۰
پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۲۷
سید حسن نصرالله؛

مقاومت برای ما قضیه فطری، اخلاقی، دینی و انسانی است

سید'حسن نصرالله' دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه 'آنچه كه امروز از لبنان حمایت می كند، توازن قدرت و توازن در بازدارندگی میان مقاومت و دشمن است'،گفت: اسرائیل می داند كه تهدیدی برایش وجود داشته و در صورت هرگونه تجاوز وحمله به لنبان، تاوان سنگین آن راخواهد پرداخت.
مقاومت برای ما  قضیه فطری، اخلاقی، دینی و انسانی است
دبیركل حزب الله لبنان در مراسم افطاری هیات پشتیبانی از مقاومت اسلامی كه چهارشنبه شب در هتل 'گلدن پلازا' در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد،با اشاره به سالروز تاسیس ارتش لبنان؛ گفت: به فرماندهی، سربازان و افسران این موسسه ملی تبریك گفته وامیدواریم كه همه مردم لبنان برای حفاظت ازآن همكاری كنند تا بتواند وظیفه مهم خود را انجام دهد.

** سخن از پیروز نشدن حزب الله در سال ۲۰۰۰ حسادت و دیوانگی است

نصرالله گفت: هیچ كس در این نكته كه اسراییل در سال ۲۰۰۰ میلادی از مقاومت شكست خورد، شكی ندارد چرا كه لبنان در این سال پیروز شد و هر سخنی غیر از این، سخن دیوانگان و حسودان است.

وی اظهار داشت: این موفقیت در سال ۲۰۰۰ پس از لطف خدا، ثمره خون شهدا و ایثارگری مجاهدان بود.

دبیركل حزب الله با اشاره به تلاش آمریكا واسراییل برای خلع سلاح حزب الله ادامه داد: آنها برای این می خواهند مقاومت خلع سلاح شود كه مقاومت توانایی این را دارد كه با اسراییل مقابله كرده وآن را از هرگونه هجوم به لبنان باز دارد.

** عقب نشینی اسراییل از جنوب لبنان، دستاویز خلع سلاح مقاومت

'سید حسن نصرالله' دبیركل حزب الله لبنان خلع سلاح حزب الله را خواستی آمریكایی واسراییلی دانست وگفت: تلاش كاخ سفید وتل آویو پس از سال ۲۰۰۰ پایان دادن به مقاومت وسلاحش بوده وبدین منظور عقب نشینی اسراییل از لبنان را دستاویز وبهانه قرار دادند.

نصرالله گفت: برخی جریان های سیاسی در لبنان نیز با این هدف خلع سلاح مقاومت همراه شده كه مقصود اصلی آن خلع سلاح حزب الله است.

'سید حسن نصرالله' گفت: پس از پایان جنگ ۳۳ روزه؛ اسراییلی ها به شكست خود اعتراف كردند واین در حالی است كه برخی كه دراین جنگ حساب هایی باز كرده بودند، شكست دشمن را منكر شدند.

وی گفت : در سال ۲۰۰۰ میلادی، پیشنهادهای زیادی جهت كنار گذاشتن سلاح مقاومت به ما عرضه شد ولی ما معامله با خاك، وطن وكرامت لبنانی ها را رد كردیم.

** عدم حمایت از مقاومت، شرط غرب برای سوریه برای ادامه حضور در لبنان

وی افزود: درسال ۲۰۰۴ میلادی به 'بشار اسد' رییس جمهور سوریه پیشنهاد شد كه در مقابل كنار گذاشن سلاح حزب الله وسلاح فلسطین، در لبنان باقی بماند.

دبیركل حزب الله تصریح كرد: اما بشار اسد به حاكم عربی كه این پیشنهاد را داده بود، گفت كه مقاومت گسترده مردمی در لبنان، جنوب این كشور را از تیررس تهدیدهای رژیم صهیونیستی در امان نگه داشته است.

نصرالله اظهار داشت: هنگامی كه قطعنامه ۱۷۵۷ شورای امنیت صادرشد، ما آن را رد كردیم؛ این درحالی بود كه بسیاری از گروههای لبنانی، آن را مورد تأیید قرار دادند.

** همراهی رفیق حریری با سلاح مقاومت

وی ادامه داد: 'رفیق حریری' نخست وزیر فقید لبنان درآن زمان مخالفت خود را با كنار گذاشتن سلاح حزب الله تا رسیدن به حل نهایی میان اعراب و رژیم صهیونیستی اعلام كرد اما پس از آن، حادثه ای دیگر در لبنان رخ داد كه ترور رفیق حریری بود و در پی آن مسائلی پیش آمد تا نهایتا به گفت و گوهای ملی رسیدیم.

دبیركل حزب الله با اشاره به اینكه این گفت و گوها به دعوت 'نبیه بری' رییس مجلس انجام شد، گفت: امید داشتیم كه بدین وسیله موضوع های اختلافی میان جریانهای مختلف لبنان حل و فصل شود.

سید حسن نصرالله اظهار داشت: زمانی كه به بحث استراتژی دفاعی رسیدیم، من شخصا دیدگاه حزب الله را در این خصوص عرضه داشتم و آن را مفصلا تشریح كردم.

وی گفت: وقتی كه به شرح دیدگاه حزب الله در خصوص استراتژی دفاعی رسیدم به این نكته متذكر شدم كه ارتش، مقاومت وملت نیرویی مشترك در این خصوص دارند.

وی اظهار داشت: اولین طرفی كه بحث راهبرد دفاعی را درنشست گفت و گوهای ملی مطرح كرد، حزب الله بود وهر سخنی كه گفته شود كه ما راهبرد دفاعی را مطرح نكرده ایم تا بر سر آن بحث و بررسی صورت نپذیرد، وقاحت تمام است.

دبیركل حزب الله گفت: هر آنچه را كه در خصوص نظریات حزب الله در رابطه با استراتژی دفاعی مطرح كردم، در وقایع جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ عملا به وقوع پیوست.

** نبود جسارت در نظام سیاسی لبنان در پذیرش پیشنهادهای ایران

دبیركل حزب الله گفت: نظام سیاسی لبنان در برابر آمریكا این جسارت را ندارد كه قبول كند، ایران ارتش را تسلیح كند و یا اینكه حتی پیشنهادهای ایران را در زمنیه ایجاد تسهیلات برق بپذیرد.

وی با تاكید براینكه 'همه ما بر این امر كه ارتشی قوی می خواهیم، اتفاق نظر داریم'، گفت: چالشی پیش روی نظام سیاسی لبنان وجود دارد كه آیا می تواند بپذیرد كه ایران كه ابراز آمادگی كرده ارتش كشورمان را تجهیز كند، این اقدام را انجام دهد.

نصرالله ادامه داد: تا به امروز كسی دیدگاه راهبرد دفاعی حزب الله كه از سال ۲۰۰۶ میلادی بر سر میز گفت وگوهای ملی مطرح شده را بررسی نكرده است.

وی گفت: بعد از آن كشور با حوادث و رویدادهای مختلفی روبرو شد تا زمانی كه 'میشل سلیمان'رییس جمهور لبنان گروههای سیاسی را به تشكیل گفت وگوهای ملی برای بررسی موضوع سلاح دعوت كرد.

نصرالله ادامه داد: كسی دیدگاه ما در مورد دفاع از لبنان را مورد بررسی قرار نداده، چرا كه عده ای در لبنان طبق خواست آمریكا بیشتر به دنبال كنار گذاشتن سلاح مقاومت هستند تا بررسی راهكار چگونگی حمایت از لبنان.

** استراتژی دفاعی ۱۴ مارس محدود به خلع سلاح مقاومت است

دبیركل حزب الله با اشاره به راهبرد دفاعی جریان ۱۴ مارس تأكید كرد: راهبرد دفاعی جریان ۱۴ مارس، تنها درضرورت تحویل سلاح حزب الله به ارتش لبنان محدود می شود.

وی با اشاره به سخن یكی از سران جریان ۱۴ مارس مبنی براینكه 'حزب الله بعد از سقوط نظام سوریه، دیر یا زود سلاح خود راتحویل می دهد'، ادامه داد: تمام تلاش جریان ۱۴ مارس تنها در مسئله كنار گذاشتن سلاح حزب الله بدون انجام هیچ تلاشی در راستای چگونگی حمایت از لبنان است.

سیدحسن نصرالله تأكید كرد: یكی از سران جریان ۱۴ مارس نیز گفته است كه گفت وگو بر سرسلاح مقاومت بی نیتجه است؛ من به این شخص می گویم این سخن صحیح است چرا كه جریان ۱۴ مارس در اصل خواهان گفت و گو درباره چگونگی ایجاد راهكار حمایت از لبنان نیست.

** اگر سلاح حزب الله به دست دولت لبنان بیفتد، قدرت خود را از دست می دهد

سیدحسن نصرالله با بیان اینكه 'هرگاه سلاح حزب الله دردست دولت بیفتد، قدرت باز دارندگی خود رااز دست می دهد'، گفت: در سیاست باز دارندگی، دشمن لبنان نگران وهراسناك باقی خواهدماند واگر این سلاح در دست هركس دیگری می بود، این قدرت بازدارندگی را نداشت.

دبیركل حزب الله لبنان گفت: پس ازاینكه مخالفان بعداز جنگ ۳۳ روزه مایوس شدند كه حزب الله سلاح خود را تسلیم كند وبه بسیاری امور دیگر تن دهد، آنها به این سخن رسیدند كه این سلاح باقی بماند اما تحت فرمان ارتش قرار گیرد.

وی گفت: توازن قوا وایجاد ترس برای دشمن به منظور مقابله با آن كارساز بوده چرا كه این دشمن از كسانی كه این سلاح و قدرت به پاسخگویی به شكل سریع در برابر هر تجاوزی را دارند، هراس دارد.

** راهبرد آزادسازی در كنار استراتژی دفاعی برای لبنان

وی افزود: سخن درخصوص راهبرد آزاد سازی، سخن جدیدی نبوده و ما می گوییم كه در آن واحد نیازمند راهبرد دفاعی هستیم تا از خود دفاع كنیم چراكه هنوز بخش هایی از سر زمین لبنان درمزارع 'شبعا'، بلندی های 'كفرشوبا' و روستای 'غجر' تحت اشغال است.

سید حسن نصرالله ادامه داد : مسئله حاكمیت و سیادت لبنان امری تجزیه ناپذیر است وما به سخنان گروهی كه خواهان آزادی سرزمینهای اشغالی یا در تلاش برای آزادی این سرزمین های هستند، گوش فرا می دهیم.

وی ادامه داد: ما همه را به گفت وگوهای ملی برای ایجاد راهبرد آزاد سازی سرزمینهای اشغالی و راهبرد دفاع از لبنان فرامی خوانیم و از دولت می خواهیم نسبت به ایجاد راهبرد آزادسازی سرزمینهای اشغالی به دست مردم اقدام كند.

وی در ادامه گفت: مقاومت برای ما قضیه چند متر زمین نیست بلكه قضیه فطری، اخلاقی، دینی و انسانی است.
کد مطلب: 1609
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *