۰
جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۳۰

پیش بینی بورس شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

تقابل محرک‌های مثبت و منفی بازار سرمایه
سایه حوادث اخیر بر بازارهای مختلف از جمله بازار ارز دیده شد. در تقابل سایه حوادث اخیر بر بازارها و اخبار مخابره شده مثبت در برخی صنایع از جمله خودروسازان و بانکی‌ها، سرنوشت بازار سهام چه خواهد شد؟
پیش بینی بورس شنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲

به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، در پایان معاملات آخرین روز هفته، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت 0.16 درصد، معادل هزار و 342 واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و 155 هزار و 234 واحدی قرار گرفت.

کاهش ارتفاع نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی خلاف جهت را به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن با رشد اندک 0.111 درصدی (معادل 813 واحد) در پله 756 هزار واحدی باقی ماند. شاخص‌ کل فرابورس نیز با افت 0.1 درصدی معادل 25 واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح 26 هزار و 194 واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آیینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را در روز چهارشنبه، چهار هزار و 825 میلیارد تومان نشان می‌داد. گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران، حجم معاملات آخرین روز هفته را نیز 7.8 میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

کارشناسان معتقدند هر چه حجم معاملات در محدوده‌های فعلی شاخص کل، سطوح بالاتری را لمس کند، چشم‌انداز روشن‌تری از موج تازه بازار در ذهن سهامداران ترسیم می‌شود. چراکه ورود سهامداران تازه‌نفس، راه تداوم صعود را هموارتر می‌کند.

همچنین بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز حکایت از خروج سرمایه آنها از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه در پایان معاملات روز چهارشنبه بورس، خبر از خروج 183 میلیارد و 200 میلیون تومانی پول حقیقی به سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی می‌دهد.  

پیش بینی بورس شنبه

روند نماگرهای سهامی در جریان دادوستد‌های روز چهارشنبه، نشان از مسیر موازی سهام شاخص‌ساز و نمادهای متوسط و کوچک بازار می‌دهد. بررسی روند بازار نشان می‌دهد نماگرهای بازار تا نیمه‌های زمان معاملاتی، نشانه‌هایی از تمایل اهالی بازار سهام برای رشد را نشان دادند. در ادامه با ظاهر شدن فروشندگان، خمیدگی رو پایینی در روند شاخص‌های سهامی دیده شد. 

در آخرین روز معاملاتی هفته، بیشترین ورود پول به صندوق‌های درآمد ثابت صورت گرفت. این موضوع نشان می‌دهد عطش اهالی بازار برای دست بردن به خرید سهام فروکش کرده و گام‌های محتاطانه‌تری برمی‌دارند. 

حادثه کرمان در روز چهارشنبه، باعث ترس بازارها و رشد هزار و 500 تومانی اسکناس آمریکایی شده است. گرچه برعهده گرفتن مسئولیت این حادثه تروریستی توسط داعش، نگرانی‌ها راجع به گسترش درگیری‌های منطقه را کاهش داده است، پیش بینی می‌شود بازار روز شنبه کمی تحت تاثیر این حادثه قرار گیرد. در ادامه اما انتظار می‌رود با ورود جریان‌های تقاضا، سفارش‌های فروش جمع شوند. 

با توجه به اخبار مثبت حول صنعت خودروسازی (احتمال خروج خودروسازان از قیمت‌گذاری دستوری) به نظر می‌رسد این صنعت، یکی از گروه‌های پرپتانسیل برای هدایت بازار به سمت و سوی سبزفام نقشه بازار قرار گیرد

کد مطلب: 209367
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *