۰
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۵

قوانین موجود مانع کارآفرینی است

رئیس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه قوانین موجود جلوی کارآفرینی را گرفته و نمی‎شود در این زمینه فعالیتی داشت.
رئیس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی گفت: متاسفانه قوانین موجود جلوی کارآفرینی را گرفته و نمی‎شود در این زمینه فعالیتی داشت.
حسین اختراعی در جمع تعدادی از تولیدکنندگان کاشمر عنوان کرد: از مسئولان انتظار داریم قوانین را به گونه‎ای تنظیم کنند که بتوان کار کرد، متاسفانه قوانین موجود جلوی کارآفرینی را گرفته و نمی‎شود فعالیتی داشت.
وی ادامه داد: نیازی نیست حمایتی از کارآفرینان انجام بگیرد فقط می‌خواهیم سنگ‌اندازی نکنند، متاسفانه در قانون کار تعریفی برای خود کار نداریم و فقط به کارفرما وکارگر پرداخته شده و مطلبی از خود کار نیامده است.
اختراعی افزود: متاسفانه از کارآفرینان واقعی حمایت نمی‎شود و مسائل بسیاری از جمله وجود رانت، نبود مدیریت و برخی از تفکرها و قدرت طلبی و عدم آشنایی نسبت به تولید و ارزش‎های آن کارآفرینان را آزار می‌دهد و به تولید صدمه می‌زند.
او بیان کرد: فقط در مشهد 6 هزار واحد تولیدی داشتیم که از سال 88 تاکنون تعطیل شدند و اکنون کمتر از یک دوم آن‌ها فعال هستند که همین میزان هم با ظرفیت کامل کار نمی‎کنند.
رئیس انجمن تحقیق و توسعه خانه صنعت و معدن استان خراسان رضوی اظهار کرد: برخلاف بسیاری معتقدم وضعیت سرمایه در گردش خوب است، اما به دلیل تغییر نوسانات دلار، تحریم، بالا بودن قیمت تمام شده و نبود خریدار جرات ریسک سرمایه‌گذاری پایین آمده است.
وی با بیان اینکه نوسانات قیمت‎ها موجب ایجاد شرایطی شده که ناخواسته برخی افراد را مجاب به احتکار می‎کنند، بیان کرد: به رغم اینکه درگیر جنگ اقتصادی هستیم اما قوانین براساس این جنگ تنظیم نشده است.
اختراعی گفت: متاسفانه ما دچار خود تحریمی شدیم، برای عبور از خود تحریمی و شرایط فعلی باید شرایط جنگ اقتصادی را درک و تمام قوانین فعلی را منطبق بر جنگ اقتصادی تنظیم کنیم.
کد مطلب: 118189
برچسب ها: کارآفرینی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *