۰
شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۰

این همه در خیابان دوربین کار گذاشتند؛ برای دوربین VAR پول نیست؟

بدنبال حاشیه های ایجادشده پیرامون داوری دو مسابقه اخیر فوتبال که پرسپولیس و استقلال هرکدام،یکطرف بازی بودند روزنامه اعتماد با دو دروازه‌بان سال‌های دور دو تیم پرسپولیس و استقلال گفت‌وگو کرده است.
این همه در خیابان دوربین کار گذاشتند؛ برای دوربین VAR پول نیست؟

به گزارش مردم سالاری آنلاین، این مصاحبه ها را می خوانید:

قلیچ: علی پروین برای نکونام و گل‌محمدی پادرمیانی کند و این دعواها نباید رسانه‌ای شود

پرسپولیس در یک بازی که همه فکر می‌کردند برنده می‌شود، مساوی کرد. چه شد که نتوانست صنعت نفت را با وجود یک یار بیشتر شکست دهد؟

خب با توجه به نتایج سایر تیم‌ها بهترین فرصت بود که پرسپولیس بازی را ببرد و باید هم همین‌طور می‌شد، اما چون پول زیادی به حساب‌شان آمده بود ذوق‌زده شده و فوتبال را فراموش کرده بودند! آنها به فکر شادی آمدن پول به حساب‌شان بودند و نه شادی دل هواداران برای همین بازی را رها کرده بودند آن هم مقابل تیم با انگیزه صنعت نفت. بازیکنان آنها هرکدام اندازه دو نفر در زمین می‌دویدند، اما بازیکنان پرسپولیس فکر پول خرج کردن بعد از بازی بودند، چون بعد از مدت‌ها این پول به حساب‌شان آمده بود ذوق‌زده بودند!

اما پس از مدت‌ها باید پول خودشان را می‌گرفتند. این‌طور نیست؟

اگر پول نگیرند بد باشند و بگیرند هم بد باشند به چه دردی می‌خورند؟ با بازی که انجام دادند حال ما را به هم زدند. بروند خدا را شکر کنند که داور به اشتباه حریف را 10 نفره کرد وگرنه ممکن بود اتفاق بدتری رخ بدهد!

اخراج بازیکن صنعت اشتباه بود؟

بله، اخراج درست نبود، پنالتی هم صد درصد نبود اما گرفتند. باز هم گلی به جمال داور! چند هفته قبل روی گولسیانی همین اتفاق رخ داد که داور پنالتی نگرفت. اگر قرار باشد پنالتی نگیرند خب این هم نگیرند. نمی‌دانم چی در سر داورها می‌گذرد!

اگر صدای‌تان را نشناسیم، باور نمی‌کنیم که شما وحید قلیچ پیشکسوت پرسپولیس باشید! عجیب است ‌که تا این ‌حد از استقلال حمایت می‌کنید. تا این حد از پرسپولیس دل‌زده هستید؟

به والله این‌طور نیست، به جان نوه‌ام این‌طور نیست. من فقط حقیقت را می‌گویم. مطمئن باشید اگر به ضرر پرسپولیس هم بود، می‌گفتم. مساله این است که باید تعادل برقرار شود و حق به حقدار برسد! صنعت نفت یک تیم شهرستانی است که یک‌صدم پرسپولیس هم پول نگرفته، اما بیاید مقابل این تیم این‌طور بازی کند؟ پرسپولیس باید کوبنده بازی کند مگر غیر از این است؟

اما چند سال است که همین نسل پرسپولیس هم در نتیجه‌گیری فوق‌العاده کار کرده.

به نظر می‌رسد آن نسل دیگر تمام شده! شاید با مربی دیگر این وضعیت تغییر کند.

اعتقاد دارید یحیی برود؟

نه، مطمئن باشید تمام بازیکنان طرفدارش هستند، چون طبق گفته‌های خودش برای بازیکنان این کار را می‌کند، بازیکنان طرفش هستند. چند بازیکن باید بیرون بروند و چند بازیکن جدید بیایند، چون این بازیکنان اشباع شدند! ببینید برای تیم ملی خوب کار می‌کنند، اما در پرسپولیس یک‌سوم‌ آن بازی را انجام نمی‌دهند. در صورتی که باید در خاکی و چمن مصنوعی مثل تیم ملی باشند. پرسپولیس دهه ۶۰ این‌طور بود در همه جا با جان و دل بازی می‌کردند اما اینها نه.

سوال آخر، درباره دعوای رسانه‌ای نکونام و گل‌محمدی چه نظری دارید؟

درباره هیچ کدام‌شان نمی‌توانم صحبت کنم، چون من پرسپولیسی هستم و یک پرسپولیسی هیچ‌ وقت ضد مربی تیمش صحبت نمی‌کند. اما نکونام هم حرف بدی نزده که گفته‌ اشک تمساح را کم کنید و به مبلغ بیفزایید! این حرف بدی نیست. اصلا مربی پرسپولیس نباید جواب بدهد که بگویند در حد من هستی یا در حد من نیستی. اگر این‌طور پیش برود خیلی از مسائل که ما اطلاع نداریم و از زمان تیم ملی است رو خواهد شد. نباید آن پرده بیفتد. باید یک بزرگی مثل آقای پروین پادرمیانی کند و این جنگ و دعواها رسانه‌ای نشود بهتر است، چون یک چیزهایی بین خودشان دارند . نگذارند آن پرده بیفتد. آن پرده مثل رابطه پدر و فرزندی می‌ماند و باید احترام را همیشه حفظ کنند. اینها که مثل ما نیستند و در تیم‌های بزرگی مسوولیت دارند و نباید هر حرفی را به زبان بیاورند.

 

منصور رشیدی: در عربستان کولبر نداریم، آنجا پول را خرج شادی مردم می‌کنند

استقلال اگر شمس آذر را شکست می‌داد الان اختلاف امتیازی اش با تیم دوم بیشتر می‌شد. چرا این اتفاق رخ نداد؟

یکی، دو سالی است که شاید تیم‌های بالای جدول فکر کنند، می‌توانند تیم‌های پایین جدول را با دو یا سه گل شکست بدهند، اما این‌طور نیست و تیم‌ها جوان شدند و در زمین ۹۰ دقیقه می‌دوند. شمس آذر دو بازی قبلی‌اش را مقابل تیم‌های مدعی برد و اگر بازی سوم هم می‌برد دیگر شاهکار می‌کرد. تیم‌شان عالی کار کرد. از طرفی استقلال بد نبود و در نیمه دوم ‌هم فشار آورد برای زدن گل، اما متاسفانه‌ همان اشتباهات گذشته در خط دفاع باعث‌ شد حریف گل بزند. خط حمله استقلال بعد از دیاباته و قایدی و محبی جایگزین خوبی برای‌شان پیدا نشد. استقلال هم در خط حمله و هم دفاع نقاط ضعفی دارند که الان دو سال است ‌هماهنگ نیستند.

نتیجه مساوی عادلانه بود؟

به نظرم عادلانه بود. شمس آذر ۹۰ دقیقه حفظ توپ کرد و حمله کردند و موقعیت گل داشتند و عالی کار کردند نباید از حق گذشت. آنها سه، چهار هفته است که فوق‌العاده کار می‌کنند.

داوری چطور بود؟

داورها که اشتباه زیاد دارند به نظر من به عنوان یک بیننده و نه یک استقلالی، پنالتی که به نفع استقلال گرفت، خطایی نبود. در چند صحنه هم داور اشتباه کرد حالا جوان است و می‌تواند نقاط ضعفش را برطرف کند، اما تا وقتی VAR نیاید وضع همین است. در بازی پرسپولیس هم به نظرم پنالتی نبود . وقتی خودشان می‌گویند ۷۵ درصد فوتبال دنیا VAR دارند ما جزو آن ۲۵ درصد مثل آفریقا و تانزانیا هستیم؟ چرا نباید داشته باشیم؟ وقتی تمام ‌تجهیزاتش برای یک استادیوم ۱۲ میلیارد است خیلی پول می‌خواهد؟ اگر پول جریمه‌هایی که از بازیکنان و مربیان در این یکی، دو سال گرفتند، حساب کنید می‌دانید چقدر می‌شود؟ می‌توانند با همین پول‌های جریمه‌های انضباطی پول VARرا تهیه کنند. یا لایحه‌ای تصویب کنند و پولش را از دولت بگیرند. این همه در خیابان‌ها ببینید چقدر دوربین کار گذاشتند خب همان پول‌ها را خرج ورزش هم کنند. میلیون‌ها نفر پای تلویزیون بازی‌ها را می‌بینند نمی‌دانم ‌چقدر باید مدیریت ضعیف باشد که نتوانند VAR تهیه کنند.

اما با همین وضعیت مدیریتی هم‌ جزو کاندیدای بهترین فدراسیون سال آسیا بودیم!

ما چه گلی بر فوتبال زدیم یا چه افتخاری کسب کردیم در دنیا و آسیا تا بخواهیم ‌فدراسیون برتر شویم؟ ژاپن از قاره آسیا جدا شد و اروپایی کار می‌کند. یکی، دو سال دیگر عربستان هم همین‌طور. الان در باشگاه‌های ایرانی محال است که جزو چهار تیم باشد. قطر هم همین است و کشورهای دیگر هم دارند هزینه می‌کنند، اما ما ناراحتیم که چرا برای رونالدو ۲۰۰ میلیون دلار هزینه کردند. خب از جیب ملت که نمی‌دهند از جیب دولت پرداخت می‌شود . عربستان که مثل ما کولبر ندارد یا شهری مثل سیستان و بلوچستان ندارد که بچه پابرهنه در گرما برود و درس بخواند. آنها پول‌شان را خرج فوتبال و اضافه را خرج مردم می‌کنند تا مردم خوشحال باشند.

در دعوای رسانه‌ای بین نکونام و گل‌محمدی حق را به کدام طرف می‌دهید؟

به هیچ کدام حق نمی‌دهم، ‌چون این دو تیم به قدری حاشیه دارند که دیگر وقت آن نمی‌شود که دو سرمربی بخواهند با هم بحث یا خدای ناکرده به یکدیگر بی‌احترامی کنند. به تیم خودشان بچسبند و نقاط ضعف تیم خودشان را برطرف کنند. چه کار به یکدیگر دارند؟ هر دو تیم هوادار دارند و باید به هم احترام بگذارند و در زمین خودشان را نشان دهند و توانایی‌های خود را به رخ بکشند نه در خارج از زمین.

کد مطلب: 205788
برچسب ها: VAR
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *