۰
چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۰
اوکراین:

تهدید هسته‌ای یا همه‌پرسی ما را متزلزل نمی‌کند

 میخایلو پودولیاک مشاور رییس جمهوری اوکراین بعد از اعلام نتایج همه پرسی برای الحاق مناطقی از دونباس به روسیه، گفت که تهدید هسته‌ای یا همه پرسی برای الحاق خاک، کی یف را متزلزل نخواهد کرد.
تهدید هسته‌ای یا همه‌پرسی ما را متزلزل نمی‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین، پودولیاک در مصاحبه با خبرگزاری رویترز بیان کرد که قدرت‌های هسته‌ای جهان باید به روسیه هشدار دهند که هر گونه استفاده راهبردی یا تاکتیکی از جنگ افزارهای هسته‌ای در اوکراین با اقدامی ملموس مواجه خواهد شد. با اینحال وی خاطر نشان کرد که کی‌یف از طرف خود فاقد فناوری برای پاسخ متقارن است.
مشاور رییس جمهوری اوکراین شب گذشته در یک مصاحبه ویدئویی تصریح کرد که صرف نظر از این مسائل به تلاش خود برای آزاد سازی خاک خود ادامه می‌دهیم.
روسیه دیروز سه‌شنبه، آخرین روز رای گیری در ۴ منطقه از اوکراین را برگزار کرد که به اعتقاد مسکو این همه پرسی راه را برای الحاق رسمی این مناطق به فدراسیون روسیه هموار می‌سازد.
پودولیاک با اشاره به منطقه زاپوریژیا که جمعیتی بالغ بر ۱.۶ میلیون نفر دارد، رای گیری در آن را به لحاظ قانونی مضحک و بی معنی خواند و تاکید کرد که ۸۰۰ هزار نفر در شهر زاپوریژیا که تحت کنترل اوکراین باقی می‌ماند زندگی می‌کنند درحالیکه ۴۰۰ هزار نفر این منطقه اشغالی را ترک کردند و کسری از مردم منطقه حتی قادر به شرکت در رای گیری نبودند.
نتایج همه پرسی روسیه در مناطق شرقی اوکراین درحالی روز گذشته اعلام شد که روز سه‌شنبه یک متحد ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در مورد استفاده از یک سلاح هسته‌ای هشدار داد.
مشاور ولودیمیر زلنسکی درباره همه پرسی و استفاده از سلاح هسته‌ای علیه کشورش، گفت: آیا قرار است ما این مدل را بپذیریم وگرنه یک سلاح هسته‌ای استفاده خواهد شد؟ این بی معنی و غیرقابل قبول است. ما به تلاش خود ادامه خواهیم داد. بله، خطرات مشخصی وجود دارد.
وی همچنین ادامه داد: حتی اگر ما ترسیده باشیم، آیا واقعا گزینه دیگری برای ادامه آزادسازی سرزمین‌مان داریم؟ ما معتقد هستیم جنگ تنها زمانی می‌تواند متوقف شود که سرزمین خود را تا مرزهای بین المللی به رسمیت شناخته شده در سال ۱۹۹۱ آزاد کنیم.
به دنبال برگزاری همه پرسی در دونباس، اتحادیه اروپا اعلام کرد همه پرسی در چهار منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین که از چند روز پیش آغاز و نتایج نهایی آن روز گذشته اعلام شد را به رسمیت نمی‌شناسد.
اتحادیه اروپا نتایج همه پرسی در مناطق لوهانسک، دونتسک، خرسون و زاپوروژیا واقع در شرق اوکراین را به رسمیت نمی‌شناسد و شارل میشل رییس کمیسیون اتحادیه اروپا آنرا یک همه پرسی ساختگی می‌داند.
کد مطلب: 175664
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *