۰
يکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۰

استاد سروش: اشک نماد رحمت الهی است

استاد هادی سروش در پاسخ به برخی از شبهات وارده به عزاداری گفت: اشک نماد رحمت الهی است و درجاتِ فضیلت آن به خلوص و تاثیرگزاری آن در فرد و جامعه است. ابزار مورد استفاده در عزاداری ها برای انتقال پیام است و تا خلاف شرعی نباشد قابل احترام است.
استاد سروش: اشک نماد رحمت الهی است

به گزارش مردم سالاری آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین هادی سروش در جمع عزاداران هیئت انصارالمهدی تهران، بیان کرد: در کنار هر واقعیتی می تواند اباطیل و شبهات در اطراف آن واقعیت دیده شود، اما بر اساس آیه سوره رعد هر گونه اباطیل و خرافات چیزی بیش از کف روی آب نیست که در روند پیوست آب به دریا و استقرار آن، همه آن کف ها محو می شود.

قطرات اشک به دریا حسین (ع) وصل می شود

وی گفت: باطن و جلوه ملکوتی اشک برای امام حسین(ع) قطراتی است که می رود تا به دریای امام حسین ملحق شود و قطعا در گذر زمان شبهات و خرافات رنگ میبازد گرچه مناسب است و مسئولیتی برای کارشناسان دینی است که در این راستا شبهات مطرح شده را تحلیل کرده و پاسخ دهند.

پاسخ به شبهه بی اثر بودنِ اشک و آه

آقای سروش گفت: یکی از شبهاتی که هرساله با ادبیات جدیدی مطرح می شود اشک و تاثیر آن بر عزاداران و جامعه است که چنین می گویند که وقتی گریه کن امام حسین(ع) در جایی که لازم است قدمی بر نمی دارد نشستن او چه تاثیری دارد؟

پاسخ این شبهه بر اساس قرآن، روایات شیعه و سنی و بر اساس کلمات عارفان دارای پاسخ روشن است. سوره مائده آیه ۸۳ تصریح می کند کسانی که مسلمان نبودند وقتی در برابر کلام حق قرار می گرفتند که از پیامبر می شنیدند پهنای صورتشان مملو از اشک می شد؛ – وَ إِذا سَمِعُوا ما أُنْزِلَ إِلَى الرَّسُولِ تَرى‌ أَعْیُنَهُمْ تَفیضُ مِنَ الدَّمْعِ مِمَّا عَرَفُوا مِنَ الْحَقِّ.. ؛ این آیه نشان دهنده ارزش اشک است

کد مطلب: 199688
برچسب ها: هادی سروش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *