۰
پنجشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۳۶

پرسپولیس 5-1 نساجی؛ صدرنشینی نیم‌فصل با جشنواره گل در آزادی

سرخ‌پوشان پایتخت در یک بازی جنجالی و پرگل توانستند در ورزشگاه آزادی نساجی مازندران را شکست بدهند.
پرسپولیس 5-1 نساجی؛ صدرنشینی نیم‌فصل با جشنواره گل در آزادی
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فوتبال 360، پرسپولیس با برتری 2 گله در سیرجان مقابل گل‌گهر، توانست اولین پیروزی خود بعد از تعطیلات لیگ برتر را به‌دست آورد و برد در برابر شاگردان امیر قلعه‌نویی باعث شد تا سرخ‌پوشان پایتخت در آستانه صدرنشینی در پایان نیم‌فصل نخست قرار گیرند. شاگردان یحیی گل‌محمدی برای صدرنشین ماندن در پایان نیم‌فصل اول امروز باید در خانه مقابل نساجی مازندران قرار می‌گرفتند.
حمید مطهری، مربی فصل گذشته پرسپولیس و دستیار سابق یحیی گل‌محمدی سکان‌دار نساجی بود و قصد داشت تا بعد از برتری 2 گله تراکتور، این‌بار پرسپولیس را از پیش‌روی بردارد و روند خوب تیمش را در لیگ بیست‌ودوم حفظ کند. رویارویی مطهری با تیم سابقش و البته یحیی گل‌محمدی از جمله اتفاقات مهم و حساس مسابقه امروز بود.

ترکیب پرسپولیس
علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گیورگی گولسیانی، علی نعمتی، دانیال اسماعیلی‌فر (از دقیقه 88: سیامک نعمتی)، سینا اسدبیگی، میلاد سرلک (از دقیقه 68: کمال کامیابی‌نیا)، سعید صادقی (از دقیقه 40: وحدت هنانوف)، مهدی ترابی، وحید امیری (از دقیقه 88: حامد پاکدل) و محمد عمری (از دقیقه 68: فرشاد فرجی)
سرمربی: یحیی گل‌محمدی
ترکیب نساجی
علیرضا حقیقی، حامد شیری، علیرضا ابراهیمی (از دقیقه 72: سعید بیگی)، احمد موسوی (از دقیقه 64: آداما نیان)، صابر حردانی (از دقیقه 64: حسین زامهران)، محمد شریفی (از دقیقه 46: امیرمحمد جان‌ملکی)، اکبر صادقی، ایوب کلانتری، علی شجاعی، رضا جعفری (از دقیقه 72: متین کریم‌زاده) و کریم اسلامی

سرمربی: حمید مطهری
یحیی گل‌محمدی بعد از برتری قاطع تیمش در سیرجان و نمایش خوب سرخ‌پوشان پایتخت در سیرجان تصمیم گرفت تا به ترکیب برنده دست نزد و حمید مطهری هم برای رویارویی با تیم سابق خود، در ترکیب تیمش فقط یک تعویض اجباری داشت و به جای مهرداد عبدیِ محروم، مطهری به محمد شریفی میدان داد تا هافبک جوان سابق پرسپولیس بتواند مقابل تیم پیشین خود از ابتدا در ورزشگاه آزادی به میدان برود.
علی صفایی مسئولیت قضاوت مسابقه امروز را برعهده داشت و از ساعت 16 نبرد تیم‌های پرسپولیس و نساجی در ورزشگاه آزادی تهران آغاز شد. 2 تیم بازی را سرعتی و جذاب آغاز کردند و خطای هند علیرضا ابراهیمی باعث شد تا در دقیقه 6، پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شود و بعد از اعتراض بازیکنان نساجی نسبت به تصمیم صفایی سرانجام گیورگی گولسیانی موفق شد در دقیقه 8 گل اول را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه علیرضا حقیقی کند.

مازنی‌ها خیلی زود توانستند گل خورده را جبران کنند و از روی ضربه ایستگاهی از فاصله حدوداً 35 متری دروازه پرسپولیس، ایوب کلانتری دروازه پرسپولیس را هدف قرار داد و توپ بعد از برخورد به سر وحید امیری تغییر مسیر داشت و وارد دروازه سرخ‌پوشان پایتخت شد تا خیلی زود بازی به تساوی کشیده شود. بعد از گلزنی کلانتری، احمد موسوی بلافاصله فرصت داشت تا گل دوم را وارد دروازه پرسپولیس کند اما دانیال اسماعیلی‌فر با یک تکل تماشایی موفق شد دروازه تیمش را نجات بدهد.
سرخ‌پوشان پایتخت بعد از 15 دقیقه پرالتهاب، توانستند بازی را به دست بگیرند و اشتباه عجیب علیرضا حقیقی با فرصت‌طلبی محمد عمری همراه شد و در دقیقه 21، ستاره جوان پرسپولیس توانست گل دوم را به سود پرسپولیس به‌ثمر برساند. بعد از گلزنی عمری، حملات پرسپولیس ادامه پیدا کرد و روی تک موقعیت نساجی، شاگردان گل‌محمدی توانستند ضدحمله سرعتی را طراحی کنند.

شروع مجدد فوق‌العاده علیرضا بیرانوند با پاس دقیق سعید صادقی همراه شد و پرسپولیسی‌ها صاحب فرصت گلزنی شدند که محمد عمری در دقیقه 33 توانست روز خوب خود را با ثبت دومین گلش تکمیل کند. نیمه نخست که فوق‌العاده جذاب و تماشایی هم بود، با برتری 3 بر یک پرسپولیس به پایان رسید که البته پیش از پایان نیمه، مصدومیت سعید صادقی باعث شد تا او جای خود را به وحدت هنانوف بدهد.

شاگردان گل‌محمدی بعد از برتری قاطع در نیمه نخست، در نیمه دوم هم با آرایشی تهاجمی به میدان آمدند و بعد از چند حمله ناموفق، سرانجام دفع ضعیف و عجیب علیرضا حقیقی باعث شد تا توپ در مقابل دانیال اسماعیلی‌فر قرار بگیرد و او توانست با ضربه سر در دقیقه 51 گل چهارم تیمش را وارد دروازه نساجی کند. اسماعیلی‌فر که بعد از خروج صادقی در پست وینگر راست برای پرسپولیس بازی می‌کرد، در دقیقه 55 پاس تماشایی مهدی ترابی را وارد دروازه حقیقی کرد تا نتیجه بازی 5 بر یک به سود سرخ‌پوشان پایتخت بشود.
مهدی ترابی دقایقی بعد از گل‌سازی برای تیمش، با احمد موسوی مدافع گل‌گهر درگیر شد که علی صفایی به هر 2 بازیکن کارت زرد نشان داد اما رفتار غیرورزشی ترابی باعث شد تا به فاصله 10 ثانیه بعد از دریافت کارت زرد، او با کارت قرمز مستقیم داور مسابقه مواجه شود و از میدان مسابقه اخراج شد تا پرسپولیس در دقیقه 60، 10 نفره شود و سرخ‌پوشان پایتخت 30 دقیقه پایانی را با یک بازیکن کمتر دنبال کنند.
بازیکنان نساجی توانستند مالکیت توپ را بعد از اخراج ترابی در دست بگیرند اما نمایش خوب خط دفاعی پرسپولیس و بستن راه‌های نفوذ به سوی دروازه علیرضا بیرانوند باعث شد تا شاگردان حمید مطهری نتوانند از بار شکست سنگین بیرون از خانه خود کم کنند و به گل‌های بیشتری در مقابل پرسپولیس دست پیدا کنند و بازی با برتری 5 بر یک پرسپولیس به پایان برسد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی با ثبت یک برتری پرگل و غیرمنتظره در خانه توانستند هم با 32 امتیاز به عنوان تیم صدرنشین به کار خود در نیم‌فصل نخست پایان بدهند و هم با 20 گل زده بعد از سپاهان، صاحب دومین خط حمله برتر لیگ بیست‌ودوم شوند. نساجی مازندران هم با شکست سنگین در مسابقه امشب، با 20 امتیاز و تفاضل 2- به رتبه هفتم جدول سقوط کرد. سرخ‌پوشان پایتخت در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی، سه‌شنبه 20 دی‌ماه در خانه میزبان ون‌پارس اصفهان هستند و در همان روز نساجی مازندران باید مقابل فجرسپاسی شیراز قرار گیرد.
در ادامه دیدارهای هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعتی پیش تیم‌های صنعت‌نفت آبادان و گل‌گهر سیرجان در آبادان و ملوان بندرانزلی و نفت مسجدسلیمان در انزلی مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند. در آخرین مسابقه هفته پانزدهم، فردا (جمعه) تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال تهران از ساعت 14 در ورزشگاه شهید سلیمانی تبریز برابر هم به میدان می‌روند.
کد مطلب: 186109
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *