۰
پنجشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۰

اعلام محورهای مسدود

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با اعلام محورهای دارای ترافیک سنگین گفت: لغزندگی جاده‌ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادف‌های زنجیره‌ای را افزایش داده است.
اعلام محورهای مسدود
به گزارش مردم سالاری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور درباره آخرین وضعیت ترافیک در محورهای مواصلاتی کشور گفت: در معابر ورودی کلانشهرها و خصوصا شهر تهران بار ترافیک صبحگاهی به نسبت روز گذشته افزایش یافته است.
وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در برخی از محورهای مواصلاتی و معابر ورودی به شهر تهران ادامه داد: در معابر ورودی به کلانشهرها بویژه شهر تهران بار ترافیک نیمه سنگین صبحگاهی شکل گرفته که به نسبت روز گذشته افزایش یافته است همچنین در آزادراه قزوین-کرج-تهران (پایانه شهیدکلانتری تا پل کلاک و گرمدره) و در محور شهریار _تهران (میدان معادن تا شهرقدس) ترافیک سنگین است.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده های کشور :سرما و برودت هوا در جادههای اکثر استانها تصریح کرد: بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های تهران، اردبیل، اصفهان، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان، قم، مرکزی و گیلان- مه گرفتگی در ارتفاعات استان های خوزستان ، بوشهر ، ایلام و اصفهان گزارش شده است.
سرهنگ شیرانی درباره محدودیت تردد با تغییر مسیر گفت: در محور قدیم خرم آباد - پلدختر تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین آزادراه خرم آباد - پل زال و محور خرم آباد - کوهدشت انجام می گردد.
وی با اشاره به محورهای مسدود شریانی خاطرنشان کرد: در محورهای شهداد نهبندان، ریگان – ایرانشهر، تایباد – باخرز، محور قدیم مشهد – باغچه، آزادراه کنارگذر شمالی (کمربند سبز)، بیرجند- قاین، قاین – گناباد، گناباد – فردوس و محورهای غیرشریانی پونل - خلخال، جاسک – بشاگرد، گناباد – کاخک، منوجان – هشتبندی، مشهد – کلات، بیرجند - درمیان مسدود هستند.
رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور انتظامی کشور با اشاره به محورهای دارای انسداد فصلی تصریح کرد: محورهای لاسم - ارجمند، وازک - بلده، سروآباد – پاوه، سی سخت – پادنا، جدید هشتگرد – طالقان، گنجنامه - تویسرکانایران مسدود هستند همچنین تمامی نیروهای پلیس راه و راهداری و سایر سازمانهای امدادی و خدماتی با آمادگی کامل در جاده ها حضور دارند.
وی با تاکید براینکه برای تردد در جاده های کوهستانی همراه داشتن زنجیر چرخ الزامی است، گفت: توجه به هشدار بارندگی سازمان هواشناسی تا روز چهارشنبه این بارشها در جادههای اکثر استانها ادامه داشته و رانندگانی که در این ایام در جادهها تردد می نمایند می بایست آمادگی رانندگی در این شرایط را داشته باشند. اطمینان از سالم بودن خودرو و سیستم گرمایش و پر بودن باک سوخت خودرو قبل از سفر از الزامات سفر در این شرایط می باشد.
وی با اشاره به اینکه بارشها در جادهها باعث افزایش لغزندگی سطح مسیر شده و خطر تصادف و واژگونیها افزایش یافته است. در این شرایط کاهش سرعت در رانندگی و رعایت احتیاط بیشتر بسیار حائز اهمیت است، گفت: لغزندگی جاده ها به همراه بی احتیاطی برخی رانندگان خطر تصادفهای زنجیره ای را افزایش می دهد. در این ایام شروع بارشها شاهد وقوع تصادفات زنجیره ای ناگواری هم در بخش خودروهای سواری شخصی و هم در بخش حمل و نقل عمومی بار و مسافر بوده ایم که علت اصلی این حوادث بی توجهی رانندگان به لزوم کاهش سرعت در شرایط بارندگی و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو جلویی می باشد.
سرهنگ شیرانی خاطرنشان کرد: اصرار رانندگان به رسیدن به مقصد در یک ساعت و زمان مشخص قبلی بدون در نظر گرفتن شرایط نامناسب آب و هوایی و عدم پیش بینی افزایش لغزندگی سطح راهها در این شرایط از علل زمینه ساز این تصادفات بوده است. در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین تر از سرعت درج شده بر روی تابلوهای مسیر است رانندگی نمایند.
کد مطلب: 186619
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *