۰
جمعه ۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۲۹

قدیمی ترین جواهرات جهان در مراکش هستند!

محققان معتقدند مجموعه‌ای از صدف‌های حلزون که در مراکش کشف ‌شده‌اند درحقیقت قدیمی‌ترین جواهرات جهان محسوب می‌شوند.
قدیمی ترین جواهرات جهان در مراکش هستند!
محققان معتقدند مجموعه‌ای از صدف‌های حلزون که در مراکش کشف ‌شده‌اند درحقیقت قدیمی‌ترین جواهرات جهان محسوب می‌شوند.
به گزارش ایسنا و به نقل از انشنت اوریجینز، انسان‌ها از مدت‌ها پیش از گردنبند، دستبند، گوشواره و سایر اشکال مختلف جواهرات استفاده کرده‌اند، اما کشف مجموعه‌ای از مهره‌ها که در حقیقت صدف‌های حلزون هستند، نشان می‌دهد سابقه استفاده از جواهرات بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش‌تر گمان می‌رفت. کارشناسان قدمت مجموعه‌ای از صدف‌های حلزون را که در غاری واقع در غرب مراکش کشف شده‌اند بین ۱۴۲هزار تا ۱۵۰هزار سال تخمین زده‌اند. در این صورت این آثار به عنوان قدیمی‌ترین جواهراتی که تاکنون در جهان کشف شده‌اند محسوب می‌شوند. کشف این مهره‌های صدفی در ۲۲ سپتامبر با انتشار مقاله‌ای در ژورنال «پیشرفت‌های علمی» اعلام شد.
یک متخصص انسان‌شناسی از دانشگاه آریزونا و با همکاری محققانی از موسسات مختلف مراکش بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ مجموعه‌ای از کاوش‌ها را در غار «Bizmoune » انجام داد.
در طول این کاوش‌ها، محققان ۳۳ مهره از جنس صدف حلزون را که تغییراتی بر روی آن‌ها ایجاد شده بود در این غار کشف کردند. عرض اندازه این مهره‌ها کمی بیشتر از یک سانتی‌متر است و در مرکز آن‌ها حفره‌هایی ایجاد شده است. گمان می‌رود این مهره‌ها به عنوان یک گردنبند یا دستبند مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند.
سرپرست تیم تحقیقاتی این پروژه معتقد است این مهره‌ها احتمالا بخشی از روش انسان‌ها برای ابراز هویت خودشان از طریق نحوه پوشش بوده‌اند.
مهره‌های مشابهی در محوطه‌های باستان‌شناسی شمال و جنوب آفریقا نیز کشف شده است اما قدمت قدیمی‌ترین‌ آن‌ها به حدود ۱۳۰هزار سال پیش می‌رسد.
کد مطلب: 156178
برچسب ها: مراکش جواهرات
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *