۲
۰
چهارشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۴

مشاور هاشمی: خبر حمایت مراجع دروغ نبود

آقای دکتر،من واسطه این ملاقات بودم و به گوش خود شنیدم که ایشان از آقای هاشمی حمایت کرد. بعد گفت متاسفانه اینگونه کارها در دفتر مراجع کار آ..های آنان است!
غلامعلی رجایی، از مشاوران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در وبلاگ خود نوشته است:
برادری بنام مسعود در ستون نظرات نوشته است:

با سلام. ما اصلا شما یا آقای مطهری رو به دروغ گویی متهم نمی کنیم و حتی چنین فکری نمی کنیم. ولی به صورت جدی خواهشمندیم مسئله حمایت مراجع عظام رو رو شن کنید به هر نحوی که جای شبهه نباشد.

این نظررا که دیدم بذهنم رسید درباره تکذیبیه دفاتر دومرجع در باره موافقتشان با آمدن آقای هاشمی توضیح مختصری ارائه کنم.

دوستانی که با رفتارمراجع آشناهستند، می دانند بعضی ازآقایان درخفا چیزی می گویند که بنا به مصالحی - که یکی از این مصالح وجود سلایق مختلف وگاه متضاد درمیان مقلدانشان است- مایل به انتشارآن نیستند واغلب هم همین را به دیدار کنندگان خود تذکرمی دهند که اگراظهارات خصوصی شان در رسانه ها علنی شود بنا به مصلحت آن را تکذیب می کنند.

من کاری به درست یا نادرست بودن این روش ندارم واین را هم نمی دانم که آیا آیت الله وحید به دکترعلی مطهری وهمراهانش گفته است که اظهارات خصوصی موافقت او را نسیت به آمدن هاشمی منتشرنکنند یا نه ،ولی می دانم این خبرقطعا درست است و دکترمطهری که خود فردی متدین و یک روحانی زاده است هرگزنقل دروغی آنهم ازقول یک مرجع نمی نماید چه جدا ازحرمت شرعی آن بخوبی می داند ازنقل غیرواقعی عبارات یک مرجع نتیجه ای متضاد با منظورخود خواهد گرفت.نکته مهمتر اینکه وی دراین شهادت تنها نیست وهمراهان وی هم که از نمایندگان مجلس هستند همین را اظهار کرده ومی کنند.

نکته جالب دیگری که دکتر مطهری دراظهارات خود گفت این بود که علاوه بر دیداربا آیات عظام وحید وموسوی اردبیلی با سه تن دیگراز مراجع دیگر دراین مورد صحبت کرده وآنها اگرچه مایل به اظهارحمایت بوده اند، اما با توجه به احتمال رفتاربعضی افراطیان وتندروها- نظیرآنچه برای آیت الله جوادی آملی در سالها قبل اتفاق افتاد- دراظهارنظرصریح حمایت ازآقای هاشمی احتیاط کرده اند.

از قضا درهمان روزی – شنبه- که این تکذ یبیه در رسانه ها منتشر شد و از یکی ازدوستان روحانی که ازمدرسین حوزه است وسیدی جلیل القدر ومرتبط با دفتر آیت الله وحید، خواستم با دفترآقای وحید تماس بگیرد ونسیت به این تکذ یبیه اعتراض کند، با ناراحتی به من گفت: آقای دکتر،من واسطه این ملاقات بودم وبه گوش خود شنیدم که ایشان ازآقای هاشمی حمایت کرد. بعد گفت متاسفانه اینگونه کارها در دفتر مراجع کار آ..های آنان است!

درمورد نظرآقای سیستانی هم مطلب دقیقا همین است با اندک تفاوتی .

امید دوستانی که بی جهت اینجانب وناقلان این نظررا دروغگو دانسته اند، نسبت به تهمتی که زده اند به درگاه خدا توبه نمایند.
کد مطلب: 30172
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *


به بقیه کاری ندارم اما دلیلی نمی بینم که قبول کنم آقای مطهری راست میگن و یک مرجع تقلید دروغ. این هم که شما میگید مراجع در خفا چیزی میگویند و ممکن است آن را تکذیب کنند هم روشن بفرمایید که حرف کیست؟ آیا اجازه دارید هر حرفی را به مراجع نسبت بدهید و بعد درباره اینکه درست است یا غلط بحث کنید؟ اول ثابت کنید که مسأله صحت دارد بعد وارد درست و غلط بودن آن بشوید.
عزيزمن وقتي تندروها و افراطيها حرمت مراجع رو نگه نميدارن چه انتظاري داري كه نقل قولشونو تكذيب نكنن. اينا انحصارطلبن.