۰
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۳

پارلمان عراق کابینه پیشنهادی السودانی را بررسی می‌کند

ائتلاف "اداره الدوله" عراق از برگزاری جلسه پارلمان برای بررسی کابینه پیشنهادی نخست‌وزیر مکلف این کشور طی شنبه پیش‌رو خبر داد.
پارلمان عراق کابینه پیشنهادی السودانی را بررسی می‌کند
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از (واع)،ائتلاف "اداره الدوله" عراق امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز گذشته جلسه دوره‌ای ائتلاف اداره الدوله برای بررسی پرونده تشکیل دولت در دفتر محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان برگزار شد.
در این بیانیه آمده است: در این نشست آخرین تحولات سیاسی عراق مورد بررسی قرار گرفت و بر ضرورت تسریع در روند تشکیل دولت تاکید شد.
ائتلاف "اداره الدوله" در ادامه اعلام کرد که این ائتلاف از پارلمان خواسته  است تا طی شنبه هفته آینده نشستی را برای رای دادن به تمامی اعضای دولت پیشنهادی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر مکلف عراق برگزار کند.
پس از یک سال بحران سیاسی پیچیده در عراق در نهایت در جلسه پنج شنبه پارلمان این کشور بعد از آنکه عبداللطیف رشید توانست آراء نمایندگان را برای تصدی پست ریاست جمهوری عراق کسب کند، وی محمد شیاع السودانی را مامور به تشکیل کابینه عراق کرد.
پیشتر و به دنبال طولانی شدن بحران سیاسی عراق، مقامات این کشور اعلام کردند که ائتلاف سیاسی جدید "إداره الدوله" میان چارچوب هماهنگی شیعیان (بجز جریان صدر) با حزب دموکرات و اتحادیه میهنی کردستان عراق، ائتلاف حاکمیت و ائتلاف العزم و همچنین فراکسیون مسیحی "بابیلون" با هدف خارج کردن عراق از بن‌بست سیاسی تشکیل شده است.
کد مطلب: 177671
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *