; ?>; ?> مهمترین پروژه‌های آبرسانی کشور در جم - مردم سالاری آنلاين
۰
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۰

مهمترین پروژه‌های آبرسانی کشور در جم

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین پروژه های آبرسانی کشور خط انتقال سیراف-جم است که خط انتقال آب ۹۲ درصد و خط انتقال برق حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهمترین پروژه‌های آبرسانی کشور در جم
معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: یکی از مهمترین پروژه های آبرسانی کشور خط انتقال سیراف-جم است که خط انتقال آب ۹۲ درصد و خط انتقال برق حدود ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مهرداد ستوده ظهر امروز در بازدید از خط انتقال سیراف-جم اظهار کرد: در مورد خط انتقال ۲۸ هزار هکتار تامین آب پیش بینی شده ولی قابلیت شیرین سازی تا ۵۲ هزار متر مکعب آب را نیز دارد. 
وی افزود: قبل از دولت دوازدهم اثری از آب شیرین کن نبوده، خط مکانیکال تنها ۲۰ درصد و برق نیز صفر درصد کار شده بود که طی سه سال اخیر به این میزان از پیشرفت رسیده است. 
معاون عمرانی استاندار بوشهر اظهار کرد: بخش مکانیکال دارای ۶ ایستگاه است که هر کدام خود یک پروژه ای است. با وجود تمام تنگناهای اقتصادی، ادوات و متریال و اعتبارات موردنیاز با چانه زنی های زیادی از وزارت نفت و نیرو اخذ شده است. 

۲۰۰ میلیارد اعتبار برای تکمیل نهایی خط انتقال 
معاون آبفا استان بوشهر با اشاره به جزئیات طرح آبرسانی سیراف به جم عنوان کرد: این خط انتقال آب را از آب شیرین کنی که در سیراف در حال احداث است به شهر جم و شهرک های نفتی جم منتقل می کند.
ظرفیت خط برای ۵۲ هزار متر مکعب در شبانه روز طراحی شده که در فاز اول سرمایه گذار قول داده است فروردین ماه حدود ۱۰ هزار متر مکعب آب را وارد مدار نماید. 
عالی توضیح داد: خط آبرسانی به طول ۴۰ کیلومتر و در اقطار ۹۰۰، ۸۰۰ تا انتها که به شهرک های نفتی وصل می شود حدود ۶۰۰ میلی متر است. خط انتقال ۶ سایت دارد که ۵ سایت پمپاژ به ارتفاع حدود ۷۰۰ متر آب را پمپاژ کرده و سایت ششم در خروجی شهر جم، مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی را وارد شهر جم می کند.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه تاکنون اعتبار ۱۳۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت و گاز و وزارت نیرو هزینه شده و از حدود ده سال پیش آغاز شده است که طی چند ماه گذشته و با تاکید استاندار محترم و معاونت عمرانی روند تکمیل پروژه سرعت گرفته است. 
عالی افزود: بخش مکانیکال پروژه تا پایان شهریورماه به پایان می رسد. در خصوص بحث برق نیز پیمانکار انتخاب شده و برای به پایان رساندن آن تقریبا ۱۲۰ میلیارد تومان مورد نیاز است. 
به گفته این مسئول برای تکمیل نهایی پروژه خط انتقال، غیر از بخش آب شیرین کن تقریبا ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است. 
کد مطلب: 135710
برچسب ها: آبرسانی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *