۰
چهارشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۰

دستور ویژه پوتین به استاندارانش درباره ایران

جلیل جلالی فر بازرگان ایرانی فعال در روسیه به روزنامه ایران گفت:بخش قابل توجهی از هیأت‌هایی که از ایران به روسیه رفته‌اند بی‌برنامه بودند و همین امر سبب شده خروجی اقتصادی هم نداشته باشند.
دستور ویژه پوتین به استاندارانش درباره ایران
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در ادامه این مطلب آمده است؛
در واقع می‌توان گفت هم از طرف روسیه و هم از طرف ایران این بی‌برنامه بودن وجود دارد. این در حالی است که پوتین بعد مناقشه با اوکراین به استانداران خود دستور داد که برای تأمین نیاز کالایی به سمت ایران حرکت کنند؛ خود آنها نیز رسماً اعلام کردند که ما باید به ایران بیشتر نزدیک شویم. واقعیت این است که ما هیچ‌وقت تأمین‌کننده خوبی نبوده‌ایم چون در این بخش مدیریت نداریم.

وقتی در اتاق‌ مشترک بازرگانی  ایران و روسیه کسانی حضور دارند که تاجر نیستند و حتی در زمینه صادرات و واردات کار نمی کنند و دانشی هم ندارند، چگونه می‌توان انتظار داشت که روند تجارت کشور متحول شود؟ همه افراد عضو اتاق‌های مشترک اینچنین نیستند اما برخی از آنها هیچ سابقه تجاری ندارند و تنها کارمند بوده اند. این نقد جدی است که بر برخی از اتاق‌های مشترک به خصوص اتاق مشترک ایران و روسیه وجود دارد. وقتی ترکیب و ساختار اتاق‌های مشترک اینگونه طراحی می‌شود، نباید انتظار داشت که سیاست‌های تجاری و اقتصاد مقاومتی درست اجرا شود. این افراد حتی سابقه یک روز تجارت را ندارند. لذا افرادی که تاجر نیستند نباید در رأس اتاق‌های مشترک قرار گیرند.
کد مطلب: 185948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *