۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۸

جشن سال نو ميلادی را به دلیل همزمانی با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) برگزار نمی‌کنیم

شورای خليفه گری آشوری كلدانی كاتوليك اروميه در بيانيه ای از اقوام آشوری و کلدانس خواست از برگزاري هر نوع جشن در شب تحويل سال نو ميلادی اجتناب کنند.
جشن سال نو ميلادی را به دلیل همزمانی با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) برگزار نمی‌کنیم
شوراي خليفه گري آشوري كلداني كاتوليك اروميه با صدور بیانیه ای خواستار اجتناب از برگزاري هر نوع جشني در شب تحويل سال نو ميلادي به علت همزماني با ايام سوگواري رحلت پيامبر اسلام (ص)و شهادت امام حسن مجتبي(ع) توسط پیروان ادیان و اقلیتهای مذهبی شد.

شوراي خليفه گري آشوري كلداني كاتوليك اروميه با انتشار بيانيه اي ضمن عرض تسليت به مناسبت روزهاي آخر ماه صفر، اعلام کرد: از برگزاري هر نوع جشني در شب تحويل سال نو ميلادي به علت همزماني با روزهاي سوگواري و عزاداري رحلت پيامبر اكرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبي (ع) خودداري مي شود.

در متن این بیانیه آمده است: احتراما ضمن عرض تسليت و همدردي به مناسبت روزهاي آخر ماه صفر به استحضار مي رساند از آنجائيكه شروع سال نو ميلادي ۲۰۱۴ مصادف است با روزهاي سوگواري و عزاداري رحلت پيامبر اسلام و شهادت امام حسن مجتبي(ع) و هم ميهنان مسلمان عزيزمان در اين روزها عزادار و سوگوار مي باشند، اين خليفه گري و تمام جماعت اقليت آشوري كلداني كاتوليك آذربايجان از برگزاري هر نوع جشني در شب تحويل سال خودداري و فقط به شركت در مراسم مذهبي و معنوي در شب تحويل سال اكتفا کرده است.

توماس ميرم اسقف اعظم خليفه گري آشوري كلداني كاتوليك اروميه
کد مطلب: 36336
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *