۰
شنبه ۲۷ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۴۵

راه‌اندازی خانه کشتی بانوان در سنندج

رئیس هیات کشتی استان از احداث خانه کشتی برای بانوان استان خبر داد.
راه‌اندازی خانه کشتی بانوان در سنندج
رئیس هیات کشتی استان از احداث خانه کشتی برای بانوان استان خبر داد.
جمشید خیرآبادی امروز (۲۷ دی) در نشست اصحاب رسانه به دستاوردهای رئیس فدراسیون در سفر به کردستان اشاره و اظهار کرد: کردستان پتانسیل های خوبی در جرگه کشتی دارد و کشتی گیران کردستانی می‌توانند در آینده مدال های رنگارنگ زیادی برای ایران به ارمغان بیاورند.
وی با بیان اینکه سفر علیرضا دبیر به کردستان نقطه عطفی برای توسعه کشتی کردستان بود، عنوان کرد: با جلساتی که به همراه رئیس فدراسیون با ورزش و جوانان داشتیم توانستیم ۱۲ تخته تشک کشتی که بیش از ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد برای کردستان جذب کنیم.
خیرآبادی تصریح کرد: در این سفر از شهرستان های استان بازدید و با مسئولین مربوطه دیدارهای داشته‌ایم که نتیجه آن کمک همه جانبه از این رشته با اصالت بود.
رئیس هیات کشتی استان با تاکید بر این مهم که حمایت از کشتی، راندمان های مثبتی برای جامعه خواهد داشت، بیان کرد: استعدادهای فراوانی در استان کردستان در زمینه کشتی وجود دارد که اگر حمایت های لازم صورت بگیرد قطعا نام کردستان در میادین ملی و بین‌المللی به صدا در خواهد آمد.
جمشید خیرآبادی، مربی اسبق تیم ملی کشتی فرهنگی ایران نیز به راه اندازی خانه کشتی بانوان در سنندج اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش هایی که انجام شده است علاقمندی بانوان به این رشته سخت بیشتر شده و بر همین اساس خانه کشتی مخصوص این قشر از جامعه با حمایت مسئولین راه اندازی می شود.
وی افزود: ما در حال حاضر یک نفر مربی خوب و عنوان داری را برای بانوان داریم که بالغ بر ۵۰ نفر زیر نظر ایشان تمرین خواهند کرد.
رئیس هیات کشتی با اشاره به اینکه بحث علمی کردن ورزش بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: در سفر رئیس فدراسیون این مسئله مورد تاکید قرار گرفته و خواستار برگزاری کلاس های ارتقاء فنی داوران و مربیان کشتی در استان شد.
خیرآبادی در ادامه گفت: با حمایت‌های دبیر ۲ نفر از مربیان کشتی آزاد و فرنگی به همراه ۴ نفر از ورزشکاران با استعداد این رشته به اردوی تیم ملی دعوت خواهند شد.
وی نیز تصریح کرد: با رایزنی های رئیس فدراسیون با استاندار محترم و مدیر کل ورزش و جوانان استان مقرر شد چند نفر از کشتی گیران با سابقه این دیار در دستگاه های اجرایی استان به خدمت گرفته شوند که این مسئله نقطه امیدی برای این خانواده است.
وی به مسئله زیر ساخت‌های این رشته اشاره و افزود: زیرساخت‌های کشتی در گذشته باتوجه به جمعیت استان مناسب نبود ولی در این مدت با تلاش های که هیات انجام داده است توانسته‌ایم این مهم را افزایش بدهیم.
رئیس هیات کشتی گفت: استاندار استان کردستان با موافقت‌های که انجام داد مقرر شد که به مدت ۱۰ رقابت‌های کشتی هر ساله با نام جام شهدای کردستان در سطح ملی برگزار شود.
این مربی با سابقه نیز در جمع خبرنگاران به تعامل با آموزش پرورش اشاره و بیان کرد: در این سفر دیداری با مدیرکل آموزش و پرورش استان انجام شد که در این جلسه موافقت شد که معلمانی که تخصص لازم را در این رشته دارند بصورت تخصصی در سالن‌های کشتی مشغول به فعالیت شود تا راندمان آموزشی بالاتر برود.
خیرآبادی در پایان ضمن اشاره به اینکه با سفر رئیس فدراسیون کشتی به کردستان دیدگاه ها تغییر کرده است، یادآور شد: هیات کشتی استان کردستان با هیچکس مشکلی ندارد و درب این مجموعه برای خدمت به این رشته برای همه باز است.
کد مطلب: 143315
برچسب ها: کشتی بانوان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *