۰
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۶

آمریکا بمب‌افکن‌هایش را برای قدرت‌نمایی در برابر کره شمالی به پرواز درآورد

هم‌زمان با هشدار خواهر رهبر کره شمالی به افرادی که نسبت به توانایی‌های ماهواره‌ای و موشکی این کشور تردید دارند، آمریکا امروز (سه‌شنبه) طی یک قدرت‌نمایی علیه پیونگ‌یانگ، بمب‌افکن‌هایی با قابلیت حمل سلاح هسته‌ای و جنگنده‌های رادارگریز پیشرفته را به پرواز درآورد.
آمریکا بمب‌افکن‌هایش را برای قدرت‌نمایی در برابر کره شمالی به پرواز درآورد
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس،وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد، استقرار بمب‌افکن‌های بی-۵۲ آمریکا و جنگنده‌های رادارگریز اف-۲۲ برای رزمایش‌های مشترک با هواپیماهای جنگی کره جنوبی، بخشی از توافقی جهت حفاظت از کره جنوبی "با تمامی ابزارهای موجود از جمله هسته‌ای" بوده است.
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود عنوان داشت: این رزمایش‌ها که شامل جنگنده‌های اف-۳۵ و اف-۱۵ نیز بودند، در آب‌های جنوب غربی جزیره "ججو" برگزار شد. همچنین، جنگنده‌های اف-۲۲ آمریکایی برای اولین بار ظرف چهار سال گذشته در کره جنوبی مستقر شدند و این هفته همچنان برای آموزش‌هایی با نیروهای کره جنوبی در این کشور باقی می‌مانند.
این رزمایش‌ها پس از آن برگزار شد که کره شمالی روز دوشنبه آزمایش‌های مربوط به مرحله نهایی توسعه یک ماهواره اطلاعات نظامی را انجام داد.
طی سال جاری میلادی، کره شمالی آزمایش‌های موشکی متعددی انجام داده است و سئول و متحدانش از جمله آمریکا ادعا می‌کنند که به زودی پیونگ‌یانگ آزمایش هسته‌ای خود را انجام خواهد داد.
اوایل امروز طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، کیم یو جونگ، معاون بخش کمیته مرکزی حزب کارگران کره‌ شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای، کسانی که تاکید این رژیم مبنی بر ایجاد پیشرفت چشمگیر در توسعه موشک بالستیک دوربرد و ماهواره‌بر آن را زیر سوال می‌برند، به باد انتقاد گرفت.
کد مطلب: 184581
برچسب ها: آمریکا کره شمالی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *