۰
چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۹

طبیعتی بکر و زیبا در شیراز

طبیعت بکر و زیبا با انواع حیرت‌انگیز گیاهان و جانوران در سراسر جهان همواره طبیعت‌گردان و گردشگران را به‌سمت خود جذب می‌کند. درواقع یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در بسیاری از کشورهای دنیا همین طبیعت شگفت‌انگیز است که در هر گوشه از این کره خاکی با چهره‌ای منحصربه‌فرد ظاهر می‌شود.
طبیعت بکر و زیبا با انواع حیرت‌انگیز گیاهان و جانوران در سراسر جهان همواره طبیعت‌گردان و گردشگران را به‌سمت خود جذب می‌کند. درواقع یکی از جاذبه‌های توریستی مهم در بسیاری از کشورهای دنیا همین طبیعت شگفت‌انگیز است که در هر گوشه از این کره خاکی با چهره‌ای منحصربه‌فرد ظاهر می‌شود. از کویر بی‌انتها با آسمان ستاره‌باران آن تا پهنه اقیانوس و سواحل رنگارنگ، همگی علاوه‌بر زیبایی، آرامش و سکون را به آدمی هدیه می‌دهند. دراین‌میان در سرزمین‌هایی با آب‌وهوای معتدل جنگل‌ها، رودخانه‌ها و چشمه‌ها از مناظر دل‌فریب طبیعی محسوب ‌می‌شوند. شیراز هم به‌عنوان یک شهر جلگه‌ای از این قاعده مستثنی نیست. چشمه‌های دیدنی داخل و اطراف شهر خوش‌آب‌وهوای شیراز، هر سال طبیعت‌دوستان زیادی را درآغوش ‌می‌کشد. اگر می‌خواهید سفری ماجراجویانه به اطراف شیراز و چشمه‌های معروفش داشته ‌باشید با تور شیراز همراه شوید.
طبیعت شیراز
شهر تاریخی شیراز را معمولا با قدمتی زیاد در هنر، ادبیات و تاریخ، با اماکن تاریخی و بناهای باستانی بی‌نظیر خود، به همگان معرفی می‌کنند. جای هیچ شکی نیست که آثار روح‌بخشی که از تاریخ پادشاهان در این شهر جذاب برجای‌مانده علاقه‌مندان زیادی را برای سفر به شهر بهارنارنج ترغیب می‌کند؛ ولی علاوه‌بر بناهایی که بازتاب هنر، علم و معماری ایرانی در ادوار گذشته هستند، طبیعت کم‌نظیر و جاذبه‌های طبیعی بسیار چشم‌نواز شیراز هم از چشم مسافرانی که در فصول مختلف به این شهر سفر می‌کنند، دور نمی‌ماند. عطر بهارنارنج در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر تاریخی، باغ‌های پرمحصول مرکبات، رودخانه‌های عظیم و دریاچه‌های زیبا که در شهر و روستاهای اطراف آن به‌چشم ‌می‌خورند، هر بیننده‌ای را مدهوش جمال و شکوه خود می‌کنند. اگر قصد سفر به شهر عشق، شیراز، را دارید گردش در طبیعت سبز اطراف شهر را در برنامه خود بگذارید. با رزرو هتل های شیراز علی بابا قبل از سفر از مکان هتل و میزان نزدیکی آن به مناظر و تفرج‌گاه‌های اطراف شهر، اطمینان پیدا کنید. در سفر با تور شیراز یکی‌از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی که در اطراف سرزمین جلگه‌ای شیراز می‌بینید، چشمه‌های کوچک و بزرگی است که از قلب کوه‌ها بیرون می‌آیند و در دل طبیعت رنگارنگ جریان پیدا می‌کنند.
چشمه قدمگاه
در شهرستان اقلید نزدیک شهر سده که اطراف شیراز قرار دارد، چشمه‌ای درنهایت زیبایی از دامنه کوه قدمگاه به‌سمت باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی جنوب، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی جاری است. این چشمه معروف به چشمه قدمگاه، چهار رشته جوی با نام‌های مارجان، بادکی، فیلی و موئی را می‌سازد و با ادامه مسیر خود انشعابات فرعی بیشتری را هم ایجاد می‌کند. برخی از مردم معتقد هستند که درجریان سفر امام رضا(ع) از مدینه به شهر مرو ایشان توقفی در این محل کرده‌اند و احتمالا نام این منطقه به‌همین‌ دلیل به قدمگاه شهرت داشته و مردم این منطقه احترام زیادی برای این محل قائل هستند. چشمه قدمگاه در سایه‌سار درختان کهن تفرج‌گاهی زیبا را به‌بوجود آورده که مسافران برای دیدن و تفریح و استراحت کنار چشمه به شهر سده سفر می‌کنند.
چشمه رسول‌الله
اگر برای گشت‌وگذار و دیدن چشمه قدمگاه به شهرستان اقلید اطراف شیراز رفتید، سری هم به چشمه رسول‌الله واقع‌در جنوب‌غربی شهر بزنید. چشمه رسول‌الله درحقیقت آب مناطق اطراف ازجمله زمین‌های زراعی و حوضچه‌های پرورش ماهی ‌را تامین می‌کند. در ارتفاعات اطراف این چشمه سنگی مشهور به سنگ دل‌دل وجود دارد که در گذشته محل نیایش مردم روستا و انجام اعمال مذهبی محسوب می‌شد. چشمه رسول‌الله هم بنابه‌دلایل تاریخی خود و رسومات مذهبی و آیینی که در گذشته اطراف این چشمه و سنگ دل‌دل برپا بوده، به‌نوعی از احترام خاص مردم این شهر برخوردار است. با رزرو هتل شیراز و کاهش هزینه‌های سفر، برنامه مناسبی برای گردش کنار چشمه‌های تاریخی اطراف شیراز مهیا کنید.
چشمه شش پیر
چشمه شش پیر معمولا درصدر لیست سفر به چشمه‌های اطراف شهر قرار می‌گیرد. اگر با تور شیراز علی بابا به دیدن مناطق دیدنی روستاهای حاشیه شهر رفته‌اید، با سفر به روستای برشنه و درواقع هشت کیلومتر قبل از رسیدن به روستا چشمه تاریخی شش پیر را پیدا می‌کنید. شش پیر را می‌توان یکی از منابع اصلی ازمیان سایر منابع سطح زمین ازنظر تامین آب استان فارس دانست. اعتقادات مردم راجع‌به این چشمه آن را هم مانند چشمه‌های رسول‌الله و قدمگاه به مکانی مقدس تبدیل کرده که مردم برای ادای نذورات خود روزهای خاصی از سال به اطراف این چشمه می‌آیند و شمع روشن می‌کنند. برخی از محلی‌ها معتقد هستند در سالیان دور شش انسان مقدس وارد یک غار می‌شوند و دهانه غار بسته می‌شود. پس از بسته‌شدن دهانه غار یک چشمه به بزرگی یک رودخانه از زیر آن کوه جاری می‌شود که همان چشمه شش پیر است. شش پیر به‌خاطر بزرگی و وسعت بسیار زیاد به دریاچه هم معروف بوده و لقب عروس دریاچه‌های ایران را به‌خود اختصاص داده‌ است. آب شش پیر با عبور از دشت همایجان و نهرهایی که از آن جدا می‌شوند؛ زمین‌های اطراف را آبیاری می‌کند. ماهی‌های زیادی که در چشمه شش پیر زندگی می‌کنند، این تفرج‌گاه بسیار معروف را به محلی برای ماهیگیری گردشگران تبدیل کرده‌اند. مسیر چشمه شش پیر به همین‌جا ختم نمی‌شود. با عبور چشمه از تنگه شش پیر و پیمودن مسیری نه‌چندان طولانی چشمه یا به‌عبارت بهتر رودخانه شش پیر به رودخانه اردکان می‌پیوندد.
 
کد مطلب: 138787
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *