۰
چهارشنبه ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۰

وعده وزیر خارجه آمریکا درباره آزادی زندانیان این کشور

وزیر خارجه دولت بایدن وعده تلاش برای آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی را در نقاط مختلف جهان داد که مدعی شد به صورت غیرعادلانه بازداشت یا گروگان گرفته شده اند.
وعده وزیر خارجه آمریکا درباره آزادی زندانیان این کشور
به گزارش مردم سالاری آنلاین، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه شنبه شب به وقت محلی در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی گفت که واشنگتن در سالی که گذشت برخی شهروندان خود را که در ایران، روسیه، ونزوئلا، افغانستان، میانمار، هائیتی و دیگر کشورها زندانی بودند به خانه بازگرداند.
وزیر خارجه دولت بایدن وعده تلاش برای آزاد کردن همه زندانیان آمریکایی را در نقاط مختلف جهان داد که مدعی شد به صورت غیرعادلانه بازداشت یا گروگان گرفته شده اند.
پیش از این، رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره زندانیان دو تابعیتی در ایران گفته بود: ما به گفت‌وگوی غیرمستقیم با ایران درباره این موضوع که یک اولویت بسیار جدی برای ماست، ادامه داده‌ایم تا بتوانیم آمریکایی‌هایی را که برخی برای سال‌های متمادی، ناعادلانه در ایران زندانی هستند، به خانه بازگردانیم. آن گفت‌وگوها هیچگاه متوقف نشده است و تلاش‌ خود را بر هرچه زودتر بازگرداندنِ آنها ادامه خواهیم داد.
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفته بود: ما در حال بررسی راه‌های بشردوستانه هستیم که بتوانیم زندانی‌هایمان را که ناعادلانه گرفتار هستند، به خانه بازگردانیم. و فارغ از اینکه چه اتفاق دیگری افتاده باشد، این موضوع اولویت ما در رابطه با ایران است.
آمریکا و روسیه نیز به تازگی با یکدیگر زندانی تبادل کردند و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از آزادی "بریتنی گراینر" بسکتبالیست آمریکایی زندانی در روسیه خبر داد.
به گفته مقام های آمریکایی، واشنگتن نیز در مقابل، ویکتور بوت شهروند روس که به اتهام قاچاق سلاح زندانی بود را آزاد کرده است.
ویکتور بوت به اتهام توطئه برای فروش ده ها میلیون دلار سلاح که به گفته واشنگتن قرار بود علیه آمریکایی ها استفاده شود، به ۲۵ سال زندان محکوم شده بود.
بایدن که برای آزادی آمریکایی‌های زندانی در روسیه تحت فشار قرار دارد از کرملین خواسته بود گراینر را که به جرم حمل مواد مخدر به ۹ سال زندان محکوم کرده، آزاد کند.
پرونده گراینر در آمریکا توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. یک مقام روس اعلام کرده بود روسیه فقط با مبادله یک به یک شامل گراینر و بوت یا مبادله دو به دو موافقت خواهد کرد. روس‌ها بر این باورند که معامله دو به یک قابل قبول نیست.
آمریکا از روسیه خواسته بود دو تبعه اش، بریتنی گراینر و پل ویلان را آزاد کند تا واشنگتن هم در مقابل ویکتور بوت تبعه روسی را آزاد کند.
کد مطلب: 185317
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *