرف شده مشخص شود که این یک اراده قوی در استانداری را می طلبد.
وی افزود: البته استاندار مصر است که این مشکل هر چه زودتر حل شود، ما نیز امیدواریم که این موضوع با جدیت بیشتری دنبال شود. نامه های زیادی ارسال کردیم و تماس و پیگیری هم انجام دادیم اما تاکنون نتیجه بخش نبوده است.
مدیرعامل خانه مطبوعات بوشهر با اشاره به وضعیت نامشخص این خانه و دو پیشنهاد موجود گفت: به تازگی یکی از عمارت ها در بافت قدیم به ما پیشنهاد شده که مشروط به بهسازی می تواند مکان خوبی باشد. میراث فرهنگی قرار شده بررسی های خود برای برآورد ریالی بودجه جهت ترمیم این عمارت را اعلام کند تا موضوع را دنبال کنیم که منتظر اعلام میراث فرهنگی و مساعدت استانداری هستیم.
کد مطلب: 112051
برچسب ها: مطبوعات بوشهر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *