۰
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۴۱

پشیمانی فلاحیان از وزارت اطلاعات

در دولت آقای هاشمی وزیر اطلاعات شدم؛ من آنجا ایستادم و عمر خود را تلف کردم، برای این‌که حقوق مردم ضایع نشود، حال به من می‌گویند اطلاعاتی آن هم از نوع بدش.
حجت‌الاسلام علی فلاحیان در جلسه شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری خراسان رضوی، اظهارداشت : نباید از دشمن فرضی بترسیم؛ برخی افراد هیچ کدام تایید صلاحیت نمی شوند. اگر برخی بدون مرزبندی با فتنه یا دفاع در برابر اتهامات انحرافی تعیین صلاحیت شوند، فاجعه است.

وی درباره احتمال ائتلاف خود با دیگران گفت: افرادی که ائتلاف را مطرح می‏‌کنند،دانش سیاسی ندارند. برخی با این بهانه که ما می‏‌خواهیم زیاد باشیم، ائتلاف می‌کنند، درحالی‌که هرکس اسم می‌نویسد و می‌گوید می‌خواهم ائتلاف کنم و بعد سهم خواهی می‎کند و خواستار معاونت اول و وزارتخانه می‎شود، این‏ها برای این آمده‌اند. با این وضعیت فردا نقش مجلس چه می‎شود، اگر این افراد را به عنوان وزیر قبول نکرد و اگر این افراد در مسئولیت‎هایشان کم کاری کنند، رئیس جمهور نمی‌تواند با آنها برخورد کند. این فاجعه است و این‌ها باعث شدند تعداد زیادی کاندیدا بیایند.

فلاحیان افزود: پیشنهاد من این بود که بگذارید تبلیغات صورت بگیرد و اگر رقبای سرسختی حضور داشتند، هرکس که رای او بالاتر بود و در دامنه اصول گرایی قرار می‌گرفت، باقی بماند و در غیر این‌صورت برای برگزاری انتخابات پر شور کسی کناره گیری نکند؛ حرف رهبری هم در دیدار خبرگان این بود که کسی بیاید که در قواره ریاست جمهوری باشد.

وی ریشه مشکلات اقتصادی را استقراض‌های بانکی دانست و گفت: با مطالعات اقتصادی که انجام دادم، متوجه شدم روندی که نه تنها دولت ما، بلکه تمام دولت‌ها در دنیا دارند به سقوط اقتصادی می انجامد، دولت اوباما و تمامی دولت‌های اروپایی هم همین طور شده‌اند.

فلاحیان تصریح کرد: با توجه به شعارهای انقلاب می‌خواستیم کشور اسلامی پیشرفته باشیم و الگوی سایر کشورها قرار بگیریم و اتحاد جماهیر اسلامی را تشکیل دهیم؛ با سایر آقایان که نامزد شدند حرف زدم دیدم اصلا در این حال و هواها نیستند، لذا تصمیم گرفتم خودم نامزد شوم، حال، آقایان به من می‌گویند چه کسی از شما بهتر، ولی شما رای ندارید.

فلاحیان شعار اصلی خود را "اسلام ، پیشرفت و ایران قدرتمند" دانست و اظهارکرد: اولین اولویت ما کنترل تورم بدون استقراض است و در مرحله بعد هر آن مقدار که می‌توانیم بدهی خود به بانک مرکزی را بدهیم و تولید ناخالص ملی را افزایش دهیم؛ اولویت بعدی من اشتغال با گرایش فارغ التحصیلان دانشگاهی است و برای این موضوع صنایع کشور ما باید به سمت‌های تک گرایش پیدا کند.

وی افراد مطرح شده را فاقد صلاحیت ارزیابی کرد و اظهارداشت: کشور تمام امکانات مورد نظر را دارد . رئیس جمهور آینده باید این مسائل برایش مهم باشد، مصمم باشد و افراد مورد نظر و همچنین توانایی اجرای برنامه‌ها را داشته باشد و آقایانی که مطرح هستند هیچ کدام در این حد نیستند؛ بنده با آقای قالیباف و رضایی در این زمینه صحبت کردم، چون فکر می‌کردم شاید رای نیاورم، ولی بعد به این نتیجه رسیدم که این مسئله امکان پذیر نیست و وظیفه شرعی من این است که حضور پیدا کنم، حال مردم یا رای می‌دهند یا خیر.

وی با بیان این‌که "هیچ کس را به اندازه خودم در خط رهبری نمی دانم" گفت: جز خط امام و رهبری من به هیچ جریانی وابسته نیستم، نه کارگزاران و نه اصلاح طلبان و حتی برنامه‌ای که نوشتم تماما بر اساس گفته‌های مقام معظم رهبری است؛ هر نسبتی که در این زمینه به من می‌دهند، تماما دروغ است و کار آقایانی است که با من دعوای قدرت دارند، به من می‌گویند که در طیف هاشمی هستی، من هیچ عضویتی در کارگزاران ندارم و در ۱۲ ماه اخیر با آقای هاشمی دیدار نداشتم، پس چطور در طیف او هستم.

وی همچنین به ذکر سوابق خود پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که حاکم شرع کرمانشاه شدم، ۴۰ خانه تیمی منافقین را کشف و منهدم کردیم و اولین مصاحبه منافقین را آنجا ترتیب دادیم.

فلاحیان همچنین به بیان چگونگی دست یافتنش به منصب وزارت پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که قائم مقام دادستان کل انقلاب شدم ،برای مقابله با شبکه منافقین به کمیته انقلاب رفتم و طرح مالک و مستاجر را پیشنهاد کردم و با خانه گردی کاری کردیم که منافقین دستور خروج از کشور را دادند؛ آقای مهندس موسوی پیشنهاد کرد من وزیر اطلاعات شوم، گفتم خیر، آقای ری شهری باشند من کمک خواهم کرد و معاون ایشان در وزارت اطلاعات شدم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری ادامه داد: وزارت اطلاعات تاسیس شد بعد خدمت امام رسیدم و اجازه گرفتم که برگردم؛ امام فرمودند خیر شما باشید، من پررویی کردم و به امام گفتم این وزارت اطلاعات برای من شر می‌شود و با تقوا جور در نمی‎آید، امام سخنرانی کردند و گفتند باید بهترین‌ها در وزارت اطلاعات باشند و وزارت اطلاعات، وزارت کشاورزی نیست؛ با حقوق و نوامیس مردم در ارتباط است و اصل حکومت است و انبیا دنبال تشکیل حکومت بودند شما بایستید تا حقوق مردم ضایع نشود.

وی ادامه داد : من ایستادم و دور بعد در دولت آقای هاشمی وزیر اطلاعات شدم؛ من آنجا ایستادم و عمر خود را تلف کردم، برای این‌که حقوق مردم ضایع نشود، حال به من می‌گویند اطلاعاتی آن هم از نوع بدش، در حکمی که امام مرا به دادستانی ویژه روحانیت منصوب کرد، اولین کسی که امام کتبا نوشتند که بصیرت دارد من بودم و شما فرد دیگری را پیدا نمی کنید.
کد مطلب: 26939
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *