۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷

دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی

نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی به مشکلاتی اشاره دارد که ممکن است در عملکرد این نوع دستگاه ها به وجود آید. این مشکلات می‌توانند باعث عدم چرخش درست دیگ یا سطل ماشین لباسشویی شوند و در نتیجه، لباس‌ها به درستی شسته نشوند.
دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی

ماشین لباسشویی سطلی چیست؟

ماشین لباسشویی سطلی نوعی ماشین لباسشویی است که در طراحی و عملکرد آن تفاوت‌های قابل توجهی با ماشین‌های لباسشویی معمولی وجود دارد. مهمترین ویژگی ماشین لباسشویی سطلی، نداشتن بخش مرکزی برای چرخش لباس‌ها می‌باشد. به جای آن، این دستگاه ها دارای یک سطل یا محفظه هستند که لباس‌ها در آن قرار می‌گیرند. لباس‌ها در داخل سطل قرار گرفته و توسط حرکت دورانی سطل همراه با آب و مواد شوینده ، شسته می شوند. این حرکت دورانی از مرکز به مرز سطل ادامه پیدا می‌کند و لباس‌ها را شسته و تمیز می‌کند.

دلایل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی چیست؟

نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی می ‌تواند به دلایل مختلفی باشد. در ادامه به برخی از اصلی‌ترین دلایل این مشکل اشاره کرده ایم:

1 . وجود اجسام خارجی در سطل

وجود اشیاء یا مواد خارجی در داخل سطل ماشین لباسشویی می‌تواند مانع از  دوران مناسب سطل شود.

2 . بار اضافی

اگر مقدار زیادی لباس در داخل سطل قرار داده شوند، دستگاه ممکن است نتواند آنها را به درستی چرخانده و بشوید. این مشکل معمولاً در دستگاه‌هایی با ظرفیت کمتر ایجاد می شود.

3. مشکل در مکانیزم چرخش

لباس ها در ماشین‌ لباسشویی سطلی معمولاً توسط موتور و پروانه ای کوچک حرکت داده می‌شوند. اگر مکانیزم ماشین لباسشویی معیوب شده باشد، ممکن است حرکت مناسب را ایجاد نکند.
برخی از این خرابی ها و نقایص که ممکن است باعث ایجاد این مشکل شوند ، عبارتند از:

- انسداد در مکانیزم چرخش 
 ممکن است اجزای مکانیکی داخلی دستگاه، مانند محور چرخش یا برخی قطعات دیگر، به دلیل مسدودی یا آسیب دیدگی نتوانند به درستی چرخش کنند.

- کمبود گریس یا روغن
  برخی قطعات مکانیکی نیاز به گریس یا روغن دارند تا به درستی حرکت کنند. اگر کمبود این مواد روغنی وجود داشته باشد، ممکن است دستگاه نتواند به درستی کار کند.

- نقص در موتور
  اگر موتور ماشین لباسشویی سطلی نادرست عمل کند یا دچار نقص شود، این مسئله می‌تواند تأثیر منفی بر روی چرخش حلقه یا سطل داشته باشد.

4 . عدم تعادل بار

بار لباس‌ها در داخل سطل باید به طور متعادل قرار گیرد. اگر لباس‌ها به یک طرف سطل تمایل داشته باشند، ماشین لباسشویی ممکن است نتواند به درستی چرخش کند.

5 . کمبود آب 

برای چرخش مناسب سطل و شستشوی لباس‌ها، به مقدار کافی آب در داخل سطل نیاز است. اگر کمبود آب وجود داشته باشد، ممکن است ماشین لباسشویی به درستی کار نکند.

نحوه رفع مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی

رفع مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی وابسته به علت دقیق مشکل است. در ادامه مقاله چند مرحله را برای رفع مشکل نچرخیدن ماشین لباسشویی سطلی ذکر کرده ایم:

1 . بررسی مقدار لباس

ابتدا مطمئن شوید که مقدار لباسی که درون ماشین لباسشویی قرار داده‌اید، مناسب باشد. اضافه کردن بیش از حد لباس ممکن است باعث نچرخیدن حلقه یا سطل شود. لباس‌ها باید به طور تعادلی در داخل سطل قرار گیرند.

2 . بررسی مسدودی‌ها و وجود اشیاء خارجی

مطمئن شوید که سطل یا حلقه ماشین لباسشوی با اشیاء خارجی مانند سنگ، ، گل، یا مواد دیگر مسدود نشده باشد. اگر چنین مواردی وجود داشته باشد، آنها را از داخل دستگاه خارج کنید.

3 . بررسی نیاز به گریس یا روغن

قسمت‌های مکانیکی که به گریس یا روغن نیاز دارند را بررسی کنید. در صورتی که مکانیزم‌ها خشک یا معیوب به نظر بیایند، ممکن است به گریس یا روغن زدن نیاز داشته باشند.

4 . بررسی قطعات آسیب دیده یا نقص دار

اگر هنوز مشکل حل نشده باشد، ممکن است بخواهید قطعات داخلی ماشین را بررسی کنید. اگر قطعاتی آسیب دیده یا نقص دار باشند، آنها را تعمیر یا تعویض کنید.

5 . تماس با تعمیرکار

 اگر مشکل همچنان ادامه دارد و نمی‌توانید آن را برطرف کنید، بهترین راه حل این است که با تکنسین متخصص تعمیر ماشین لباسشویی تماس بگیرید تا به شما در تعمیر و رفع مشکل کمک کند.
چنانچه ساکن کرج هستید برای عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی می توانید از ماهان سرویس کمک بگیرید.
تعمیر لباسشویی اسنوا در کرج ، تعمیر لباسشویی زانوسی در کرج ، تعمیر لباسشویی آریستون در کرج و... توسط ماهان سرویس انجام می شود . 09127992368

کد مطلب: 207778
برچسب ها: ماشین لباسشویی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *