۰
پنجشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۶
اخبارشهری در هفته ای که گدشت؛

دستور رییس جمهور برای پاکسازی شهرها از گدایان

دستور رییس جمهور برای پاکسازی شهرها از گدایان و معتادان، بازگشایی خیابان ایران زمین، پیگیری قضایی عاملان قطع درخت در پایتخت، بازگشت نسل جدید اتوبوس های برقی به ناوگان اتوبوسرانی و... از مهم ترین اخبار شهری این هفته بود.
دستور رییس جمهور برای پاکسازی شهرها از گدایان
این هفته موضوع قطع درختان در غرب تهران از سوی مدیریت شهری دنبال شد. شنبه ۱۲ مهر ماه علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهر تهران درباره قطع بیش از ۱۷۰ اصله درخت سوزنی برگ در ملک واقع در شهرک مبعث جنت آباد، بهارستان ۱۵ گفت: متاسفانه مالک اقدام به قطع درختان ملک فوق کرده است وبراساس موارد ۱ و ۶ لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها و تبصره ذیل ماده ۶ ، مالکی که اقدام به از بین بردن باغ مشجر کرده، مستحق مجازات است. به همین منظور مرتکبین تحت پیگرد قرار گرفته تا مجازات مقرر قانونی در مورد آنها اعمال شود.

درنخستین روز این هفته ،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر این که توسعه حمل و نقل پاک در اولویت برنامه های ۵ ساله دوم شهر تهران قرار دارد، از بازگشت اتوبوس های برقی به تهران خبر داد و گفت: علاوه بر این، تلاش مضاعف برای توسعه خطوط و تکمیل شبکه مترو، توسعه خطوط و تکمیل شبکه بی آر تی و جایگزینی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی فرسوده با تاکسی های هیبریدی از جمله سیاست هایی است که به این منظور در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

در این روز همچنین ،علیرضا نادری ،معاون شهردار تهران با بیان اینکه اعتباری برای تملک یک سوم از زمین های پادگن قلعه مرغی در اختیار شهرداری قرار نگرفته است گفت: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره خروج پادگان ها باید یک سوم معادل ریالی این زمین ها به صاحبان آنها داده شود یا یک سوم زمین ها در مالکیت نیروهای نظامی باقی بماند.

یکشنبه ۱۳ مهر ماه ، حجت الله بهروز ،قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو مدل از خودروهای هیبریدی مجوز ورود به کشور را اخذ کرده اند گفت: امیدواریم تا پایان سال شاهد ورود اولین سری تاکسی های پاک هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت باشیم.

وی افزود: مانع اصلی ورودی تاکسی های هیبریدی به ناوگان این بود که هیچ خودروی هیبریدی ای در لیست وارادات خودرو به کشور وجود نداشت که اخیرا دو نوع مدل از این خودروها در لیست واردات قرار گرفته و امیدواریم مدل های دیگر نیز مورد تایید قرار گیرد و زمینه ورود این خودروهای پاک به کشور فراهم شود.

دوشنبه ۱۴ مهر ماه یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تاخیر در اصلاح برگه معاینه فنی توضیح داد. مهرداد بائوج لاهوتی ،عضو فراکسیون شهری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ادغام اصلاح قانون معاینه فنی با موضوع آلودگی هوا و ریزگردها گفت: این سه موضوع در قالب یک طرح در نوبت طرح در صحن علنی مجلس قرار دارد.

او با اشاره به سرانجام دو ساله شدن معاینه فنی خودروها گفت: طرح اصلاح قانون آماده شده بود اما به دلیل اینکه ریزگردها و آلودگی هوا نیز با این موضوع مرتبط بود تصمیم گرفتیم در قالب یک طرح جامع به مجلس ارائه کنیم. بنابراین تا نهایی شدن این طرح در خصوص اصلاح این قانون نیز تصمیم گیری نخواهد شد.

در میانه این هفته "گنبد مینا"، بزرگترین آسمان نمای خاورمیانه در منطقه فرهنگی،گردشگری عباس آباد افتتاح شد.مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد با بیان اینکه پروژه گنبدمینا بستر بسیار مناسب و تاثیرگذاری برای ترویج علم نجوم در میان نخبگان کشور است، خاطرنشان کرد: این مجموعه فضایی علمی، فرهنگی و تفریحی با تکنولوژی بسیار پیشرفته دارد که با بیش از ۱۸۰۰ متر مساحت ظرفیت ۱۵۰ نفر را دارد.

سه شنبه ۱۵ مهرماه ،در جلسه علنی شورای شهر تهران نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران از وجود ۱۰۸ نقطه بی دفاع شهری در پایتخت خبر داد و گفت: ۱۰۸ نقطه بی دفاع شهری سهم قابل توجهی در بزهکاری های شهر تهران دارد و تا زمانی که مشکل این نقاط حل نشود نمی توانید آمار جرائم را در شهر تهران کاهش دهید.

مرتضی طلایی با اشاره به عوامل شکل دهنده جرم تصریح کرد: یکی از کارهایی که می تواند بین نیروی انتظامی و مدیریت شهری انجام شود کاهش فضاهای بی دفاع شهری است. در ۶ ماهه سال جاری بیش از ۴۰ هزار نزاع خیابانی داشتیم در حالی که این آمارها می تواند با همکاری بیشتر بین این دو نهاد کاهش پیدا کند.

در این روز محمد جواد کولیوند ،نایب رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به لایحه مدیریت شهری که بر اساس آن شهردار تهران با رای مردم انتخاب می شود گفت: شورای نگهبان با برگزاری انتخابات جدیدی در کشور موافقت نمی کند بنابراین به احتمال زیاد لایحه انتخابی شدن شهردار رد می شود.

چهارشنبه ۱۶ مهرماه ،رییس جمهور در جلسه هیات دولت گفت: مشاهده پدیده تكدی‌گری و اعتیاد در شهرهای كشور زیبنده ایران اسلامی نیست.

رییس جمهوری از وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی، وزارت كشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسئولین محلی خواست تا پاكسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال كنند و شناسایی و مقابله با شبكه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسئول قرار دهند.

در روز پایانی هفته ،رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران طی بازدیدی که از پروژه ایران زمین داشته است از بازگشایی مسیر بسته شده خیابان ایران زمین تا نیمه دوم آبان ماه خبر داد.

احمد دنیامالی با اشاره به وضعیت فعلی خیابان ایران زمین و در پاسخ به پیگیری اهالی منطقه با اعلام این خبر که تا نیمه دوم آبان ماه سال جاری خیابان ایران زمین بازگشایی می شود، گفت: شورای شهر و کمیسیون عمران و حمل و نقل این موضوع را با حساسیت پیگیری کرده و خوشبختانه براساس آخرین پیگیری هایی که شب گذشته از وضعیت پروژه و البته خیابان ایران زمین انجام داشتم باید به اهالی منطقه اعلام کنم که گود پروژه تقریبا پر شده و آخرین مراحل کاری خود را پشت سر می گذارد و تا نیمه دوم آبان ماه خیابان ایران زمین نیز بازگشایی خواهد شد.

وی تهران تاکید کرد: آخرین بررسی هایی که از وضعیت پروژه داشته ایم تا به امروز گود پروژه تا منفی ۳ پر شده و قطعا براساس زمانبندی اعلام شده محور خیابان نیز بازگشایی خواهد شد و مشکلی به لحاظ ایمنی برای تردد شهروندان وجود نخواهد داشت.
کد مطلب: 42112
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *