; ?>; ?> چربی‌هایی که کلسترول شما را کاهش می‌دهند - مردم سالاری آنلاين
۰
سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۰

چربی‌هایی که کلسترول شما را کاهش می‌دهند

همشهری‌آنلاین نوشت: اسیدهای چرب امگا ۳ به تمام سلول‌های بدن کمک می‌کنند تا عملکرد بهتری داشته باشند. چون در واقع بخش حیاتی از غشای سلولی ما هستند که به ایجاد ساختار و حمایت از تعاملات بین سلول‌ها کمک می‌کنند. ضمن آنکه برای تمام سلول‌های بدن نیز مهم هستند.
چربی‌هایی که کلسترول شما را کاهش می‌دهند

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از خبر آنلاین، چربی‌های امگا ۳ چربی‌های ضروری هستند که فواید مهمی برای قلب، مغز و متابولیسم بدن دارند و در سطوح بالایی در سلول‌های چشم و مغز شما متمرکز هستند. اما اغب مردم به‌اندازه کافی امگا ۳ مصرف نمی‌کنند.

انواع چربی‌های امگا ۳

چربی‌های امگا ۳ نوعی از چربی‌های غیراشباع سالم به شمار می‌روند و مهم است که آن‌ها را از غذاهایی که می‌خوریم دریافت کنیم. سه نوع چربی‌ امگا ۳ وجود دارد:

ALA (آلفا لینولنیک اسید)

DHA (دوکوزاهگزانوئیک اسید)

EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید)

عملکرد چربی‌های امگا ۳

چربی‌های امگا ۳ در رشد مغز، اعصاب و چشم در نوزادان نقش دارند. همچنین به حفظ سلامت سیستم ایمنی ما کمک می‌کنند و در کاهش خطر بیماری قلبی در بزرگسالان هم نقش دارند.

چه غذاهایی حاوی چربی‌های امگا ۳ هستند؟

چربی‌های امگا ۳ در مواد غذایی زیر یافت می‌شوند:

ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی خال مخالی، ساردین و قزل آلا

تخم مرغ نیز حاوی امگا ۳ غنی شده است

دانه کتان، روغن بذر کتان و زغال اخته

گردو

سویا

روغن کانولا

غذاهای غنی شده مانند بعضی مارگارین‌ها، آب میوه‌ها و ماست‌ها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ هستند.

چربی‌های امگا ۶

چربی‌های امگا ۶ هم مانند چربی‌های امگا ۳ چربی‌های غیراشباع سالمی هستند که باید آن‌ها را از رژیم غذایی خود دریافت کنیم چون می‌توانند انرژی بدن ما را تأمین کنند.

چهار نوع چربی امگا ۶ وجود دارد:

LA (لینولئیک اسید)

ARA (اسید آراشیدونیک)

GLA (گاما لینولئیک)

CLA (اسید لینولئیک مزدوج

غذاهای حاوی چربی‌های امگا ۶

چربی‌های امگا ۶ را می‌توان از این موارد یافت کرد:

سویا

ذرت

روغن گلرنگ و آفتابگردان

آجیل و دانه‌ها

گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ

روغن‌های حاوی امگا ۶

اسیدهای چرب امگا ۶ از انواع چربی‌هایی هستند که در روغن‌های گیاهی یافت می‌شوند. از جمله روغن ذرت، دانه گل مغربی و روغن سویا. انواع دیگر اسیدهای چرب امگا ۶ نیز در دانه توت سیاه و گل گاوزبان یافت می‌شود.

کاهش بیماری‌های قلبی و سرطان

مصرف اسیدهای چرب امگا ۶برای کاهش خطر بیماری قلبی، کاهش سطح کلسترول بد (LDL) و افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و همچنین کاهش خطر سرطان استفاده می‌شود.

توجه داشته باشیم بیشتر اطلاعات موجود در مورد مکمل‌های اسید چرب امگا ۶ از مطالعه روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۶ به دست می‌آید.

تفاوت بین چربی‌های امگا ۳ و امگا ۶

چربی‌های امگا ۶ نقش مهمی در تنظیم ژن‌ها، ارتقای سلامت ایمنی و لخته شدن خون دارند. همچنین می‌توانند در کاهش نشانه‌های بیماری آرتریت روماتوئید و درماتیت کمک کنند.

البته هنوز تحقیقات بیشتری برای اطمینان از نتایج این تحقیقات و تأثیر اسیدهای چرب بر سلا مت بدن و نقش آن‌ها در حمایت از این مزایای سلامتی مورد نیاز است.

اگرچه کانادایی‌ها در رژیم غذایی خود امگا ۶ بیشتری نسبت به امگا ۳ دریافت می‌کنند، اما بهتر است با خوردن انواع غذاهای سالم روی هر دو چربی تمرکز شود.

بنابراین توصیه می‌شود در هفته دو وعده (۷۵ گرم) ماهی چرب مصرف کنید و بیش از ۳ قاشق غذاخوری چربی غیراشباع سالم هم در روز مصرف نکنید.

کد مطلب: 207956
برچسب ها: چربی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *