۰
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۷

چرا پارسایی رد صلاحیت شد؟!

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت پنج عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و گفت که مقاومت‌ها در برابر رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها از دلایل رد صلاحیت ما پنج نفر بوده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی از رد صلاحیت پنج عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها خبر داد و گفت که مقاومت‌ها در برابر رد صلاحیت کاندیداهای انتخابات شوراها از دلایل رد صلاحیت ما پنج نفر بوده است.
بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در جریان انتخابات شوراها من به همراه آقایان میرزایی نیکو، کولیوند، تجری و محمودی شاه‌نشین عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بودیم که حالا در انتخابات مجلس یازدهم هر پنج نفرمان رد صلاحیت شدیم.
وی با بیان این که «یکی از ما پنج نفر برادر سه شهید و بقیه ایثارگر، جانباز و رزمنده هستند و در عمل به این نظام خدمت کرده‌اند» ابراز عقیده کرد: من یکی از دلایل رد صلاحیت شدن پنج عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها را قانون‌مداری و پایبندی به قانون و حقوق کاندیداها در انتخابات شورای شهر می‌دانم.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در یکی از مواردی که شورای نگهبان رسما با ما در جریان انتخابات شوراها مکاتبه داشت این بود که اقلیت‌های دینی برای کاندیداتوری برای انتخابات شوراها نباید رد صلاحیت شوند، در حالی که طبق ماده ۲۶ بند «د» قانون انتخابات شوراها، اقلیت‌های دینی شناخته شده در قانون اساسی باید به اصل دین خود التزام داشته باشد.
وی با ادعای این که «شورای نگهبان این تبصره را بعد از چهار دوره برگزاری انتخابات شورای شهر حذف و به ما ابلاغ کرد که نباید اقلیت‌های دینی را در این انتخابات تایید صلاحیت کنیم» افزود: اما ما طبق قانون اساسی اقلیت‌های دینی که در انتخابات شوراها ثبت نام کرده و حائز بقیه شرایط بودند را تایید کردیم.
پارسایی همچنین با ادعای این که «تعداد زیادی لیست به هیات مرکزی نظارت ارائه شد که این افراد نباید تایید صلاحیت شوند» افزود: اما چون عدله‌ای برای صلاحیت وجود نداشت، هیات مرکزی نظارت طبق وظیفه قانونی خود عمل کرد و یکی از دلایلی که حالا شاهد رد صلاحیت هر پنج عضو هیات نظارت بر انتخابات شوراها هستیم این است.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: اگر هیات‌های نظارت و شورای نگهبان به نتیجه قطعی در مورد رد صلاحیت‌ها رسیده‌اند و معتقدند یک سوم از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی صلاحیت نمایندگی را ندارند در این صورت قانون‌گذاری در این مجلس محلی از اعراب ندارد. مجلس شورای اسلامی با دو سوم نمایندگان رسمیت پیدا می‌کند و اگر یک سوم از این نمایندگان صلاحیت ندارند پس وجود این مجلس در چند ماه باقی‌مانده از نظر منطقی هم توجیه و دلیلی ندارد.
کد مطلب: 122120
برچسب ها: رد صلاحیت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *