۰
جمعه ۲۶ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۰۹:۳۲

نقش ۵۰ درصدی موتورسیکلت در تصادفات

مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی ایران گفت: بیش از ۵۰ درصد موتورسیکلت سواران به دلیل قانون‌گریزی در وقوع تصادفات نقش دارند.
 رضا جعفری در مراسم آزادسازی زندانیان محکوم به دیه گیلان اظهار کرد: در قانون اصلاح قانون بیمه شخص ثالث تکلیف تمام مجریان قانون به طور کامل تسریع شده و ابهامی در آن وجود ندارد.
وی افزود: وظیفه اصلی این قانون حمایتی بوده و شرکت‌های بیمه از زمان ابلاغ قانون بیمه شخص ثالث تاکنون در راستای اجرای آن اقدام‌های بسیار مثبتی را انجام دادند.
به گفته این مسئول، برای اینکه قانون مذکور در جامعه هدف «دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی» به صورت کامل نهادینه شود ضرورت دارد تمام مجریان قانون شامل مقام‌های پلیس راهور، قضایی، مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی در کنار یکدیگر قرار گیرند و با همکاری رسانه‌ها فرهنگ استفاده از بیمه‌نامه شخص ثالث در بین تمام رانندگان و دارندگان وسایل نقلیه نهادینه شود.
وی حمایت‌های صندوق تامین خسارت‌های بدنی از قربانیان حوادث رانندگی را یکی از نقاط مثبت قانون مذکور دانست که در ماده آن تسریع شده است.
جعفری افزود: هدف قانونگذار از تاسیس این صندوق در واقع حمایت از قربانیان حوادث رانندگی مشمول است که ناهنجاری در جامعه را ایجاد می‌کند.
وی به تصادفات بخش موتورسیکلت اشاره کرد و یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد تصادفات موتورسیکلت‌ها به دلیل قانون‌گریزی بخشی از راکبان آنها حادث می‌شود.
مدیر عامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی ایران خاطرنشان کرد: ضرورت دارد با آموزش‌های مستمر و اقدام‌های جدی و سختگیرانه‌ از حادث شدن اینگونه حوادث منجر به ایجاد ناهنجاری در جامعه، پیشگیری شود.
کد مطلب: 14014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *