۰
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۵

وزارت اقتصاد مالک یک درصد از سهام بانک آینده هم نیست

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: نتقال سهام بانک این به وزارت اقتصاد صد درصد غلط است. وزارت اقتصاد مالک یک درصد از سهام بانک آینده نیست بلکه حق رأی مجمع عمومی و متناظر آن با سهام را به وزارت اقتصاد سپرده‌اند.
وزارت اقتصاد مالک یک درصد از سهام بانک آینده هم نیست

به گزارش مردم سالاری آنلاین، سید احسان خاندوزی در جمع خبرنگاران درباره حکم دیوان عدالت اداری در رابطه بانک آینده گفت: انتقال سهام بانک این به وزارت اقتصاد صد درصد غلط است. وزارت اقتصاد مالک یک درصد از سهام بانک آینده نیست بلکه حق رأی مجمع عمومی و متناظر آن با سهام را به وزارت اقتصاد سپرده‌اند.

وی با بیان اینکه اگر مجمع سالانه تشکیل شود به اندازه این میزان وزارت اقتصاد می‌تواند در این مجمع نمایندگی کند، اظهار داشت: وزارت اقتصاد سهام هیچ بانک خصوصی به غیر از ملت، تجارت و صادرات را در اختیار ندارد و نمی‌پذیرد و درست نیست که سهام بانک‌ها خصوصی را بپذیریم. 

به گفته وزیر اقتصاد، طبق توافق بین وزارت اقتصاد و بانک مرکزی درباره روش اصلاح بانک آینده انجام خواهد شد، هر روزی که صورت مالی را حسابرس تایید کرد و زمان مجمع مشخص شد، وزارت اقتصاد در مجمع حاضر خواهد شد و توافق خود با بانک مرکزی را به عنوان مصوبه مجمع بانک اعلام خواهد شد. 

خاندوزی با بیان اینکه مجمع بانک آینده در سال ٩٩ هم برگزار نشد، تصریح کرد: بیش از سه سال در برگزاری مجمع تاخیر دارد و فشار آوردیم که سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس بانک آینده عمل کند و به محض صورت مالی را حسابرس تایید کرد، مجمع برگزار خواهد شد.

کد مطلب: 201009
برچسب ها: بانک آینده
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *