۰
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۳
کریستین ریچارد:

سخنان آیت‌الله العظمی سیستانی باعث دلگرمی من شد،او مردی با میراثی بی نظیر است

توصیه آیت الله سیستانی آن است که همه قربانیان باید بدون سلسله مراتب از اهمیت یکسانی برخوردار باشند
«کریستین ریچارد» مدیر هیأت تحقیقات درباره جنایات داعش در عراق امروز (دوشنبه) پس از دیدار با آیت‌الله العظمی سیستانی در نجف اشرف، در بیانیه‌ای ایشان را فردی با میراثی بی نظیر مورد خطاب قرار داد و نوشت که ایشان همواره تلاش‌های برجسته‌ای برای خدمت به عراق و مردم این کشور انجام داده است.
سخنان آیت‌الله العظمی سیستانی باعث دلگرمی من شد،او مردی با میراثی بی نظیر است
به گزارش مردم سالاری آنلاین،در بیانیه «کریستین ریچارد» آمده است: «من و هیات همراه این افتخار بزرگ و سعادت را داشتیم که در اینجا حضور به هم رسانده و به دیدار حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی رفتیم که استقبال گرم در شهر مقدس نجف با گشاده رویی و استقبال ایشان به اوج رسید. او مردی با میراثی بی نظیر است که همواره تلاش‌های برجسته‌ای برای خدمت به عراق و مردم آن انجام داده است».
او افزود: «از زمان تأسیس تیم تحقیقات تا به امروز، ما با درایت و حمایت ایشان از تلا‌ش‌هایمان، به پیش رفته و در خدمت عدالت و پیگیری مسائل همه قربانیان متاثر از جنایات بین‌المللی داعش در عراق بوده‌ایم.  پیام‌های معظم له که خواستار صلح و عدالت بودند، به عنوان مرهم زخم‌هایی بود که داعش بر مردم عراق تحمیل کرد و همچنین راه را برای حرکت رو به جلو به سوی انسجام و وحدت عراق، که محور کارهای ماست، هموار کرد».
در بخش دیگر بیانیه «کریستین ریچادر» آمده است: «ما احترام و تواضع زیادی به نگرانی عمیق ایشان نسبت به شکایات همه گروههای قربانی، صرف نظر از وابستگی مذهبی یا قومی آن‌ها قائل هستیم. تیم من در اجرای مأموریت از همین اصل پیروی می‌کند؛ اصلی که می‌گوید همه قربانیان باید بدون سلسله مراتب از اهمیت یکسانی برخوردار باشند. امیدواریم با کار خود، همان مسیر ایشان را در جست‌وجوی حقیقت، اجرای عدالت و تلاش در جهت بهبودی همه جوامع آسیب دیده‌ای که از جنایات بین‌المللی داعش متضرر شده‌اند، دنبال کنیم، جنایاتی که جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و در مواردی نسل‌کشی محسوب می‌شود».
مدیر هیأت تحقیقات درباره جنایات داعش در عراق در نوشت که هرگز نمی‌تواند درد و رنج آسیب‌دیدگان از جنایات داعش را فراموش کند و دیدار و گفت‌و‌گو با حضرت آیت‌الله سیستانی درباره تحقیقات انجام شده برای اجرای عدالت در عراق و سایر نقاط جهان را افتحاری برای خود می‌داند.
او تأکید کرد که به همراه تیم تحقیقاتی تحت نظر او تلاش دارد اطمینان حاصل کند که اعضای داعش در قبال جنایاتی که علیه ایزدی‌ها، شیعیان، اهل سنت، ترکمن‌ها، مسیحیان، کردهای کاکه‌ای‌ و شبک انجام داده‌اند، پاسخگو باشند.
کریستین ریچارد افزود: «جنایات بین‌المللی داعش بافت اجتماعی متنوع در عراق و میزاث فرهنگی آن را هدف قرار داده بود. این جنایات باید بررسی شوند و عاملان آنها در برابر دادگاه پاسخگو باشند و این جوهر ماموریت ما در تیم تحقیقاتی (یونیتاد) است».
این نماینده سازمان ملل در پایان گفت: « از فرصتی که برای دیدار با حضرت آیت الله العظمی سید علی سیستانی به دست آوردم بسیار سپاسگزارم و سخنان حکیمانه و توصیه‌های ارزشمند ایشان باعث دلگرمی من شد. من بر تعهد مطلق تیمم به پیگیری حقیقت، عدالت و پاسخگویی در قبال جنایات شنیع بین‌المللی که داعش در عراق مرتکب شده است، تاکید می کنم. به برکت ایشان، امروز احساس اطمینان می‌کنم که تلاش‌های ما با مشارکت عراق در جهت تحقق عدالت برای قربانیان داعش از تمام جوامع آسیب‌دیده در عراق، ادامه خواهد یافت».
منبع:شفقنا
کد مطلب: 184456
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *