۰
دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۵۵

سبز خوش ‌رنگ بورس تهران

شاخص روی مدار صعود ماند
شاخص کل بورس تهران در ادامه حرکتی که از ابتدای هفته جاری آغاز کرده است، امروز نیز سبزپوش بود و توانست در حدود یک درصد مثبت شود.
سبز خوش ‌رنگ بورس تهران
به گزارش مردم سالاری آنلاین،نماگر اصلی بورس امروز هم روند مثبت این هفته‌ی خود را ادامه داد و توانست با رشد ۱۵ هزار و ۳۰۰ واحدی به سطح یک میلیون و ۲۶۹ هزار واحدی برسد. شاخص هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل حرکت کرد و با رشد بیش از چهار هزار واحدی در محدوده ۳۶۰ هزار واحدی قرار گرفت.
ارزش معاملات بازار به دو هزار و ۲۹۸ میلیارد تومان رسید. خروج پول حقیقی‌ها هم امروز با شدت کمتری نسبت به روز‌های اخیر دنبال شد و حدود ۴۵ میلیارد سرمایه از بازار سهام خارج شد. امروز ۵۰۳ نماد مثبت و ۱۳۴ نماد منفی در بازار سرمایه داشتیم که می‌توان گفت تقریبا ۷۰ درصد بازار مثبت بود.
بازگشایی شستا در روز جاری در مکانیسم حراج (بدون محدودیت نوسان) این شرکت را در لیست بیشترین حجم معاملات امروز بورس تهران قرار داد. در ادامه این لیست نمادهای به ترتیب خاور، دی، خساپا و وتعاون بودند. همچنین نمادهای خاور، شبندر، پالایش، حکشتی، درازکح (حق تقدم نماد درازک)، شپنا، و فولاد بیشترین ارزش بازار را ثبت کردند. بیشترین ورود پول حقیقی ها نیز به نمادهای درازکح، فارس، خبنیان، شبندر، شاوان و خساپا اختصاص یافت.
همچنین در این روز بیشترین ارزش معاملات بازار سرمایه به نمادهای شبندر، خاور، حکشتی، شستا، شپنا، فولاد و خساپا رسید. در مقابل نمادهای فارس، فولاد، فملی، میدکو، کگل، مارون، بپاس و شستا نیز توانستند بیشترین ارزش بازار را از آن خود کنند.
روز امیدوار کننده بورس
از آخرین باری که شاخص کل برای سه روز متوالی رنگ سبز به خود دید دو ماه میگذرد. هفته‌ی ابتدایی شهریور بود که این اتفاق رقم خورد و پس از آن طی ۳۹ روز کاری ۲۰۰ هزار واحد از ارتفاع شاخص کل کاهش یافت.
این بار اما پس از حمایت های وزارت اقتصاد و سازمان بورس از بازار سرمایه سهامداران چشم امید به ادامه‌دار بودن روند سبز تالار شیشه‌ای دوخته‌اند.
نکته مهم اینجاست که امروز میزان خروج نقدینگی در بازار در مقایسه با روزهای اخیر کمی کمتر شده بود و این موضوع را می‌توان یک سیگنال مثبت برای بازار سرمایه به حساب آورد. یعنی اگر این خروج نقدینگی هر روز کمتر شود، میزان ورود پول نیز در مقابل افزایش می‌یابد و در نهایت بازار سرمایه مسیر خود را پیدا می‌کند.
البته نکته قابل توجه معاملات بازار امروز به تعداد نمادهای منفی و مثبت بودن شاخص مربوط است. شاخص کل بورس امروز مثبت بود اما بیش از ۷۰ درصد سهام موجود در بازار سرمایه منفی بودند که این موضوع جای تعجب دارد و باید مسولان به این موضوع رسیدگی کنند.
کد مطلب: 179049
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *