۰
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۴

ايران ـ قطر؛ همه آمار به نفع يوزپلنگ‌ها

تيم هاي ملي ايران و قطر تاکنون فقط يک بازي با يکديگر در جام ملت هاي آسيا داشتند که آن هم اولين رقابت اين دو تيم بود.
ايران ـ قطر؛ همه آمار به نفع يوزپلنگ‌ها
تیم های ملی ایران و قطر تاکنون ۱۹ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۱۱ بار تیم ایران پیروز از میدان خارج شد و ۵ بازی به تساوی انجامید و سه بار نیز قطری ها برنده بازی شدند.

گل های زده ایران دو برابر قطری ها

در بازی های انجام شده تیم ایران ۳۱ گل وارد دروازه قطری ها کرده است و ۱۵ بار نیز قطری ها موفق به گشودن دروازه ایران شدند.

درس بازی تیم‌ملی ایران توانست به برد پرگل دست پیدا کند. در بازی های غرب آسیا مرداد ۸۷ در تهران تیم تحت مربیگری علی دایی توانست با نتیجه ۶ ـ ۱ قطری ها را شکست دهد. مهر سال ۷۶ در بازی های مقدماتی جام‌جهانی تیم‌ملی ایران با مربیگری محمد مایلی‌کهن توانست با نتیجه ۳ ـ صفر قطری ها را در تهران شکست دهد و در بهمن ماه ۸۲ و در تهران، باز هم بازی های مقدماتی جام‌جهانی تیم‌ملی ایران با مربیگری برانکو ایوانکوویچ توانست ۳ ـ ۱ موفق به پیروزی شود.

تهران، تبریز، دوحه میزبان این مسابقه

بازی انجام شده بین تیم های ایران و قطر تاکنون فقط در سه شهر انجام شده است. یک بازی دوستانه بین این تیم ها در اردیبهشت ۷۵ در تبریز انجام شده که ۲ ـ صفر به نفع ایران به پایان رسید، ۵ دیدار در تهران انجام شد که ۳ بازی با پیروزی ایران و ۲ بازی به تساوی کشید. ۱۳ بازی نیز در دوحه انجام شد که ۷ بار با پیروزی ایران، ۳ پیروزی و ۳ بار تساوی به پایان رسید.

باز هم علی دایی در صدر

اما از مجموع ۳۱ گل زده ایران در بازی های انجام شده با قطر تاکنون علی دایی با ۴ گل درصدر است و نیکبخت واحدی واحدی با ۳ گل پشت سر وی قرار دارد. کریم باقری، وحید هاشمیان، میلاد میداوودی، هادی عقیلی، احسان حاج‌صفی و اشکان دژاگه نیز ۲ گل به ثمر رساند و کریم باوی، فرشاد پیوس، علیرضا حکیم زاده، ادموند اختر، ابراهیم تهامی، احمد آل‌نعمه، سیدجلال رافخایی، آرش برهانی، غلامرضا رضایی، میلاد زنیدپور و رضا قوچان نژاد نیز تک گله های ایران در دیدارهای مقابل قطر هستند.

ایران در صدر همه رقابت ها

تفکیک دیدارها دو تیم به لحاظ رقابت های انجام شده نیز به شرح زیر می‌باشد.

۹ بازی دوستانه؛ ۵ برد، ۲باخت، ۲ تساوی، ۱۰ گل زده و ۶ گل خورده

۸ بازی مقدماتی جام‌جهانی؛ ۴ برد، یک باخت، ۳ تساوی، ۱۳ گل زده، ۸ گل خورده

یک بازی مسابقات غرب آسیا؛ یک برد، ۶ گل زده، یک گل خورده

یک بازی جام ملت های آسیا، یک برد و ۲ گل زده

تنها باخت ایران در مقابل این تیم در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی، یکی از تلخ ترین مسابقاتی که در ذهن ایرانی ها باقیمانده است. چراکه باعث عدم صعود مستقیم ایران به جام‌جهانی ۹۸ فرانسه شد.
کد مطلب: 44176
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *