۰
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۰

نقشه جدید اسرائیل برای مرز لبنان!

 وزیر جنگ اسرائیل در گفت‌‌وگو با مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا گفت: خواستار واقعیت امنیتی جدیدی در جبهه شمالی هستیم.
نقشه جدید اسرائیل برای مرز لبنان!

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از فارس ،«یوآو گالانت»، وزیر جنگ اسرائیلی امروز پنجشنبه به «آموس هاچشتاین»، مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اسرائیل خواستار واقعیت امنیتی جدیدی در جبهه شمالی است. 

طبق گزارش وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان، گالانت به این مقام آمریکایی که به تل‌آویو سفر کرده گفت که اسرائیل به «واقعیت امنیتی جدیدی» در مرزهای شمالی خود با لبنان نیاز دارد. 

وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای خاطرنشان کرده گالانت در این دیدار گزارشی از «شرایط مورد نیاز برای بازگرداندن ایمن ساکنان مناطق شمالی اسرائیل به خانه‌هایشان» به آموس هاچشتاین ارائه کرده است. 

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که پایگاه آمریکا در جنوب سوریه را هدف قرار داده است.

طبق این بیانیه، گالانت مدعی شده اسرائیل مصمم است واقعیت امنیتی در شمال اسرائیل را تغییر دهد تا 80 هزار «آواره اسرائیلی» بتوانند به «منزل‌های خود» در این مناطق بازگردند. 

وی گفت: «تنها یک واقعه است که می‌تواند بازگشت ایمن شهروندان ما را تضمین کند.  و آن هم برقراری یک واقعیت جدید در مرز شمالی است. پنجره زمانی کوتاهی برای تفاهمات دیپلماتیک که ترجیح ما است وجود دارد.»

گالانت همچنین مدعی شد: «ما تهدیدهای نائب ایران، حزب‌‌الله را تحمل نخواهیم کرد و امنیت شهروندانمان را تضمین خواهیم کرد.»

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تصریح کرد که اسرائیل هیچ طرحی برای خروج از جنگ غزه ندارد.

وزارت جنگ رژیم اسرائیل از مهرماه سال جاری بعد از آغاز عملیات در غزه دستور تخلیه چندین شهرک صهیونیست‌نشین در مناطق نزدیک به مرز با لبنان را صادر کرده است. 

عملیات مستمر مقاومت اسلامی لبنان علیه اسرائیلی، هم‌زمان با آغاز بمباران تلافی‌جویانه اشغالگران علیه غیرنظامیان در نوار غزه و در پی عملیات طوفان الاقصی، از ۸ اکتبر آغاز شد. 

عملیات‌های نظامی حزب الله در شمال سرزمین‌های اشغالی باعث ایجاد شرایط وخیم برای وضعیت اقتصادی شهرک‌های صهیونیست‌نشین شده است. 

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه بر کشتن رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

اسرائیلی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

کد مطلب: 209343
برچسب ها: اسرائیل جنگ غزه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *