۰
جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
سردار سلیمانی مطرح کرد:

نابودی داعش تا ۲ ماه آینده

دبیرکل نجبا: مدافعان حرم در راه حق و حقیقت از هیچ ناملایمتی نمی‌هراسند
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مراسم اربعین فرمانده جبهه مقاومت شهید «مرتضی حسین‌پور» در گلزار شهدای شلمان لنگرود با اشاره به اینکه شهید حججی در زیر تیغ، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و این عملکرد برای همگان افتخار است، بیان کرد: ‌شهید حججی ‌توانست در میدان جنگ و در زیر تیغ چاقو خم به ابرو نیاورد و تابلوی زیبایی را از جوان متدین شیعی، ولایی و ایرانی را معرفی کند. همه کسانی که در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، «داوطلبانه و ملتمسانه» در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.
نابودی داعش تا ۲ ماه آینده
سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه  در مراسم اربعین فرمانده جبهه مقاومت شهید «مرتضی حسین‌پور» در گلزار شهدای شلمان لنگرود با اشاره به اینکه شهید حججی در زیر تیغ، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و این عملکرد برای همگان افتخار است، بیان کرد: ‌شهید حججی ‌توانست در میدان جنگ و در زیر تیغ چاقو خم به ابرو نیاورد و تابلوی زیبایی را از جوان متدین شیعی، ولایی و ایرانی را معرفی کند. همه کسانی که در صحنه سوریه حضور پیدا می‌کنند، «داوطلبانه و ملتمسانه» در جبهه‌ها حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه امروز کسانی که از عراق، افغانستان و پاکستان به‌عنوان مدافع حرم به سوریه آمدند، همه بدون استثنا داوطلبانه حضور یافته‌اند، اظهار داشت: شهدا افراد زیرک و باهوشی هستند و دلیل آن پیروزی آن‌ها در دنیا و آخرت است. ذکاوت این است که بین دنیا و آخرت، برنده آخرت شوید.
فرمانده نیروی قدس سپاه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برخی موارد دیپلماسی جواب نمی‌دهد،‌ بیان داشت: اگر دیپلماسی در برخی موارد جواب می‌داد امام علی(ع) و امام حسین(ع) از همه بهتر اهل دیپلماسی بودند. در مورد تروریست‌های منطقه راهی جز مقابله نیست، وقتی داعش ما را واجب‌القتل و نوامیس ما را مباح می‌داند، باید ایستادگی کرد.
سرلشکر سلیمانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید بر دلیل دادن حکم جهاد توسط آیت‌الله سیستانی تفکر کرد، عنوان کرد: چون راهی جز جهاد نبود این دستور صادر شد. ۱۵۰۰ انتحاری در ۷ ماه آماده عملیات بودند و این منطق راهی به جز جهاد باقی نگذاشت.
وی با بیان اینکه اعلام حکومت اسلامی در عراق نخستین پل برای رسیدن به ایران بود، گفت: داعش، عراق و شام را پلی برای رسیدن به ایران می‌داند، آیا ما می‌توانستیم بنشینیم ببینیم عراق و سوریه کی سقوط می‌کند و به ما برسند؟ بعد از ورود به مرزها، آن‌ها قصد کشتار داشتند و هیچ انسان متفکری چنین چیزی را قبول نمی‌کند که هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و باید این حرکت در نطفه خشکانده می‌َشد.
سرلشکر سلیمانی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر و در آن تاکید کردم تا ۳ ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم، الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا ۲ ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند.
پیروزی در انتظار مقاومت
 درهمین حال، دبیرکل جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن پاسداشت مقام شهداء، آنان را مردان با ایمان و مجاهدان بی‌نظیر راه حق و حقیقت توصیف کرد؛ آن‌هم در زمانی که دشمنان در کمین بودند تا پیکر امت اسلام را پاره‌پاره نمایند و موجودیت، مقدسات، ارزش‌ها و اصول آن را به نابودی بکشانند.
حجت‌الاسلام والمسلمین «أکرم الکعبي» افزود: مراحل سخت و دشوار آزمایش الهی، در آبدیده شدن جوانان مسلمان در ارتش حق و تربیت آنان نقش مهمی ایفا کرد تا بتوانند مرزبانان مجاهدی باشند که شکوه اسلام را بازگردانده و روح امید را در کالبد آن دمیده و زمینه ظهور مولا و سرورمان امام زمان(عج) را فراهم آورند.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی شهید «مرتضی حسین پور»، تأکید کرد: این شهید سعادتمند عزیز، همانند همه برادران شهیدش از ایران، عراق و لبنان و همه آزادگان از هر جای عالم، از نخبگان برگزیده‌ای بود که خود را برای میادین فداکاری و صبر آماده ساخته بودند؛ میادینی که امام خمینی(ره) پایه‌هایش را بنا نهاد و طلیعه آن را فراهم کرد.
دبیرکل جنبش مقاومت با تأکید بر این واقعیت که تربیت جوانان مکتبی در وضعیت کنونی جهان اسلام به‌هیچ‌وجه کار آسانی نیست، هشدار داد: امت اسلام با خطر فروپاشی از درون توسط ابزار و افرادی روبروست که به دروغ به اسلام منسوب شده‌اند. امروز گروهک‌ها، جماعت‌ها و سازمان‌های تکفیری پدید آمده‌اند که ترس و وحشت را در جوامع امن می‌گسترانند و با استفاده از امکانات اطلاعاتی، نظامی، تسلیحاتی، مالی و سیاسی-بین‌المللی، چهره‌ای سیاه و دروغین از اسلام ارائه می‌دهند که شاخصه بارز آن جنایت، قتل و ریختن خون بی‌گناهان است.
این فرمانده ارشد حشد الشعبی عراق در فراز پایانی سخنان خود اظهار داشت: برادران شما در سازمان‌ها و گروه‌های مقاومت اسلامی در عراق به‌عنوان بخشی از مجاهدان پیشرو تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب اسلامی در عراق و سوریه به فداکاری مشغولند و در هر سرزمینی که نیاز به مبارزه با گروهک‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای و بین‌المللی آنان باشد، حاضر می‌شوند و به اذن خداوند متعال پیروزی را به ارمغان می‌آورند.
 
کد مطلب: 74286
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *