۰
دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۸

برخی مدیران با تصمیمات سلیقه ای هزینه سازی برای نظام نکنند

در تاریخ ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲ ، معاون وزیر آموزش و پرورش بعد از گذشت نزدیک به یکسال در یک برنامه زنده تلویزیونی به موضوع اغتشاشات پرداخت !
برخی مدیران با تصمیمات سلیقه ای هزینه سازی برای نظام نکنند

به گزارش مردم سالاری آنلاین-معاون وزیر آموزش و پرورش گفت : ما گاج را تعطیل کردیم به علت اینکه در یکی از آزمون های خود در پائیز سال گذشته ، چند تست طراحی کرده بود که جهت گیری به سمت اغتشاشات داشت !

اصل ماجرا  چیست؟
گاج در آزمون ۱۸ آذر ۱۴۰۱ ، در مبحث ادبیات بیداری چند تست از کتاب درسی و کتاب های مجوز دار شاعران انقلابی مشروطه نظیر فرخی یزدی و ملک الشعرای بهار انتخاب و استفاده کرده بود.

که این موضوع در آن مقطع حساس  نیز دارای چندان اهمیتی نبود و مختصر پرونده ای برای گاج تشکیل شد و دو ماه بعد ، پرونده مختومه میشود.

حال این سوال مطرح میشود، چرا بعد از گذشت این مدت ، موضوع اغتشاشات در رسانه ملی ، آن هم توسط معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح شده است؟!

در آن آزمون گاج ، این چند تست به اصطلاح مشکل دار را چند نفر دیده و خوانده بودند ؟ هزار نفر ؟ دو هزار نفر ؟ …

اکنون بعد از رسانه ای شدن این خبر ، چند نفر آنها را خوانده اند ؟ شاید میلیون ها نفر !

نتیجه محصول مشترک آموزش و پرورش و صدا و سیما چه شد ؟داغ شدن موضوع اغتشاشات و محبوبیت گاج در اذهان عمومی !

و مجدد در طرحی دیگر تخریب گاج و نسبت دادن خبر کذب تعطیلی گاج به فساد مالی را مطرح کردند !

دو روز بعد از مصاحبه معاون وزیر ، گفته شد ، تعطیلی گاج به علت طرح چند تست در آزمون نبوده است ، بلکه فساد مالی مطرح است !

روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد ، خبری را در مورد فساد میلیاردی گاج به صورت کاملا دستپاچه و غیرمستند و با اعداد نجومی که بر حسب اطلاعات دریافت شده از مدیران گاج ، تنها در یک مورد تا ۱۰ برابر بزرگنمایی شده است را چاپ کرد ! ( موضوع تهاتر ملک ۴۵ میلیاردی گاج با تبلیغات صدا و سیما که با بزرگنمایی ۱۰ برابری،

 مبلغ ۴۵۰ میلیارد مطرح شد ) و فردای آن روز رسانه ملی ،  در برنامه تحلیل روزنامه های شبکه ۲ سیما به همین خبر کذب بیش از ۳ دقیقه پرداخته شد !

این بار نیز تشویش اذهان عمومی در رسانه ها با مطرح کردن یک خبر کذب فساد مالی صورت گرفت !

طبق بررسی های به عمل آمده ، نه گاج تعطیل شده   است و نه فسادی در کار است .به راستی ؛ریشه این جریانات که هر از چند گاهی در جامعه مطرح میشوند کجاست ؟و اهداف منتشر کنندگان این اخبار چیست ؟

 

انتهای پیام/منبع پیام اقتصاد آنلاین
 
کد مطلب: 200132
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *