۰
جمعه ۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۳۰
لیگ بیست و دوم به پله چهاردهم رسید

سد نارنجی لیگ چالش صدرنشینی استقلال

هفته چهاردهم لیگ برتر از امروز آغاز خواهد شد.
سد نارنجی لیگ چالش صدرنشینی استقلال
به گزارش مردم سالاری آنلاین،بازی‌های هفته چهاردهم لیگ برتر از امروز جمعه ۹ دی آغاز می‌شود. در مهم ترین بازی استقلال باید به مصاف مس رفسنجان محمد ربیعی برود که برترین خط دفاع لیگ را در اختیار دارد. استقلالی ها می‌توانند با برد در این بازی سخت خود را به صدر جدول برسانند و منتظر بازی سخت پرسپولیس - گل گهر در روز شنبه شوند. امروز ۴ بازی برگزار خواهد شد که پیش بازی های آن را بررسی خواهیم کرد؛
استقلال - مس رفسنجان
ورزشگاه: آزادی
ساعت: ۱۵:۰۰
در کوران رقابت‌های لیگ برتر کم فرصت پیش می‌آید که استقلال در فاصله اندکی با صدرنشینی باشد و رقیبانش با هم مصاف داشته باشند. در هفته چهاردهم چنین مجالی برای تیم استقلال به وجود آمده تا خود را بالا بکشد و با برتری مقابل مس رفسنجان و احتمالاً از دست دادن امتیاز توسط دیگر مدعیان، بعد از هفته‌ها صدرنشینی را تجربه کند. پرسپولیس و گل‌گهر یک روز بعد از بازی استقلال مقابل مس با هم بازی خواهند کرد که درصد بالایی وجود دارد که این بازی به تساوی کشیده شود. اگر محاسبات همین‌گونه پیش برود و استقلال نیز یک روز قبل از این تقابل مقابل مس رفسنجان به برتری برسد، آبی‌ها در صدر جدول قرار خواهند گرفت و در فاصله یک هفته مانده به نیم فصل در بهترین موقعیت ممکن قرار خواهند گرفت.
استقلال برای پیروزی در میدان بازی با مس رفسنجان البته راه همواری پیش رو ندارد و در شرایطی که برخی بازیکنان کلیدی همچون محبی و رضاوند در ترکیب این تیم حضور ندارند و سعید مهری نیز غایب است، باید رخ در رخ حریف خود قرار بگیرد. مس رفسنجان در جدول جایگاه ششم را تجربه می‌کند و یکی از معدود تیم‌هایی است که از منظر دفاعی یکی از بهترین‌های لیگ برتر محسوب می‌شود و تنها با چهار گل خورده دارای بهترین خط دفاع لیگ است و از نظر هجومی نیز شرایط آنچنان مناسبی ندارد و جزو تیم‌هایی محسوب می‌شود که در به ثمر رساندن گل با مشکل مواجه است.
در واقع استقلال با تیمی مواجه است که بیشتر دوست دارد بازی را به تساوی بکشاند و دل به حداقل‌ها می‌دوزد. به دست آوردن نتیجه مقابل چنین تیم‌هایی دشوار است و چنانچه استقلال بخواهد به مانند بازی با صنعت نفت آبادان بازی کند، احتمالاً اقبال بالایی برای رسیدن به این ۳ امتیاز خانگی نخواهد داشت. استقلال برای پیروزی در این میدان باید شمه‌هایی از آن بازی هجومی که در بازی با پرسپولیس به نمایش گذاشت را در میدان پیاده کند تا بار دیگر به ۳ امتیاز دست یابد و دست‌کم برای یک شب هم که شده در صدر جدول قرار بگیرد.
مس در آخرین بازی خانگی خود مقابل ملوان که برای ماندن در لیگ برتر دست و پا می‌زند به تساوی رسید و نتوانست به ۳ امتیاز آن بازی دست یابد. اما با این وجود در جدال با استقلال این تیم رفسنجانی دل به گلزنی فراز امامعلی و پریرا خواهد بست تا شاید مهم‌ترین امتیاز خود از ابتدای لیگ را مقابل مدعی اول قهرمانی لیگ بیست و دوم به دست آورد.
مس جزو آن دسته تیم‌هایی است که مقابل بزرگان فوتبال قابل قبولی به اجرا می‌گذارد و هیچ بعید نیست فردا نیز با همین استراتژی وارد میدان شود.
در روزی که محمد محبی، مهم‌ترین گلزن استقلال در لیگ بیست و دوم در ترکیب استقلال حضور ندارد، ریکاردو ساپینتو دل به گلزنی قایدی خواهد بست تا شاید با گل این بازیکن از سد مس رفسنجان عبور کند. قایدی تا کنون فقط یک بار برای استقلال گل زد و روی نوار ناکامی گام برمی‌دارد اما بدون شک اگر او موفق شود مقابل مس رفسنجان طلسم گل نزدن‌هایش را بشکند، باشگاه استقلال به آینده او بار دیگر امیدوار خواهد شد. قایدی اکنون در شرایطی است که خودش هم نیاز به گلزنی در ترکیب استقلال دارد و اگر بخواهد با همین رخوت به بازی در ترکیب تیمش ادامه دهد، جایگاهش را از دست خواهد داد. حتی ممکن است ساپینتو دیگر از قایدی به عنوان بازیکن تعویضی هم استفاده نکند.
فولاد خوزستان- هوادار تهران
ورزشگاه: فولاد آرنا
ساعت: ۱۷:۰۰
فولاد خوزستان این فصل شرایط عجیبی را تجربه کرد. این تیم قرار بود یکی از مدعیان اصلی قهرمانی باشد و حتی در آسیا هم خوش بدرخشد. فولاد به همین دلیل متفاوت با همیشه بسته شد. تیمی پرستاره که هیچ کم و کاستی ندارد و قرار بود با آرامش کارش را دنبال کند. این تیم روند خوبی را در پیش گرفت اما تغییر و تحولات در فدراسیون فوتبال و بعد از آن در کادرفنی تیم ملی، همه چیز را به هم ریخت. هنوز قرارداد جدید با کارلوس کی‌روش بسته نشده بود که بحث حضور جواد نکونام سرمربی فولاد خوزستان در تیم ملی مطرح شد. نکونام هم در همان ابتدا بی‌میل نبود که به تیم ملی برود اما باشگاه ۲ راه برایش در نظر گرفت. یکی اینکه از فولاد جدا شود و به تیم ملی برود، یکی هم اینکه در فولاد بماند و تمام تمرکزش را روی این تیم بگذارد. نکونام ظاهراً دوست داشت هر ۲ طرف را داشته باشد اما باشگاه مخالف بود. همین بحث‌ها باعث شد شرایط فولاد خوزستان در لیگ برتر روز به روز بدتر شود. فولاد در بازی‌های عجیبی شکست خورد. مثلاً مقابل ملوان بندرانزلی که تا بازی مقابل فولاد، هیچ بردی به دست نیاورده بود. این اتفاقات، انتقادات مسئولان باشگاه را به‌دنبال داشت تا اینکه جواد نکونام بعد از مدت‌ها، رسماً اعلام کرد قصد دارد در فولاد کارش را دنبال کند و فعلاً به حضور در تیم ملی فکر نمی‌کند. با این صحبت‌ها که در پستی اینستاگرامی بیان شد، دیگر همه می‌دانستند شرایط فولاد بهتر می‌شود و این تیم با آرامش کارش را دنبال خواهد کرد. البته در تعطیلات لیگ برتر که به خاطر مسابقات جام جهانی صورت گرفت، یکسری اتفاقات دیگر افتاد که باز هم آرامش فولاد را به هم زد. از بازداشت شدن وریا غفوری گرفته تا استعفای حمید گرشاسبی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان. انگار قرار نبود فولادی‌ها این فصل رنگ آرامش را ببینند. به هر حال با تلاش مسئولان باشگاه، باز هم فولاد سعی کرد خودش را جمع و جور کند تا برای ادامه مسابقات و جبران شکست‌های گذشته، پا به میدان بگذارد. آنها قدم اول را محکم برداشتند و مقابل نفت مسجدسلیمان به پیروزی پر گل ۴ بر یک دست پیدا کردند اما در بازی مقابل ذوب‌آهن اصفهان در خانه به تساوی رضایت دادند. حالا فولادی‌ها که در رده دهم قرار دارند به چیزی جز جبران و رسیدن به رده‌های بالای جدول فکر نمی‌کنند.
آنها امروز یک بازی سخت مقابل هوادار دارند. مقابل تیمی که سراپا انگیزه است تا به روزهای خوبش برگردد. هوادار هم در بازی هفته گذشته مقابل نساجی مازندران به تساوی رضایت داد و حالا مقابل فولاد به‌دنبال برد است. هوادار اگرچه یک تیم خصوصی است اما این فصل شرایط مالی خوبی دارد و می‌خواهد خوش بدرخشد. با این شرایط بدون شک فولاد در این بازی خانگی هم مقابل هوادار کار سختی خواهد داشت. نکته جالب در مورد این بازی، جایگاه ۲ تیم در جدول است که می‌شود آنها را همسایه نامید. فولاد در رده دهم و هوادار در رده یازدهم قرار دارند اما مهم‌تر از جایگاه ۲ تیم، رویارویی جواد نکونام و ساکت الهامی است. مربیانی که سابقه حضور در استقلال را دارند و از انگیزه بالایی برای کسب پیروزی برخوردار هستند. با این شرایط به نظر می‌رسد این هفته در هوای بهاری اهواز شاهد یک بازی زیبا و جذاب از ۲ تیم خواهیم بود. هر چند که هنوز ورود تماشاگران به ورزشگاه ممنوع است و این مسأله از جذابیت بازی کم خواهد کرد. در صورتی که فولاد در این بازی به پیروزی برسد می‌تواند تا رده پنجم جدول هم بالا بیاید اما اگر هوادار ۳ امتیاز را کسب کند نهایتاً می‌تواند جای فولاد خوزستان را در جدول بگیرد و فقط یک پله صعود خواهد کرد که باید دید بالاخره کدام تیم به هدف خود می‌رسد.
ذوب‌آهن اصفهان - صنعت‌نفت آبادان
ورزشگاه: فولاد شهر اصفهان
ساعت: ۱۴:۰۰
ذوب‌آهن اصفهان اگرچه شرایط خوبی در جدول دارد و نتایج خوبی تا الان به دست آورده اما بدون شک این هفته کار سختی مقابل تیم پایین جدولی صنعت‌نفت آبادان خواهد داشت. ذوب‌آهن که با مهدی تارتار روزهای خوبی را سپری می‌کند و با پیروزی پر گل مقابل نفت مسجدسلیمان به تعطیلات لیگ رفت، بعد از آن مقابل فولاد در اهواز یک امتیاز ارزشمند به دست آورد تا در رده هفتم جدول قرار بگیرد. ذوبی‌ها حالا انگیزه و روحیه بالایی دارند تا روند خوب خود را ادامه دهند و مقابل صنعت‌نفت به امتیاز برسند. البته شاگردان مهدی تارتار به خوبی می‌دانند نباید آبادانی‌ها را دست‌کم بگیرند چون این تیم متحول شده و حالا شرایط کاملاً متفاوتی با قبل دارند. صنعت‌نفت آبادان با سرمربیگری ادسون مورایس مقابل نساجی مازندران به پیروزی رسید و در بازی مقابل استقلال هم چیزی نمانده بود به امتیاز برسد که یک پنالتی مشکوک، همه چیز را تغییر داد. با وجود این مسأله، همه بخوبی می‌دانند صنعت‌نفت کاملاً متحول شده و حالا حریف سرسختی برای تیم‌های دیگر لیگ به حساب می‌آید. تیمی که انگیزه بالایی دارد و برای فرار از رده‌های پایین جدول لحظه‌شماری می‌کند. آنها با مورایس از قعر جدول جدا شدند و به رده پانزدهم رسیدند و این هفته در تلاش هستند تا جای ملوان را حتی به‌صورت موقت در رده سیزدهم جدول بگیرند و از خطر سقوط دورتر شوند. با این شرایط، بدون شک شاهد یک بازی زیبا و جذاب از ذوب‌آهن و صنعت‌نفت آبادان خواهیم بود. جایی که می‌توان تقابل ۲ تیم را جدال انگیزه‌ها نامید.
نفت مسجدسلیمان- آلومینیوم اراک
ورزشگاه: شهید بهنام محمدی
ساعت: ۱۵:۰۰
نفت مسجدسلیمان که بعد از باخت به فولاد خوزستان دچار تغییر و تحول در کادرفنی‌اش شده، با سرمربیگری ابراهیم اشکش هم نتوانست کاری از پیش ببرد و در مقابل سپاهان شکست خورد. حالا نفتی‌ها که در قعر جدول جای گرفتند به‌دنبال جبران و کسب پیروزی هستند تا بتوانند از این شرایط بحرانی خارج شوند. اشکش در این بازی امید زیادی به کسب امتیاز دارد و بدون شک تغییر و تحول زیادی در ترکیب خواهد داد. چرا که ۳ بازیکن را هم از تیم کنار گذاشت تا به اصطلاح، حساب کار دست دیگر بازیکنان بیاید و با قدرت و انگیزه بالاتری کار را دنبال کنند. نفت مسجدسلیمان امروز مقابل آلومینیوم بازی دارد که اگرچه کار سختی به نظر می‌رسد اما با توجه به اینکه در خانه بازی می‌کند، امیدوار است به اهداف خود برسد. در مقابل آلومینیوم اراک که اولین بازی‌اش بعد از تعطیلات ۲ ماهه لیگ، لغو شده، حالا در تلاش است تا باخت مقابل ذوب‌آهن را جبران کند و به رده‌های بالای جدول برگردد. آلومینیوم اگر در این بازی بتواند ۳ امتیاز را کسب کند، می‌تواند از رده نهم جدول موقتاً تا رده پنجم بالا بیاید. نفت مسجدسلیمان هم در صورت پیروزی، شرایط خوبی پیدا می‌کند و تا رده سیزدهم صعود خواهد کرد. تساوی هم می‌تواند جایگاه ۲ تیم را تغییر دهد و به صعود آنها در جدول کمک کند اما هر ۲ تیم به چیزی جز پیروزی فکر نمی‌کنند که باید دید شاگردان اشکش به هدف خود می‌رسند یا تیم مهدی رحمتی.
کد مطلب: 185470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *