۰
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱

تخریب بنای یادبود هولوکاست در مراکش

مسؤولان مراکش بنای یادبود هولوکاست که یک سازمان آلمانی احداث آن را در نزدیکی شهر مراکش در مرکز این کشور آغاز کرده بود، تخریب کردند.
مسؤولان مراکش بنای یادبود هولوکاست که یک سازمان آلمانی احداث آن را در نزدیکی شهر مراکش در مرکز این کشور آغاز کرده بود، تخریب کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، سازمان آلمانی "پیکسل هیلبر" (غیردولتی) در صفحه رسمی خود در فیسبوک اعلام کرد، مسؤولان مراکشی بخش ساخته شده بنای یادبود هولوکاست در نزدیکی شهر مراکش را تخریب کردند.
به تازگی برخی گزارش‌ها در رسانه‌های مراکشی به نقل از روزنامه اورشلیم پست اعلام کردند، این سازمان قصد دارد یک بنای یادبود و نمایشگاه‌هایی درباره هولوکاست را در فاصله ۲۶ کیلومتری جنوب شرق مراکش بنا کند تا اولین در نوع خود در شمال آفریقا باشد.
اما وزارت کشور مراکش در بیانیه‌ای این مساله را تکذیب و اعلام کرد: اخبار منتشر شده درباره احداث بنای یادبود به شکل تابلوهای نقاشی صحت ندارند.
این وزارتخانه در ادامه تاکید کرد: ادارات مربوطه هیچ‌گونه مجوزی برای احداث هیچ طرحی صادر نکرده‌اند.
به جز دو کشور مصر و اردن که با رژیم صهیونیستی قرارداد صلح امضا کرده‌اند، هیچ کشور عربی دیگری روابط رسمی و علنی با این رژیم ندارد.
بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در طول چند ماه گذشته بارها از پیشرفت در عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داده است.
کد مطلب: 113627
برچسب ها: مراکش ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *