۰
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۱۳

خرید بهترین نهال های گردو با قیمت استثنایی

اگر به دنبال احداث یک باغستان پربار هستید و می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن به سود بسیاری دست پیدا کنید، پیشنهاد می کنیم که نهال گردو خریداری نمایید. نهال های پربار گردو با توجه به تقاضای بالای گردو در کشور می توانند منبع درآمد خوبی برای شما به عنوان یک باغدار به شمار آیند.
خرید بهترین نهال های گردو با قیمت استثنایی

در این مطلب هم تصمیم گرفته ایم راه و روش باغداری را به شما آموزش داده و در مورد خرید بهترین نهال های گردو با شما صحبت کنیم. ضمنا در این مطلب قرار است یکی از بهترین نهالستان های ایران را که در زمینه عرضه نهال های شناسنامه دار فعالیت می کند را به شما عزیزان معرفی کنیم؛ پس ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید!

چرا بهتر است نهال گردو بخریم؟

پیش از شروع یک حرکت اقتصادی شما باید موارد و مسائل بسیاری را مورد بررسی قرار دهید. به نقل از منابعی مانند ویکی پدیا، ویکی کشاورز، نهالستان نهالوند و ویکی هو، یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باید پیش از سرمایه گذاری به آن توجه داشته باشید، میزان تقاضای بازار است.

امروز درخت بکارید و فردا ثمر آن را برداشت کنید! بله بدون شک بهترین زمینه برای سرمایه گذاری، خرید نهال است. به طور کلی احداث یک باغستان می تواند آینده شما و هفت نسل بعد شما را تامین کند به خصوص اگر باغستان شما از درختان گردوی پرباری پوشیده شده باشد.

از گذشته تا به کنون گردو یکی از مغزهای بسیار پرطرفدار بوده است. گردو نقش آچار فرانسه را در سفره هر ایرانی ایفا می کند، این مغز را هم می توان برای طبخ وعده های اصلی مثل نهار و شام برای پخت غذاهایی همچون کبه، خورشت فسنجان و قیمه بادمجان بدون گوشت به کار برد، هم می توان به عنوان یک میان وعده مقوی آن را میل کرد. 

البته که استفاده از گردو در معجون ها هم نقش پررنگی دارد و در اکثر معجون ها مغز گردو استفاده می شود. با این حجم از میزان تقاضا برای مصرف گردو، به نظر شما خرید نهال های گردو نمی تواند برای شما سود آور باشد؟ قطع به یقین بهترین حرکت اقتصادی خرید بهترین نهال گردو و احداث یک باغستان گردو است. 

ژن برتر نهال های گردو را بشناسید

شنیده اید که می گویند فلانی ژن خوبی دارد، هرچه می خورد چاق نمی شود! این فقط در میان انسان ها باب نیست و می توان آن را برای گیاهان هم به کار برد. بله گیاهان هم ژن خوب دارند و اگر شما ژن های خوب آن ها بشناسید بدون شک آینده ای روشن در انتظار شما خواهد بود. اما در میان درختان گردو کدامیک برترین ژن ها را دارند و می توانند در آینده سود زیادی به شما برسانند؟ در ادامه به شما خواهیم گفت!

• نهال گردو ژنوتیپ تیپ 21

یکی از بهترین نهال های گردو، نهال گردو ژنوتیپ تیپ 21است. خواستگاه این نهال به کشور کانادا برمی گردد و از پرطرفدارترین نهال های گردو در ایران به شمار می رود؛ چرا که با آب و هوای ایران و شرایط اقلیمی کشورمان به خوبی سازگار است.

• نهال گردو ژنوتیپ تیپ 12

این نهال هم یکی از پرسودترین ارقام گردو است. این رقم جزو نهال های دیر گل به شمار می رود و یک نوع گردوی کاغذی است. این رقم مقاومت خوبی در برابر سرما دارد و برای باغدارانی که قصد احداث باغ در مناطق سردسیر را دارند، انتخاب مناسبی به شمار می رود.

• نهال های چندلر 

نهال های گردوی چندلر در دسته نهال های پیوندی و اصلاح شده قرار می گیرند؛ این نهال های آمریکای در آزمایشگاه اصلاح شده و تغییرات و اصلاحاتی روی آن انجام می شود تا ثمر دهی بهتری داشته باشد! به قول معروف هزار الله و اکبر چه کارهایی که در بلاد کفر انجام نمی دهند!

اصلاحات انجام شده روی نهال های چندلر باعث می شود که این نهال ها در همان سال اول به باردهی رسیده و میزان قابل توجهی ثمر دهند. شما می تواند بیشتر از یک قرن روی برداشت محصول این نهال حساب باز کنید، البته به شرطه ها و شروطه ها! به شرط آنکه نهال ها در ارتفاعی بین 700 تا 1500 متر بالاتر از سطح دریا کاشته شوند. 

• نهال گردو فرنور

نهال های فرنور متعلق به کشور عشاق هستند، این نهال ها کیفیت بالایی داشته و مانند نهال های آمریکای چندلر در دسته نهال های پیوندی و اصلاح شده قرار می گیرند. نهال های فرنور دیرگل هستند؛ از همین رو شما می توانید در مناطق و شرایط جوی سردسیری آن ها را بکارید.


 

نهال ها را با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه خود خریداری کنید

حال که با نژادهای برتر و ژن های خوب نهال گردو آشنا شدید، وقت آن است که بدانید در هر شرایط جویی باید چه نوع نهال گردویی بکارید که بتوانید ثمر آن را برداشت کنید. 

به طور کلی نهال های چندلر پیوندی، فرنور پیوندی، نهال گردو اسرائیلی و... با شرایط اقلیمی کشورما سازگار بوده و می توانند در برابر آفات و بیماری ها و حتی سرمای استخوان سوز مقاومت کنند. 

اما به طور خاص برای هر منطقه و شرایط آب و هوایی باید نهال های زیر را بکارید:

• بهترین نهال های گردو برای مناطق سردسیری

شرایط آب و هوایی مناطق سردسیری باعث شده کمتر درختی توان مقابله و رشد و نمو در این شرایط را داشته باشد. در چنین مناطقی تنها می توان درختانی کاشت که مقاومت بالایی در برابر سرما از خود نشان دهند. معمولا نهال های پیوندی که در آزمایشگاه ها اصلاح شده اند از چنین ویژگی هایی برخوردار بوده و  با کاشت آن‌ها در مناطق سردسیر خواهید دید که چند مرده حلاج اند! از جمله نهال های مناسب برای مناطق سردسیری می توان به نهال گردو ژنوتیپ تیپ 21، نهال گردو ژنوتیپ تیپ 12، نهال گردو چندلر پیوندی و نهال گردو فرنور پیوندی اشاره کرد. 

• بهترین نهال های گردو برای مناطق گرمسیری

گرمای شدید شهرهای جنوب ایران و مناطق کویری ایران واقعا غیرقابل تحمل است، معمولا هر درختی که در این مناطق بکارید نهایتا سه سال بعد خشکیده می شوند، اما به نظر شما درختی هست که بتواند در این دمای خرما پزان دوام بیاورد؟ بله برخی از گونه ها ونژادهای درخت گردو مثل نهال گردو تیپ 12 و نهال گردو فرنور پیوندی می توانند در گرمای جنوب کشور دوام بیاورند. 

• بهترین نهال های گردو برای مناطق معتدل و مرطوب

مناطقی با شرایط آب و هوایی معتدل و مرطوب نظرکرده خدا هستند و بهترین از شرایط را برای کاشت نهال های مختلف از جمله نهال های گردو برخوردارند. در چنین آب و هوایی درختان گردو قد می کشند و باردهی خوبی خواهند داشت، اما شما باید توجه داشته باشید که چه نوع نهالی را در این مناطق می کارید. ارقامی مثل ژنوتیپ تیپ 12 و چندلر پیوندی می توانند برای کاشت در این مناطق مناسب باشند. 

 

نهالوند باغ شما را زیبا می کند

بله نهالوند می تواند زیبایی خاصی به باغ شما ببخشد. این نهالستان جزو بهترین نهالستان های ایران به شمار می رود و تمامی نهال های خود را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه می کند. با این وجود اگر شما می خواهید نهال های شناسنامه دار را با قیمت باورنکردنی خریداری کنید، تنها کافی است به نهالستان نهالوند با نشانی اینترنتی https://nahalvand.com/ مراجعه نمایید.

تمامی نهال های موجود در نهالوند از کارت قرنطینه و کارت سلامت هم برخوردارند؛ پس بدون شک می توانند رونقی دوباره به باغستان شما ببخشند. 

شماره تماس :   09144801930   -    09144801940

کد مطلب: 202565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *