۰
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۳۱
پوتین رسما کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری روسیه شد

مسکو در مشت تزار

«ولادیمیرپوتین» رسما کاندیدای انتخابات پیش‌روی روسیه شد. دوره زمامداری او اوایل ماه مه 2024 به پایان خواهد رسید. پوتین از سال 2000 قدرت را در مشت دارد.مسکو اگرچه با جنگ سخت در اوکراین مواجه است اما ابقای پوتین جان تازه‌ای به مواضع ارتش سرخ در جنگ بهار آینده خواهد بخشید.
مسکو در مشت تزار

گروه بین‌الملل - علی ودایع: «ولادیمیرپوتین» رسما کاندیدای انتخابات پیش‌روی روسیه شد. دوره زمامداری او اوایل ماه مه 2024 به پایان خواهد رسید. پوتین از سال 2000 قدرت را در مشت دارد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین ،مسکو اگرچه با جنگ سخت در اوکراین مواجه است اما ابقای پوتین جان تازه‌ای به مواضع ارتش سرخ در جنگ بهار آینده خواهد بخشید.

به گزارش تاس، شرکت کنندگان در مراسم روز قهرمان میهن که در کرملین برگزار شد؛ خبر از اعلام آمادگی پوتین برای شرکت در انتخابات دادند.پوتین در این مراسم که بیش از دویست نفر از شخصیت‌های نظامی و افتخارآفرینان این کشور در آن حضور داشتند، ۱۵ نشان طلای درجه یک اعطا کرد. به گفته شرکت کنندگان، «آرتیوم ژوگا» رئیس مجلس جمهوری خلق دونتسک در این مراسم از پوتین درخواست کرد که برای دور بعد انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کند. پوتین نیز در پاسخ موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و گفت در انتخابات شرکت خواهد کرد. براین اساس، انتخابات ریاست‌جمهوری بعدی در روسیه ۱۷ مارس سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.
استقبال حزب روسیه واحد
حزب روسیه واحد به عنوان اصلی‌ترین پایگاه سیاسی و اجتماعی پوتین از موضع‌گیری وی تمجید کرده است. «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز در این باره به اسپوتنیک اظهار داشت: تصمیم پوتین برای نامزدی در انتخابات کاملاً منطقی و صحیح است، فعالیت وی به عنوان رئیس جمهور باید ادامه یابد.
«دیمیتری پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) در این باره گفت: اظهارات پوتین درباره تصمیم وی برای شرکت در انتخابات، واکنشی به درخواست‌ها بود. وی یادآور شد: کمپین انتخاباتی پوتین هنوز به لحاظ قانونی آغاز نشده است، زیرا وی هنوز به عنوان نامزد ثبت نام نکرده است.جزئیات مربوط به مبارزات انتخاباتی پوتین هنوز مشخص نشده است.
جایگاه مستحکم اقتصادی پوتین
طرف‌های غربی گمان می‌کردند که جنگ فرسایشی کمر اقتصاد روسیه را خم خواهد کرد اما تاریخ لزوما تکرار نمی‌شود. مسکو علی‌رغم مواجهه با مشکلات ناشی از کمبود نیروی کار، تورم و فشار هزینه‌های نبرد با اوکراین اما توانست با زیربار نرفتن مقابل قیمت تعیین شده انرژی توانست اوضاع را کنترل کند. پوتین روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد اقتصادی در سال جاری میلادی معادل ۳.۵ درصد بوده است. گویی که اقتصاد صادرات‌محور ۲.۲ تریلیون دلاری روسیه، بهتر از آنچه غرب یا حتی خود مسکو پیش‌بینی کرده بود، توانسته است موج تحریم‌های مخالفان تهاجم فوریه ۲۰۲۲ به اوکراین را پشت سر بگذارد.
اعداد ارقام اقتصادی مسکو نشان می‌دهد که غرب نتوانسته است درآمدهای نفتی روسیه را به طور مؤثر مهار کند. روسیه صادرات خود را به مقاصدی مانند چین و هند سوق داده و همچنین برای دور زدن سقف دستوری کشورهای غربی برای قیمت نفت روسیه، از مالکیت غیرشفاف ناوگان کشتی‌های به اصطلاح سایه استفاده کرده است. در همین ماه نوامبر، درآمدهای حاصله از صادرات انرژی بالغ بر ۹۶۱ میلیارد روبل (بیش از ۱۰ میلیارد دلار) به بودجه روسیه کمک کرد، در حالی که این رقم در ژانویه امسال نصف این مقدار هم نبود. این وضعیت نشان می‌دهد که کرملین راه‌های حفظ درآمد در شرایط تحریم و جنگ را به خوبی اجرایی کرده ‌است.
البته فشار هزینه‌های جنگ بر طبقه شهری روسیه قابل لمس است اما پروپاگاندای سرخ توانسته بخش اصلی جامعه این کشور را متقاعد به پذیرش نبرد در جنگ‌های میهنی اوکراین کند. بر اساس آخرین نظرسنجی مرکز افکارسنجی روسیه، سطح اعتماد مردم این کشور به ولادیمیر پوتین ۷۸.۵ درصد و میزان موافقت فعالیت‌های وی از سوی جامعه ۷۵.۸ درصد برآورد شده است. در این نظرسنجی که از ۲۷ نوامبر تا ۳ دسامبر در روسیه برگزار شده است، ۱۶۰۰ نفر از شهروندان این کشور شرکت کردند.
همچنین بر اساس اطلاعات بنیاد «افکار عمومی» روسیه، ۷۰ درصد مردم این کشور از کاندیداتوری مجدد پوتین برای انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنند. این عدد در دو سال گذشته و پس از آغاز جنگ در اوکراین افزایش پیدا کرده است.
این پنجمین باری است که پوتین برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری روسیه نامزد خواهد شد و در صورت پیروزی در این دور از انتخابات، دوره ریاست وی تا ۶ سال دیگر یعنی سال ۲۰۳۰ میلادی تمدید خواهد شد. پوتین در سال ۲۰۰۰ برای اولین بار و به مدت چهار سال رئیس جمهور فدراسیون روسیه شد. پس از استعفای بوریس یلتسین رئیس جمهور اسبق روسیه در سی و یکم دسامبر سال ۱۹۹۹ میلادی، ولادیمیر پوتین جانشین وی شد و تا امروز کرملین را مشت خود نگه داشته است.
کد مطلب: 207769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *