۰
شنبه ۱۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۵

برنامه زلنسکی برای صلح با روسیه فاش شد

 طبق گزارش روزنامه واشنگتن‌پست اوکراین در نظر دارند تا تسلیحات دوربردی را نزدیک شبه‌جزیره کریمه مستقر کرده تا در مذاکرات صلح با روسیه دست بالا را داشته باشند.
برنامه زلنسکی برای صلح با روسیه فاش شد

به گزارش مردم سالاری آنلاین، براساس گزارش روز جمعه این روزنامه آمریکایی، رهبری اوکراین این برنامه‌ها را در جریان سفر مخفیانه ماه گذشته ویلیام برنز، رئیس سیا به کی‌یف و زمانی که او با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین ملاقات داشت، در میان گذاشت.

طبق گزارش‌ها، زلنسکی و دستیارانش در حال طراحی برنامه‌هایی برای پایان دادن به درگیری‌ها «با شرایطی هستند که برای روسیه و مردم اوکراین قابل قبول باشد.» برای دستیابی به این هدف، آنها امیدوارند با بازپس‌گیری «اراضی قابل توجهی تا پاییز» و «در یک سناریوی ایده‌آل»، توپخانه و سیستم‌های موشکی در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه، جایی که مقر ناوگان دریای سیاه روسیه واقع شده است، مستقر کرده و اهرم فشاری بر مسکو به دست آورند.

روزنامه واشنگتن‌پست می‌نویسد که کی‌یف با «گروگان گرفتن» شبه جزیره کریمه، می‌خواهد «مذاکرات را باز کند» و از روسیه بخواهد که «هرگونه تضمین‌های امنیتی را که اوکراین می‌تواند از غرب بگیرد، بپذیرد.»

ژنرال والری زالوژنی، فرمانده ارشد اوکراین، نسبت به انتقاد از حمله متقابل که ماه گذشته آغاز شده، ابراز ناامیدی کرده است، اما تاکنون نتوانسته روس‌ها را به شکلی چشمگیر به عقب براند. به گفته مسکو، حملات متعدد اوکراینی‌ها دفع شده، در حالی که نیروهای کی‌یف متحمل خسارات سنگین شده‌اند. این نیروها تانک‌های سنگین و خودروهای جنگی را که توسط غرب تامین شده بود، در میدان‌های مین و آتش توپخانه از دست دادند و این در حالی بود که آنها تلاش دارند تا از مواضع روسیه عبور کنند.

مذاکرات صلح میان روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ شکست خورد. کی‌یف بارها خواسته تا روسیه چهار منطقه‌ای که به تازگی از آن جدا کرده و همچنین شبه‌جزیره کریمه که سال ۲۰۱۴ از اوکراین جدا کرد، پس بدهد. با این حال مسکو، مساله کریمه غیر قابل بحث می‌داند. روسیه همچنین بی‌طرفی اوکراین را یکی از الزامات پایان درگیری نامید.

به گفته روسیه، کریمه پس از «کودتای ۲۰۱۴ در کی‌یف با حمایت غرب» به نفع پیوستن به روسیه رای داد. مناطق دونتسک، لوهانسک، خرسون و زاپوریژیا هم به گفته روسیه، پس از برگزاری «همه‌پرسی» در سپتامبر ۲۰۲۲ به فدراسسیون روسیه ضمیمه شدند. اوکراین تاکید دارد که این مناطق به طور غیرقانونی توسط روسیه اشغال شده است.

کد مطلب: 198371
برچسب ها: زلنسکی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *