۰
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰

زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره برنامه‌ها و اهداف جدید برای مالکیت و واگذاری سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.
زمان واریز سود سهام عدالت مشخص شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، ارزش سود سهام عدالت یکسان نیست و تحت تاثیر نوسانات بازار افزایشی یا کاهشی می‌شود. برای مثال ارزش واقعی سهام عدالت با ارزش اولیه یک میلیون تومانی در ۲۰ اسفندماه سال گذشته ۱۸ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان قیمت داشت، در حالی که قیمت این سهام در ۱۶ تیرماه سال جاری تا ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان کاهش یافته بود. سهامی که در روز‌های نخستین آزاد سازی سهام عدالت یعنی اردیبهشت‌ماه و خردادماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ میلیون تومان قیمت داشت. سهام عدالت در ابتدا سهم ۱۰۰۰۰۰۰ میلیون تومانی بود که با گذشت زمان تبدیل به ۵۰۰ واحد سهم شد.


تعدادی از مردم در سال ۱۳۸۵ موفق به دریافت سهام عدالت نشدند جاماندگان سهام عدالت شامل افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی مثل کمیته امداد، سازمان بهزیستی و سه دهک درآمدی امسال صاحب سهام می‌شوند سود سهام عدالت ۱۴۰۰ امسال دوبرابر شده و مرحله اول سود سهام عدالت به سهامداران واریز شد و مرحله دوم تا آخر اسفند واریز می‌شود دارندگان سهام عدالت می‌توانند بدون ضامن از بانک‌ها وام خرد بگیرند

سهام عدالت از مالکیت و تصدی‌گری دولت خارج می‌شود. سهام عدالت متشکل از سهام ۴۹ شرکت بورسی و غیربورسی است؛ افراد می‌توانند ارزش سهام عدالت خود را از طریق سامانه سهام عدالت مشاهده کنند. سهام عدالت گونه‌ای یارانه است که از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. هدف از عرضه سهام عدالت، گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام شده است.

کد مطلب: 197851
برچسب ها: سهام عدالت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *